Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Enl. en följare på CN.

"Om N anmält A för våld i hemmet/stryptag etc.,? så kontaktas Socialtjänsten av Polisen.
Polisen med Socialtjänsten kan besluta om kontaktförbud så länge anmälan/fallet är under utredning/rättsprocess".

Stämmer detta???
Om det stämmer så kan en anmälan/ett domslut ligga till grund för att inte A träffar dottern i nuläget.

N. Skrev i ett av de senare försvars-inläggen något i stil med: "& det är inget som går att påverka".......

Hur skall detta tolkas? Någon som vet mer?
Nej Socialtjänsten blir ej kontaktad då det är nedlagt ärende. Hade varit skillnad om detta hänt när dottern var född då kopplas Socialtjänsten in om polisen anser att det ska gälla en orosanmälan.

Men sen vet man ju aldrig vad N och hennes morsa hittar på i slutändan.

Och som en tidigare skrivit , detta kommer ta tid då N vägrar samarbeta med A el gå med på gemensamma vårdnad
Citera
2023-12-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
Jag förstår inte varför hon ska berätta att hennes mamma också gick ned kilona snabbt det är väl inte relevant?
För att hon tror på fullaste allvar att hon ska bli mindre påhoppad då om folk ser art även hennes mamma oxå gick ned snabbt . Förstår bara inte vitsen med detta , alla ser olika ut efter ha fått barn en del har svårt att gå ner andra lättare inget konstigt . Varför denna hets som N kör sen undrar hon varför folk ifrågasätter henne
Citera
2023-12-29, 20:54
Medlem
Va tragiskt liv hon har ändå. Gravid med en hon knappt kände, tog slut i v 20, ”ensam” med barnet tillsammans med sin sekt familj och bor hemma i ett rum hos mamma.

Sån förebild verkligen!

Just de! Glömde skötväskan för över 10 k med! Glömde nämna!!!
Citera
2023-12-29, 20:54
Medlem
Är det någon som exakt sett vad Andreas är anmäld för
Citera
2023-12-29, 20:57
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant
Nytt inlägg från N där hon visar hela magen med ett part relativt låga trosor. Nu vet jag inte hur långt ner man snittar, tydligen riktigt långt ner enligt vissa, för här syns ingenting.
Texten är "2,5 weeks postpartum!! The female body is absolutely incredible🫶🏼"

Hon får nu en hel del kritik om kroppshets och att hon är skrytsam, en del tänker avfölja för att hon inte är en bra förebild.
Detta ger ju en ännu bättre bild av det många av oss redan sett.

Något jag däremot inte sett efter tösen föddes är någon info om hur stor hon var vid födelsen. Det om något brukar väl nya föräldrar vilja berätta. Längt och vikt på den lilla verkar inte intressant, endast hur hon själv ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Angående Niccis senaste inlägg, vad har hennes röv med förlossningen att göra? Lol

Citat:
Ursprungligen postat av hoppfulltant
Det var på IG för 1 tim sedan. N har redan gått i försvar i sin händelse där hon säger att hon fått så mycket hatkommentarer och att hon tycker det är så fel och att hon varit så väldigt vältränad innan graviditeten och att det är så hennes kropp ser ut. Hon säger också att hon tycker det är såå fel med allt hat och att man i stället kan sprida lite kärlek.
Sedan avslutar hon med en bild på sinn mamma J med henne i knäet när hon är 2v (tycker hon ser äldre ut) och att hon också var smal.

Det märkliga tycker inte jag är nått om kroppshets i det inlägget, utan snarare ett stort frågetecken och VARFÖR vill man lägga ut en sådan video överhuvudtaget, vad vill man få ut? Kan ju också i sådana fall lägga ut, utan att visa underkläder, tro mig det går med att ta bra bild med kläder 😅
Hon kör ju dessutom en klassisk pose, lika som när hon visar upp sin outfit och med putade mun. Det sistnämnda med munnen kanske är ett ticks hon ej kan ta bort 😅 men att vrida runt och visa är ju också en vilja att visa upp sig och få bekräftelse. Oavsett hennes svar.

Sen om jag hade valt lägga upp en sådan video, och fått sen responsen, hade jag svarat något med vad jag egentligen menade, och även halvt bett om ursäkt för att det missuppfattades som en hets och att jag ska tänka på det till nästa inlägg. OCH därefter tänkt att en sån här video eller så lägger jag inte ut igen på samma vis 😆 (men troligtvis kommer det komma ut mer från henne, lite så hon får följare/betalt/uppmärksamhet också).
Citera
2023-12-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Då har de förmodligen snittat väldigt långt ner vilket de inte hinner om de är akut snitt egentligen. Jag har snittats två gånger. Kunde inte gå med så tighta jeans som tryckte på. Tyckte de gjorde ont, var väldigt öm där också. Men hon är väll ung och har bra läkekött kanske…

Nej det är märkligt med tanke på hur mycket hon delar med sig annars.

Vad såg du inlägget

Den här diskussionen kring akuta snitt bör få ett slut för den är direkt felaktig. Jag är inte på något sätt på Ns sida men att det slängs med felaktiga påståenden kring akuta snitt ger bara henne ett övertag för hon har per definition gjort ett akut snitt. Det är inget hittepå. Ett akut snitt behöver inte vara likvärdigt vid ett omedelbart snitt, särskilt inte när man har fått ett beviljat planerat snitt. Som sagt tog de ut dottern tidigare än planerat pga Ns dåliga psykiska mående och därmed räknas snittet som akut (det tidigarelades i förhållande till planerat datum). Hade N valt att hantera känslorna tillsammans med familj istället för att åka in till förlossningen hade hon inte fått ett akut snitt, för som jag förstått det hade varken vattnet gått eller värkarbetet satt igång. Det är på inget sätt traumatiskt eller stressigt att få ett snitt pga dåligt psykiskt mående för det är ingen akut fara för dottern. Troligtvis beslutade läkaren att genomföra snittet eftersom graviditeten ändå var fullgången (hon hade passerat 37 fulla veckor) och för att N kände att det var nödvändigt pga hennes mående.

Jag själv fick ett akut snitt pga för tidig vattenavgång och värkararbete som satt igång och det var på inget sätt traumatiskt. Snittet gick till på samma sätt som det skulle gjort vid planerat datum, bara att det skedde mycket tidigare än förväntat. Mitt ärr sitter också långt ner. Det är vid urakuta snitt där bebis måste ut inom loppet av minuter som det blir väldigt stressigt och traumatiskt. Eller om man föder vaginalt och får avbryta med ett akut snitt.
Senast redigerad av Liverpaenpinne 2023-12-29 kl. 21:14.
Citera
2023-12-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Nicci är så SJUKT märklig. Hur gammal är hon? Hon ställer sig alltid i försvarsposition.
Hennes story på Instagram nu ”jag kan väl inte hjälpa att min kropp återhämtat sig bra, ska jag få hat för det?” Nej men du kan väl hjälpa hur och vad du lägger upp på dina sociala medier där majoriteten av följarna är unga tjejer och mammor. Usch.

“Bee's don't waste their time explaining to flies that honey is better than shit”.
Det är ingen ide att ens försöka få sådana personer som N att förstå... De har redan sin uppfattning om saker och ting och säger man ifrån är man avundsjuk och kritiserar man hatar man.

N förstår inte kritiken hon får på sitt senaste inlägg. Hon kritiseras inte för hur hon ser ut utan för vad hon förmedlar på sina sociala medier. Hon har ett oerhört bekräftelsebehov och tar alla tillfällen till att få uppmärksamhet. En riktig pick me-tjej som slänger med kommentarer som "tjejer är bara drama. Därför umgås jag med killar".

Hon borde ligga lågt på sociala medier, sluta gå ut med sina defensiva videos och fokusera på dottern istället.
Senast redigerad av Liverpaenpinne 2023-12-29 kl. 21:09.
Citera
2023-12-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liverpaenpinne
Den här diskussionen kring akuta snitt bör få ett slut för den är direkt felaktig. Jag är inte på något sätt på Niccis sida men att det slängs med felaktiga påståenden kring akuta snitt ger bara henne ett övertag för hon har per definition gjort ett akut snitt. Det är inget hittepå. Ett akut snitt behöver inte vara likvärdigt vid ett omedelbart snitt, särskilt inte när man har fått ett beviljat planerat snitt. Som sagt tog de ut dottern tidigare än planerat pga Niccis dåliga psykiska mående och därmed räknas snittet som akut (det tidigarelades i förhållande till planerat datum). Hade Nicci valt att hantera känslorna tillsammans med familj istället för att åka in till förlossningen hade hon inte fått ett akut snitt, för som jag förstått det hade varken vattnet gått eller värkarbetet satt igång. Det är på inget sätt traumatiskt eller stressigt att få ett snitt pga dåligt psykiskt mående för det är ingen akut fara för dottern. Troligtvis beslutade läkaren att genomföra snittet eftersom graviditeten ändå var fullgången (hon hade passerat 37 fulla veckor) och för att Nicci kände att det var nödvändigt pga hennes mående.

Jag själv fick ett akut snitt pga för tidig vattenavgång och värkararbete som satt igång och det var på inget sätt traumatiskt. Snittet gick till på samma sätt som det skulle gjort vid planerat datum, bara att det skedde mycket tidigare än förväntat. Mitt ärr sitter också långt ner. Det är vid urakuta snitt där bebis måste ut inom loppet av minuter som det blir väldigt stressigt och traumatiskt. Eller om man föder vaginalt och får avbryta med ett akut snitt.

Jag menar vid väldigt akuta snitt så snittar de bara men annars så försöker de ju göra de så snyggt som möjligt.

Jag är väldigt frågande hur hon ens kunde få igenom ett planerat snitt som förstföderska med då de ska vara väldigt svårt att få igenom.
Citera
2023-12-29, 21:06
Medlem
Citat:
Jag menar vid väldigt akuta snitt så snittar de bara men annars så försöker de ju göra de så snyggt som möjligt.

Jag är väldigt frågande hur hon ens kunde få igenom ett planerat snitt som förstföderska med då de ska vara väldigt svårt att få igenom.

Jag fick det väldigt enkelt som förstföderska så det varierar nog utifrån stad, sjukhus och orsak till varför man vill ha snitt. Ns anledning var väl övergrepp (?) och det tror jag ses som en legitim anledning. Hon har heller inte varit psykisk stabil alls under graviditeten så jag tvekar inte på att det var enkelt för läkaren att bevilja hennes snitt.
Citera
2023-12-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liverpaenpinne
Jag fick det väldigt enkelt som förstföderska så det varierar nog utifrån stad, sjukhus och orsak till varför man vill ha snitt. Niccis anledning var väl övergrepp (?) och det tror jag ses som en legitim anledning. Hon har heller inte varit psykisk stabil alls under graviditeten så jag tvekar inte på att det var enkelt för läkaren att bevilja hennes snitt.

Oj jag fick kämpa mig blå verkligen trots tufft med första barnet. Ja de förvånar mig inte om hon tog de som anledning de som Andreas då ”utsatt” henne för
Citera
2023-12-29, 21:12
Medlem
Citat:
Oj jag fick kämpa mig blå verkligen trots tufft med första barnet. Ja de förvånar mig inte om hon tog de som anledning de som Andreas då ”utsatt” henne för

Jag hörde historier om det så jag var beredd att få kriga men det gick oväntat enkelt.

Jag tror hon utsattes för det som yngre om jag inte missminner mig. Däremot kan hennes psykiska mående under graviditeten också "hjälpt" henne att få ett snitt.
Citera
2023-12-29, 21:13
Medlem
Citat:
Är det någon som exakt sett vad Andreas är anmäld för
Var nån som skrev förut att hon försökte med 3 åtals punkter men alla 3 las ner . Olagahot/trakasserier, stalking och smitsskyddslagen . Själv hann jag bara se att det stod om stalking innan det blev en stängd förhandling. Så vet faktiskt inte vilket som stämmer längre och att fallen är nedlagt Bara det att folk reagera att strypning var ej med som det hintas om
Senast redigerad av Millan75 2023-12-29 kl. 21:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback