Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-15, 08:01
  #25
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vad konstigt att det återigen är Ortviken som är skådeplatsen: (FB) Person hittad död vid matbutik, Ortviken, Sundsvall 10/9-16
(I detta fall avskrevs det dock som att det "troligtvis" var en olycka)

Jag bor i en helt annat del av stan och är rätt obekant med Ortviken, men är det struligt där?Korsta är väl mest bostadsrätteroch Skönsbergs hyresgetto är ju ändå en bit därifrån så jag tycker det verkar konstigt att man hör om strul i det området. När jag varit i Korsta kvällstid så har det varit helt stendött.

Också konstigt att man ALDRIG hör om allvarliga brott i just Skönsberg eller Nacksta, som ju anses vara de riktigt jävliga områdena.

Kan någon skriva ut vilken adress det rör sig om så att vi som inte känner till området kan följa fallet på en karta?

Ortviken och Korsta är två ställen man ogärna rör sig på när mörkret infaller. Bostadsrätter ja visst men är mest invandrare och socialfall som bor där. Inget ställe ”svenssons” rör sig på i onödan. Skönsberg är bara slum.. iaf östra sidan om E4an. Finns ett villaområde längre upp på Skönsberg som tillhör övre skiktet av inkomsttagare dock.. men slumfolket rör sig inte där.
Citera
2018-08-15, 09:44
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-X
Nån som kan lägga ut det senaste från ST.nu om fallet?

Det står inget speciellt, men här kommer lite citat:

Citat:

– Vi jobbar på för fullt, men det finns mycket oklarheter i det här. Vi vet att det har hänt och att mannen fått mycket allvarliga skador, men vi vet inte vem som gjort det eller varför, säger Eva Jagebo-Bonnerud, chef för utredningssektionen i polisområde Västernorrland.

Tillståndet för den skadade mannen ska nu ha stabiliserats, men det är oklart om han fortfarande är inlagd på sjukhuset.

Vad har mannen berättat om händelsen?

– Vi har hållit förhör med den skadade mannen. Vi vet vad han har för skador och vad han har sagt, men det är ingenting som jag kan in på, säger Eva Jagebo-Bonnerud.

Hon vill inte heller kommentera om det handlar om en eller flera gärningsmän och om mannen kände dem sedan tidigare.

Citat:
– Vi kommer att fortsätta att hålla förhör och invänta svar på analyser från den brottsplatsundersökning som kriminalteknikerna har gjort och undersöka det materialet. Vi jobbar även med andra utredningsåtgärder för att kartlägga vad som har hänt. Förhoppningen är att vi ska kunna lösa det här snart, säger Eva Jagebo-Bonnerud.
Citera
2018-08-20, 07:22
  #27
Medlem
TuvaLies avatar
Ingen som har hört något mer?
Citera
2018-09-06, 14:11
  #28
Medlem
Nu verkar det hända saker
https://www.st.nu/artikel/vasternorr...kt-garningsman

Citat:
Det har inte varit helt enkelt att få tag på personer att höra i ärendet, men polisen har jobbat på och nu finns alltså en misstänkt gärningsman.

– Han var anhållen i sin frånvaro en tid och i helgen som var påträffades han av en polispatrull och togs med till stationen för förhör, säger Josefine Perming Tengqvist, tillförordnad gruppchef för avdelningen för grova brott på polisen i Västernorrland.

Efter att mannen förhörts släpptes han på fri fot, men brottsmisstankarna kvarstår.

– Vi har kallat fler personer till förhör och senast i dag (läs onsdag), förhördes ytterligare ett vittne, säger Perming Tengqvist.
Citera
2018-11-24, 19:31
  #29
Medlem
Ingen som hört något mer?
Citera
2020-07-03, 21:08
  #30
Medlem
Det tog lite tid att få fast den här filuren.

https://www.st.nu/artikel/man-atalas...falskt-korkort

"Det var i augusti 2018 som en man hittades allvarligt skadad i Ortviken. Han ska då ha blivit knivhuggen och fått flera slag mot kroppen och huvudet. Efter händelsen vårdades han på intensivvårdsavdelning för sina skador.
Den nu åtalade mannen häktades i sin frånvaro 18 september 2019 misstänkt för inblandning i brottet. Han kunde gripas den 13 juni 2020 efter en poliskontroll i Kvissleby. Mannen som helt saknade körkort ska då ha uppvisat ett falskt för polisen som såg ut att vara utfärdat i Frankrike."
Citera
2020-07-05, 22:43
  #31
Medlem
Någon ny info?
Kan möjligtvis veta vem det var som blev huggen, en person som arbetade på min arbetsplats dök inte upp och vi fick senare reda på att han hade blivit knivhuggen på en fest helt random. Kan således vara han.
Citera
2020-07-06, 19:33
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgs
Någon ny info?
Kan möjligtvis veta vem det var som blev huggen, en person som arbetade på min arbetsplats dök inte upp och vi fick senare reda på att han hade blivit knivhuggen på en fest helt random. Kan således vara han.

Namn? Maskera.
Citera
2020-07-06, 21:58
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Namn? Maskera.

Han heter Osm*n. *=a

Kom ursprungligen från Stockholm men studerade till högstadielärare här i Sundsvall.
Vet tyvärr inte hur läget är med honom då han bara försvann och ingen av dom jag känner har hört något sedan dess.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback