Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-28, 09:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Förstod att det var lite klent med detaljer så här kommer lite mera.

Exakt vad för spel är tex. Escape from Tarkov (vill gärna kunna spela på högsta), det är nya spel helt enkelt och jag vill kunna spela med högsta i dom flesta lägen. Sen förstår jag att ett spel som Tarkov är som det står nu i beta/alfa? stadie EXTREMT o färdigt och speciellt FPS i det spelet verkar gå lite osm den vill ibland även med TOPP riggar.

Samt det nya Assassins Creed Origins vilket jag provade på min tidigare setup (i5,8gb DDR4, ATI 7850) och det gick som sirap.... det vill jag kunna spela på stadig 60-120fps.


EfT bygger på Unity3D och är på grund av Unitys hantering av scripts för varje liten rörelse och sak i spelet en mycket processorkrävande motor. Motorn är tyngre för CPU än för GPU. Därför behöver du mer processorkraft än GPU.

Medan alla Assasins Creed spel är baserade grafiktunga Anvil som kräver med av GPU än CPU då grafiken är gjord i 3DMax samt att motorn är helkodad och inte scriptad som i Unity3D.

Så du har två spel som kräver helt olika datorer.








Citat:
Den video jag redigerar är för tillfället enbart mobil video i 4K (60FPS) (.avi) filer på max ett par GB/styck fast det blir ju uppåt 10-20 olika klipp alla mellan 200mb upp till 4-5gb.
Och jag gör allt, color grading, effekter etc.
Men det är inte enbart gemene mans iphone videor på katter och hundar utan tänk er indie film/amatör film fast jag har en S9+ kamera som jag försöker lära mig jobbet med innan jag köper en DSLR.

Samtidigt har du detta.
Citera
2018-08-28, 13:49
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det är nästan ett år sedan 1080ti hade samma pris som idag, så detta har ju inte alls stämt i år. Jag köpte en dator i November förra året, och ett halvår senare var samma komponenter dyrare. Var i pincip bara CPU (8700k) som blev några hundralappar billigare.

Så just nu är ovanligt ovärt tillfälle att köpa GPU.
Det var dock en lite mer generaliserad tanke.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback