Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-11, 14:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det är ju alltid svårt med att tolka saker via internet. Och det är svårt när ekonomiska tider förändras. Kanske också andra saker som att lättheten som en så "enkel" sak att skaffa en vettig partner.

Under senare delen av 90-talet var allt väldigt enkelt. Allt i princip ramlade ned i knäet. Nästan oavsett vad folk gjorde.
Så jag skulle vara orättvis om jag trodde det var lika lätt nu. Nu måste man vara smartare och jobba hårdare.
Det kan också bli bättre men det kräver sin man.

Vill man ha lite tröst, kan jag säga att utrycket "lätt fångat -lätt förgånget" stämmer. Skulle nog vilja påstå att dom flesta jag kände inte tog tillvara på läget. Som jag ser det så är det bättre att få jobba efter saker. Inom rimliga gränser.

Med det sagt så har man inte så många rättigheter som inneboende bortom dom vanliga rättigheterna som människa. Det är en ganska uttsatt situation om bortser från att man kan ha en bra värd.

Har också fått den uppfattningen att det var lite lättare att ta sig genom samhället på 90 talet. Men tiderna förändras.

Digitaliseringen gör att man dels måste vara skarp för att vara attraktiv och man behöver även vara socialt kompetent för att klara sig. Jag tycker att skolorna borde lära ut ämnen om den sociala kompetensen vi kommer lämna alla böcker snart och räkna kan datorer göra. Det som kommer krävas av människor är framför allt en hög social kompetens.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback