Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 16:34
  #1
Medlem
Tjena, har nyss skaffat en smok stick v8 och undrar om det finns något enkelt sätt att röka på med den? Har fattat att det finns speciella vapes för att röka örter men går det att röka med en vanlig e juice vape?
Citera
2018-08-11, 16:41
  #2
Medlem
bara gör din egen cb mixade olja och smoka sen .. googla eller gå till yt för bra beskrivning hur man gör hittar du inte p ska jag ge dig nån bra länk
Citera
2018-08-11, 16:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
bara gör din egen cb mixade olja och smoka sen .. googla eller gå till yt för bra beskrivning hur man gör hittar du inte p ska jag ge dig nån bra länk

Aa tack, har kollat runt lite på yt men har inte hittat ngt enkelt. Man måste beställa hem stora PG o VG flaskor och göra sin egen e juice från grunden. Finns det ngt sätt att blanda sitt röka med vanlig e juice som man kan köpa på tobaksaffärer?
Citera
2018-08-11, 17:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminpappan420
Aa tack, har kollat runt lite på yt men har inte hittat ngt enkelt. Man måste beställa hem stora PG o VG flaskor och göra sin egen e juice från grunden. Finns det ngt sätt att blanda sitt röka med vanlig e juice som man kan köpa på tobaksaffärer?


bor du i stkhlm ? så kan jag ge dig va som finns kvar i mitt kit

jag köpte ett kit från en sida då fick man allt man behöver utom weed kosta max röding och då kan du göra typ en halv liter olja..
Citera
2018-08-11, 17:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
bor du i stkhlm ? så kan jag ge dig va som finns kvar i mitt kit

jag köpte ett kit från en sida då fick man allt man behöver utom weed kosta max röding och då kan du göra typ en halv liter olja..

Nej tyvärr, men tack ändå
Citera
2018-08-11, 17:21
  #6
Medlem
här köpte jag min och lärde mig hur man bäst ska göra

https://www.youtube.com/channel/UCYH...kbaJy-j3VsT4gQ
Citera
2018-08-11, 18:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
här köpte jag min och lärde mig hur man bäst ska göra

https://www.youtube.com/channel/UCYH...kbaJy-j3VsT4gQ

Tack för hjälpen, hitta en bra metod där man tar hascholja o smälter den på låg temp i mikro, det gör både så att thc:n blir aktiv och lättare att röka och blandbar med vanlig e juice
Citera
2018-08-11, 19:00
  #8
Medlem
killenmedkexs avatar
Här är bara en liten kort igenomgång hur man gör cb e-juice, använd inte vanlig pg/vg för då kommer den separera sig.

Gör olja av hasch/gräs med hjälp av antingen kemiskt ren aceton/bensin utan olja. Köp sedan en flaska Wax Liquidizer alt en flaska PEG-400(mer eller mindre samma skit fast billigare och utan tillsatt smak) på ebay.

Blanda ihop dina två ingredienser i ett vattenbad, eller kör det i mikron lite snabbt för att sen blanda ihop det.

Nu när du har din slutprodukt är det bara att hälla i den i tanken och njuta.
Citera
2018-08-11, 19:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Här är bara en liten kort igenomgång hur man gör cb e-juice, använd inte vanlig pg/vg för då kommer den separera sig.

Gör olja av hasch/gräs med hjälp av antingen kemiskt ren aceton/bensin utan olja. Köp sedan en flaska Wax Liquidizer alt en flaska PEG-400(mer eller mindre samma skit fast billigare och utan tillsatt smak) på ebay.

Blanda ihop dina två ingredienser i ett vattenbad, eller kör det i mikron lite snabbt för att sen blanda ihop det.

Nu när du har din slutprodukt är det bara att hälla i den i tanken och njuta.

Tack ska kolla upp det
Citera
2018-08-11, 19:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminpappan420
Tack för hjälpen, hitta en bra metod där man tar hascholja o smälter den på låg temp i mikro, det gör både så att thc:n blir aktiv och lättare att röka och blandbar med vanlig e juice


jag har själv testat den metoden och några andra också och de är svårt att få de att blanda sig bra.. specielt om du vill ha en olja mixad av både pg och vg.. så mitt tips är gör som dom gör med weed och både pg vg så får du bäst resultat..


jag förstörde en av mina vapes pga dåligt blandad olja .. testa olika sorts oljor och även gjort rick simpson oli och de är svårt få de att blanda sig om du vill få de bästa resultatet så gör som dom gör i vidion med weed.. här är swe är de svårt att få tag i bra hasch olja som inte innehåller annat s,it som förstör din vape
Citera
2018-08-11, 19:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
jag har själv testat den metoden och några andra också och de är svårt att få de att blanda sig bra.. specielt om du vill ha en olja mixad av både pg och vg.. så mitt tips är gör som dom gör med weed och både pg vg så får du bäst resultat..


jag förstörde en av mina vapes pga dåligt blandad olja .. testa olika sorts oljor och även gjort rick simpson oli och de är svårt få de att blanda sig om du vill få de bästa resultatet så gör som dom gör i vidion med weed.. här är swe är de svårt att få tag i bra hasch olja som inte innehåller annat s,it som förstör din vape

Saken är ju att man kan göra egen olja ganska lätt (BHO) har inte testat det en men det ska vara dunder
Citera
2018-08-11, 19:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminpappan420
Saken är ju att man kan göra egen olja ganska lätt (BHO) har inte testat det en men det ska vara dunder

tror du inte fattar faran och svårheten med att göra egen bho.. och hur mycket weed du får lägga på att få ut en mängd värd att tala om.. och går de fel flyger du i luften eller röker massa butan..


vet inte hur mycket erfarenhet av de här du har men verkar som du borde läsa på mer och förstå va som händer om nåt går fel..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback