Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 19:48
  #745
Medlem
Mitt största intryck från debatten är hur lite gemensamt Allianspartierna har med varandra, de tycker ju olika i varje fråga. Varför hänger de ihop????

Jag tycker alltid att Sjöstedt är superduktig, Lövin var bättre än väntat.

Svagast var Björklund (gick emot Alliansen, sa väldigt lite, minns honom som bra i förra valrörelsen), Busch Thor (altid dålig, gapig, inövad), och Åkesson (pratade för lite, inte mycket substans).
Citera
2018-08-16, 22:06
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Ingen människa är opartisk, oavsett hur opartisk han/hon påstår sig vara. ...
Jag förstår precis hur du menar. Jag är själv övertygad om att jag hatar alla lika mycket, men så står jag där och borstar tänderna och påminns om att det finns en person jag älskar över allt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
... oerhört dumt (av S) att inte peta Löfven. ...
Fast Löfven blev ju inte vald av S, utan insmord med glidmedel och intryckt direkt efter kuppen och mediedrevet mot Juholt.
Under året som följde så hamrade media in bilden av Löfven som en positiv förändring för partiet. En bild som till slut etsade sig fast även hos medlemmarna.

Att Löfven inte byts ut är för att han är en investering. Det krävs massor av kapital (speciellt arbetstid och kontaktnät) för att kuppa in den egna betjänten som partiledare. Speciellt i ett parti som av tradition inte går globalisternas ärende.

Det är dyrt att hitta och pressa in en 100% lojal globalistdräng vid rodret, som också är såpass korkad att han aldrig skulle kunna flyga själv om du petar honom ur boet. Så "investeringen Löfven" kommer nötas ner i grunden.

Gissningsvis är Löfven helt ute efter valet och ses som en stor besvikelse av alla utom fanatiker. Ändå så kommer han få order om att visa sig i TV-rutor här och i utlandet, för att göra uttalanden åt globalisterna. Allt för att suga ut det sista förtroendekapital som deras investering har.


Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Mitt största intryck från debatten är hur lite gemensamt Allianspartierna har med varandra, de tycker ju olika i varje fråga. Varför hänger de ihop????
Röstfiske! Vad man säger och vad man gör är två helt olika saker.

Klassiskt zonförsvar de hoppas kan tråla ihop tillräckligt med anhängare för att sedan bilda regering. Har fungerat sedan 70-talet.
Väljare: "Men före valet så lovade du... och nu..."
Partiledare: "Jo, jag försöker, men det är de andra partierna som är motsträviga. Ge mig några år, typ 8-12."

Under den gamla blockparti-tiden så krävdes det ofta att motståndarblocket skulle förklara hur det gemensamma förslaget såg ut, men med 7-8 klövrar i ett enda block så är det väl ingen som bryr sig om att röra runt i den vidbrända gröten?
Citera
2018-08-17, 08:27
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Om valet blir som det ser ut nu lär både Kristersson och Löfven ses som ansvarig för deras usla val inom partierna. Men en av dem kommer att bli den som utses till regeringsbildare av talmannen. Den som utses till detta blir då omöjlig att byta ut för aktuellt parti. Kristersson är ett nytt kort och kan återhämta sig statsminister rollen,. Det torde inte Löfven kunna göra, det är ju just som statsminister han sänkt S.

Jag tror tyvärr inte att S har så pass god självinsikt. Men man kan ju för deras egen skull hoppas!
Citera
2018-08-17, 11:39
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Jag tror tyvärr inte att S har så pass god självinsikt. Men man kan ju för deras egen skull hoppas!
Gör S ett riktigt dåligt val kommer det att slå hårt mot partistödet, det kommer att behöva gallras i leden, då kommer det att komma massor med "självinsikt". :-)
Citera
2018-08-17, 23:13
  #749
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Kanske missade det, men var inte alla partiledare utom JÅ intervjuade om debatten efteråt?
Två versioner av händelsen:
JÅ: skulle upp tidigt för resa norrut och återupptagen turné.
Expressen: JÅ stormade ut efter konflikten med EBT, lämnade studion förbannad.

Någon intervju blev det inte.
Citera
2018-08-18, 05:34
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Parafraserat:

Löfven: Det är intressant att stå här och få en föreläsning om svensk industri från Ebba Busch Thor. -snett, ironiskt, högfärdigt leende som indikerar att jag är svetsarkingen och ingen vet mer än mig om svensk industri-

Ebba: Jag betackar mig för den typen av klapp på huvudet från en statsminister i en feministisk regering.

Rungande applåder och ett skamset ansiktsuttryck på Löfven.

Har inte sett hela debatten men tycker det låter som Gudrun Schyman-beteende att göra det till en genusgrej.

Löfven har många års erfarenhet från industrin. Det är möjligen det område han behärskar allra mest. Han är dessutom ungefär dubbelt så gammal som EBT. Han tycker nog att hon är omogen och babblar på om någonting som hon inte känner till. Den här gången har han kanske rätt.

Vad finns det som säger att han inte hade avfärdat Jimmie Åkesson på samma sätt?

Komma dragande med feministkortet här är lika löjligt som om det varit rasistkort. (Är själv kvinna om det gör någon skillnad.)
Citera
2018-08-20, 03:08
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Va? Sjöstedt är ju den mest teatraliska av dem alla.
Ja men han är likväl mer övertygande.i sitt skådespel
Citera
2018-08-29, 12:25
  #752
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Alla partier och partiledare i riksdagen deltar om du inte förstått eller ser det. Det är viktiga kanaler till väljarna dessa debatter. Särskilt senare i TV4 och SVT. Man når ut, även om man inte gillar kvällspressen.

Va? Det är ju just det jag vänder mig emot. "Alla är där". Jaha? Är Jimmie där under pistolhot?

Det är ett aktivt val att medverka i fiendens borg, på fiendens villkor. Det går att tacka nej.

Att ena dagen se David Baas trakassera svenskar i deras hem och hänga ut dem med namn och bild för att månader senare stå i samma tidnings studio för att diskutera på deras villkor är att undergräva sin egen värdighet. Hur kan man inte förstå detta?

Vi kan väl alla enas om att de gamla partierna har gjort sitt? Varför ska då deras partiorgan i form av den folkuppfostrande slaskpressen få vara kvar i dikterande ställning?

Jimmie hade fått betydligt mer uppmärksamhet om han gjort ett kraftigt statement gentemot all form av agendadriven media. Var tydlig med att klumpa ihop aktivistmedia och deras partier.

Eller tycker du själv att detta var en "good look" för Åkesson? Han stod svettig och stressad och fick tala en åttondel av tiden trots att han enligt egen utsago är den enda sanna oppositionen till "sjuklövern" och bör därmed få hälften av taltiden.

Skapar man sina egna plattformar så slipper man tala på fiendens villkor. Det är bara så enkelt.
Citera
2018-08-29, 19:55
  #753
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
Grattis !

Dagens IQ Fiskmås kommentar !

Det är partiledardebatt

Vet du vad ironi är? Aspergers-killen slår till igen
Citera
2019-11-18, 01:07
  #754
Avstängd
...napalm...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Gör S ett riktigt dåligt val kommer det att slå hårt mot partistödet, det kommer att behöva gallras i leden, då kommer det att komma massor med "självinsikt". :-)


bara politik bra om det för lite "självistikt"
Citera
2019-11-18, 01:10
  #755
Avstängd
...napalm...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har inte sett hela debatten men tycker det låter som Gudrun Schyman-beteende att göra det till en genusgrej.

Löfven har många års erfarenhet från industrin. Det är möjligen det område han behärskar allra mest. Han är dessutom ungefär dubbelt så gammal som EBT. Han tycker nog att hon är omogen och babblar på om någonting som hon inte känner till. Den här gången har han kanske rätt.

Vad finns det som säger att han inte hade avfärdat Jimmie Åkesson på samma sätt?

Komma dragande med feministkortet här är lika löjligt som om det varit rasistkort. (Är själv kvinna om det gör någon skillnad.)

absolut håller med och båtfantasterna är politisk engerade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback