Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-05, 13:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det är svårt att göra en korrekt bedömning utan en oktulärbesiktning.

Du gör ju som du vill men lysterin dödar ju 98% av alla bakterier och det är ju bakterier som skapar problem i munnen på emalj och tandköttet.

Finns bättre lösningar men lysterin slår ju vanligt tandkräm 7 dagar av 7.

Listerin gör inget mer än att fräscha upp andedräkten och lösa upp fett i slemhinnan med alkoholinnehållet. Med munskölj får man aldrig rent.
Citera
2019-02-05, 14:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Men hela frågan var ju inte om jag ska gå till tandläkaren, utan om det är värt det. För ca 1 år sedan hade jag relativt fixade tänder, nu är det hål överallt igen. Är det ens värt att hela tiden gå till tandläkaren? Fixas för stunden, men sen är det samma skit igen.

Alltså, lär du dig aldrig hur du ska UNDVIKA att få hål trots att du verkar vara periodisk stammis hos tandläkaren? Det blir ju inte samma skit igen om du tar emot den hjälp som ges för att sluta få hål.

Kanske du kan prova Duraphat-tandkräm med extra fluor? Kanske du badar i socker och syra eller småäter konstant? Kanske du inte borstar klokt? Kanske du inte borstar alls?! Sköljer med vatten eller annat efter tandborstning?

Finns antagligen en miljard saker du kan göra för att slippa ha det såhär, och om du gått till Folktandvården under din ungdomstid vet du antagligen exakt var dina akilleshälar sitter.
Citera
2019-02-05, 14:11
  #15
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
..Men som frågan lyder, går det att rädda mina tänder? Eller är det kört och det är bara vänta på när de ramlar ut?...
Ja definitivt.
Du skriver faktiskt inte att du har haft någon tandvärk så det smärtar så att det är svårt att sova, så någon-tand-nerv är inte skadad.
Jag tror att i bästa fall så klarar du dig undan med ett antal lagningar.
Citera
2019-02-05, 14:22
  #16
Medlem
Tripportreats avatar
Jag är mitt inne i en dyr och smärtsam tandlagningspocess, dels pga dåliga tänder i släkten plus att jag har varit småslarvig med skötsel. Du anar inte hur snabbt pengarna drar iväg när man får bekosta det själv.

Ta tag i det innan det börjar kost pengar, problemet kommer inte försvinna av sig själv och det ska mycket till för att en tand inte ska gå att rädda.

Vid närmare eftertanke så tycker jag nog att du ska skita i det ändå, kommer bli en dyrköpt men värdefull läxa.

//tripportreat
Citera
2019-02-05, 16:11
  #17
Medlem
Gå till tandläkaren!

Du är 23 år och tänderna håller på att flyga ut pga tjacket, tragiskt. Ta tag i det innan det är försent.
Citera
2019-02-05, 19:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Gå till tandläkaren!

Du är 23 år och tänderna håller på att flyga ut pga tjacket, tragiskt. Ta tag i det innan det är försent.

Exakt! När såg man en tjackpundare med snygga gaddar senast?
Citera
2019-02-05, 19:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Gå till tandläkaren!

Du är 23 år och tänderna håller på att flyga ut pga tjacket, tragiskt. Ta tag i det innan det är försent.

Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Exakt! När såg man en tjackpundare med snygga gaddar senast?


Ptja, jag har pundare i stolen ibland, och de är ju fina när de har munnen stängd! (Nästan...)
__________________
Senast redigerad av blissy 2019-02-05 kl. 19:51.
Citera
2019-02-05, 19:56
  #20
Medlem
Tripportreats avatar
Ju längre du drar ut på det ju mer smärtsamt kommer det dessutom bli när du väl tvingas ta tag i det, för det kommer du oundvikligen behöva göra förr eller senare om du inte vill bli halvt tandlös.

//tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2019-02-05 kl. 20:05.
Citera
2019-02-06, 17:07
  #21
Medlem
Ah, läste dina övriga inlägg.... Ingen idé du går till tandläkare innan du slutat knarka iaf, hett tips.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback