Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 18:00
  #13
Medlem
Torkel Knutsson gatan, vid mariatorget på Söder.

Det är alltid narkomaner vid tunnelbanan (utanför polisen) eller sittandes på bänken vid bysistorget, korsning med hornsgatan.
Citera
2018-08-11, 19:26
  #14
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broms
Rasmusgatan i Rosengården var nog det närmaste vi kommit en skid row i Sverige, vet inte hur det ser ut där nu när problemfamiljerna är upplösta/bortforslade.

Tänkte detsamma direkt, Rasmusgatan är riktigt ökänd för att vara en så liten gata

Här står killarna redo:
https://www.google.com/maps/@55.5828...7i13312!8i6656
Citera
2018-08-13, 11:48
  #15
Medlem
Glossis avatar
Skulle nog säga att Andra Långgatan i Göteborg med Järntorget inräknat är en 'skid row'. Töntiga hipsters och andra vanliga svenskar besöker visserligen gatan frekvent men det är fullt med missbrukare, zigenare och langare. Prostituerade vet jag inte, men två herrklubbar finns ju där och det hänger en del skumma transor utanför om man är där tidigt på morgonen lördag/söndag.
Citera
2018-08-18, 01:00
  #16
Medlem
PappaBetalar95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Skulle nog säga att Andra Långgatan i Göteborg med Järntorget inräknat är en 'skid row'. Töntiga hipsters och andra vanliga svenskar besöker visserligen gatan frekvent men det är fullt med missbrukare, zigenare och langare. Prostituerade vet jag inte, men två herrklubbar finns ju där och det hänger en del skumma transor utanför om man är där tidigt på morgonen lördag/söndag.

Det området är långt (och då menar jag verkligen lååååångt) ifrån att vara i närheten till något som East Hastings i Vancouver som nämndes tidigare i denna tråd. Jag tvekar på att järntorget har folk som regelbundet sprutar heroin i det öppna, lik från överdoser och AIDSsmittade per capita som är högre än Botswana.
Citera
2020-01-28, 02:23
  #17
Medlem
HeavyPops avatar
Centralstationen, Borås.

Här hänger det många narkomaner. Vissa hemlösa.
Många zigenare också. Att det sover 30 zigenare där på en natt är inte överdrivet.

Nordstan, Göteborg.

Här hänger det mycket skumt folk. Många ensamkommande barn och många narkomaner. Härlig kombination.

Alkis-parken, Trollhättan.

En park mittemot Scandic Swania. Här hänger det alltid en massa alkisar och pundare. Finns ett gäng på ca 10 Pers som sitter där dygnet runt.
Citera
2020-01-28, 12:37
  #18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Skulle nog säga att Andra Långgatan i Göteborg med Järntorget inräknat är en 'skid row'. Töntiga hipsters och andra vanliga svenskar besöker visserligen gatan frekvent men det är fullt med missbrukare, zigenare och langare. Prostituerade vet jag inte, men två herrklubbar finns ju där och det hänger en del skumma transor utanför om man är där tidigt på morgonen lördag/söndag.

Håller med! Andra Långgatan har rätt så hög skid row-faktor. I alla fall helt klart den rätta känslan.
Annars har vi ju inte så många gränder och bakgator i Sverige. I GBG så tycker jag att både Rymdtorget och Kortedala torg är värda ett besök. Det är inte bara babbar där, utan allsköns missbrukare och psykiskt sjuka som omlokaliserats till periferin.
Citera
2020-01-28, 23:28
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
För en så där 25 år sen så var definitivt Långgatorna i Göteborg typ skid row. Pundare, horor, skumma butiker, skumma människor.
Citera
2020-01-29, 14:41
  #20
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Håller med! Andra Långgatan har rätt så hög skid row-faktor. I alla fall helt klart den rätta känslan.
Annars har vi ju inte så många gränder och bakgator i Sverige. I GBG så tycker jag att både Rymdtorget och Kortedala torg är värda ett besök. Det är inte bara babbar där, utan allsköns missbrukare och psykiskt sjuka som omlokaliserats till periferin.
Helena, hon som varit engagerad i hatgruppen A12 emot flashback bodde väl där?
(FB) Skelettfynd i lägenhet i Göteborg (5/9-12) - låter helt klart kvalificerat!

Vet nog inte på rak arm något ställe jag skulle dra mig för att besöka nattetid i Sverige, ett ställe i Köpenhamn som kryllar av opiatmissbrukare dock. Ett ställe i Karlstad, men kommer inte ihåg gatans namn, och tror det mer var en tillfällighet.
Citera
2020-01-29, 14:51
  #21
Moderator
Sun Rulers avatar
När jag var yngre och boendes på söder så brukade utesovare hänga utanför Ringen Centrum, Björns Trädgård och Södermalmsallén.
Citera
2020-01-29, 14:59
  #22
Medlem
Silltunnas avatar
Nej det finns inga skid rows i Sverige. Inte ens i närheten.
Mindre samlingsplatser för a-lagarna/pundarna finns förstås, precis som det gör i varje stad i hela världen.
Citera
2020-01-29, 21:27
  #23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Helena, hon som varit engagerad i hatgruppen A12 emot flashback bodde väl där?
(FB) Skelettfynd i lägenhet i Göteborg (5/9-12) - låter helt klart kvalificerat!

Vet nog inte på rak arm något ställe jag skulle dra mig för att besöka nattetid i Sverige, ett ställe i Köpenhamn som kryllar av opiatmissbrukare dock. Ett ställe i Karlstad, men kommer inte ihåg gatans namn, och tror det mer var en tillfällighet.

Jodå, hon bodde (bor?) i närheten av Rymdtorget.
Citera
2020-01-30, 11:51
  #24
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jodå, hon bodde (bor?) i närheten av Rymdtorget.
Hon har sedan lång tid tillbaks flytt fältet, efter att hon blev dömd blev hon också vräkt - för man får inte ha skelett i garderoben enligt hyreskontraktet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback