Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 01:57
  #1
Medlem
Ifall denna tråden är på fel ställe får gärna mod flytta den. Är lite osäker men känslan säger mig att det här hemmahör här i kemiforumet. Okay så frågan är ifall man kan byta ut Ethylamine mot ammoniak eller metylamine i produktionen av tillexempel meta eller tjack. För att göra N-etylamine analogen av tillexempel meta eller andra substituerade Phenethylamine så som iodide-Myristicin, Bromosafrole eller annat. Och ifall man inte kan det varför(Känns som någon redan har provat det). Ifall man kan göra det kan man använda längre kolkedjor som proplamine eller liknande???

Svara gärna utförligt med länkar till källor.
P0tatisplanteraren
Citera
2018-08-11, 15:47
  #2
Medlem
MosterAugustas avatar
Ska du missbruka fenetylamin? Trodde det hade ganska dålig effekt jämfört med liknande preparat (finns ju i choklad bland annat).

Hur du kan syntetisera fenyletylamin finns t.o.m. beskrivet på wikipedia:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phenethylamine

scrolla ner till synthesis.
Citera
2018-08-11, 16:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0tatisplanteraren
Ifall denna tråden är på fel ställe får gärna mod flytta den. Är lite osäker men känslan säger mig att det här hemmahör här i kemiforumet. Okay så frågan är ifall man kan byta ut Ethylamine mot ammoniak eller metylamine i produktionen av tillexempel meta eller tjack. För att göra N-etylamine analogen av tillexempel meta eller andra substituerade Phenethylamine så som iodide-Myristicin, Bromosafrole eller annat. Och ifall man inte kan det varför(Känns som någon redan har provat det). Ifall man kan göra det kan man använda längre kolkedjor som proplamine eller liknande???

Svara gärna utförligt med länkar till källor.
P0tatisplanteraren

Jag skulle tro att du hittar det mesta av den information du söker i PiHKAL av Alexander Shulgin.
Citera
2018-08-18, 12:21
  #4
Medlem
Ralf2s avatar
Klart du kan använda etylamin, men ifall slutprodukten ger något rus eller inte varierar beroende på vilket det andra utgångsämnet är.

Med fenylaceton och etylamin får du N-etylamfetamin. Det ämnet sägs vara ungefär lika potent som vanligt amfetamin, men ha en längre rustid och karaktären på ruset sägs vara mer som metamfetamin. Finns några trådar om det på bluelight vill jag minnas. Det här ämnet är narkotikaklassat redan.

Från safrol kan du få N-etylMDA (MDEA), och det är ju ganska vanligt. Ska väl ge ett liknande rus som MDMA. MDEA är också narkotikaklassat.

Däremot om du tänkt tillverka någon psykedelisk variant, du nämner jod-myristicin t.ex, så kommer du nog att bli besviken. Vad man kan utläsa ur PIHKAL så försvinner i princip de psykedeliska effekterna vid N-alkylering.
Citera
2018-08-21, 04:05
  #5
Medlem
Entligen någon som kan sina grejor. Jag har gjort lite vidare forskning på phenethylaminer och gjorde efter ett tag den kopplingen. Yterst få modifikationer på kvävegrupen verkar ge bättre verkan några bra effekter av dom bättre verkar va etylamine, dimetylamine + N-benzyl grupperna så som NBF,NBMD,NB34MD.NBOMe och NBOH. Nakdelen med N-Benzyl gruperna är att dom ofta har en tendens att göra substansen du försöker syntisera i Microgramdosen vilket ofta leder till överdoser och annat obehag. Har förövrigt undrat varför Martin Hansen (forskaren som tog fram NBOme serien) inte provade att göra N-Benzyl substitutioner på MDMA eller andra Methylenedioxy innehålande phenetylamines. Mina personliga teorier är att man antingen inte kan göra det på phenetylamines med Methylenedioxy gruper eller att han stöte på legala svårigheter. Btw ifall NBOme funkar borde inte N-benzyl-2-Etoxy funka? Kanske till och med byta ut MeO grupen mot MeS grupp istället. Du skulle nog förmodligen kunna använda Escaline med. Aja tillbaka till sak finns det några bra N grupper förutom dom som jag preics nämde.

Mod borde nog också flytta tråden till Drogtillverkning vill det här laget. Möjligtvis också döpa om den till något som:Goa N substituerade phenethylaminer. Eller vad mod nu väljer att nämna den till.

Källor och grejor
Pikhal
https://en.wikipedia.org/wiki/25I-NBOMe
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
https://en.wikipedia.org/wiki/Etilamfetamine
https://en.wikipedia.org/wiki/Dimethylamphetamine
https://en.wikipedia.org/wiki/Propylamphetamine
Citera
2018-10-09, 12:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0tatisplanteraren
Entligen någon som kan sina grejor. Jag har gjort lite vidare forskning på phenethylaminer och gjorde efter ett tag den kopplingen. Yterst få modifikationer på kvävegrupen verkar ge bättre verkan några bra effekter av dom bättre verkar va etylamine, dimetylamine + N-benzyl grupperna så som NBF,NBMD,NB34MD.NBOMe och NBOH. Nakdelen med N-Benzyl gruperna är att dom ofta har en tendens att göra substansen du försöker syntisera i Microgramdosen vilket ofta leder till överdoser och annat obehag. Har förövrigt undrat varför Martin Hansen (forskaren som tog fram NBOme serien) inte provade att göra N-Benzyl substitutioner på MDMA eller andra Methylenedioxy innehålande phenetylamines. Mina personliga teorier är att man antingen inte kan göra det på phenetylamines med Methylenedioxy gruper eller att han stöte på legala svårigheter. Btw ifall NBOme funkar borde inte N-benzyl-2-Etoxy funka? Kanske till och med byta ut MeO grupen mot MeS grupp istället. Du skulle nog förmodligen kunna använda Escaline med. Aja tillbaka till sak finns det några bra N grupper förutom dom som jag preics nämde.

...
De N-Benzylerade fenetylaminerna är inte enbart farligare för att de är betydligt mer potenta utan det verkar som deras metaboliter är avsevärt mer toxiska än för de icke-N-substituerade fenetylaminerna. Exakt vad som händer och hur dessa metaboliter verkar i kroppen är inte helt klarlagt men kan rekommendera denna artikel om du vill fördjupa dig lite: https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021...restox.5b00450

Sen vill jag även rätta dig angående att det var Martin Hansen som tog fram NBOMe-serien. Dessa ämnen omnämndes först i Ralf Heims doktorsavhandling, därför bör han och/eller hans handledare få ta åt sig äran för denna upptäckt. Att Hansen inte syntetiserade "MDMA-NBOMe" eller liknande ämnen beror på att hans forskning gick ut på att kartlägga 5-HT2A-receptorn, MDMA binder mycket lite eller inte alls mot den receptorn.

Är tämligen övertygad om att du kan byta ut MeO mot EtO eller MeS och bibehålla den psykadeliska effekten. Angående andra N-substituenter så finns det vissa som har visat sig fungera rätt bra, exempelvis -(CH2)2CON(Et)2 en substituent som möjliggör för fenetylaminen att efterlikna farmakoforen hos LSD. (Ej publicerat) Ganska coolt! Men det görs inte överdrivet mycket forskning på detta så troligtvis finns det många fler N-substituenter som fungerar.
Citera
2018-10-16, 22:00
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av P0tatisplanteraren
Ifall denna tråden är på fel ställe får gärna mod flytta den. Är lite osäker men känslan säger mig att det här hemmahör här i kemiforumet. Okay så frågan är ifall man kan byta ut Ethylamine mot ammoniak eller metylamine i produktionen av tillexempel meta eller tjack. För att göra N-etylamine analogen av tillexempel meta eller andra substituerade Phenethylamine så som iodide-Myristicin, Bromosafrole eller annat. Och ifall man inte kan det varför(Känns som någon redan har provat det). Ifall man kan göra det kan man använda längre kolkedjor som proplamine eller liknande???

Svara gärna utförligt med länkar till källor.
P0tatisplanteraren

Grundregel med primära, sekunda, tertiära aminer o.s.v. är att de reagerar sämre ju fler kolatomer det är på substratet.

Du är dock inne på tillverkning av narkotika och det finns en uppsjö allvarliga aspekter gällande det.

1. Det är olagligt av en anledning som är klok; A. Farlig process. B. Ingen säker metod att ha kontroll på renhet. C. Narkotika är beroendeframkallande. D. Narkotika är skadligt för fysisk och psykisk hälsa.

2. Du är moraliskt dekadent då alla vet att ju mindre narkotika det finns desto bättre är och tvärtom för motsatsen; ju mer narkotika det finns desto mer används till följd av lägre priser och större tillgång. Varje källa har en bidragande faktor till folks användande av narkotika.

Satsa på en riktig utbildning istället och tjäna riktiga och lagliga pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback