Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 21:53
  #1
Medlem
Jag förstår att man kanske inte vill rösta på "nazisterna", jag förstår att man bryr som om miljön och vår framtid. Men varför i helvete röstar folk på miljöpartiet?

Det är inte många partier som lyckats förstöra miljön så mycket som mlljöpartiet.

http://forumbilder.se/H7P7T/miljopartiet-2.jpg

Vad fan gör några elcyklar för skillnad när man ser till allt annat de ställt till med? Har väljare så jävla dåligt minne?
Citera
2018-08-10, 21:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Jag förstår att man kanske inte vill rösta på "nazisterna", jag förstår att man bryr som om miljön och vår framtid. Men varför i helvete röstar folk på miljöpartiet?

Det är inte många partier som lyckats förstöra miljön så mycket som mlljöpartiet.

http://forumbilder.se/H7P7T/miljopartiet-2.jpg

Vad fan gör några elcyklar för skillnad när man ser till allt annat de ställt till med? Har väljare så jävla dåligt minne?

Intressant att nyheterna idag sa att Miljöpartiet kom in i riksdagen för första gånge p.g.a ett virus. Inte miljögifter.

Nu klarar de stanna kvar för vi demonterat civilförsvaret. Inte p.g.a global uppvärmning.

Vi får en bra sommar och alla börjar snacka om miljöpåverkan. Trots att vi hade en kall vinter.

Tyvärr är folk dumma i huvudet.
Citera
2018-08-10, 21:59
  #3
Medlem
Flytt-lasses avatar
För att en stor andel av svenskarna är idioter.
Citera
2018-08-10, 22:29
  #4
Medlem
Kanske för att alternativen suger pung?
Citera
2018-08-10, 22:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Kanske för att alternativen suger pung?

Är väll svårt att hitta ett parti som passar till 100 % men har man tidigare röstat på miljöpartiet så borde man kunna rösta på centerpartiet, vänsterpartiet eller om allt är skit blankrösta. Idag finns det inget parti som inte tänker göra stora satsningar för miljön, så är det miljön man bryr sig om borde vilket annat parti som helst ge ett bättre resultat för miljön och våra barns framtid än miljöpartiet.

För mig personligen har jag svårt att se vad som är så fantastiskt med miljöpartiet. Så skulle vara intressant att veta hur de 6-7 % som funderar på att rösta på miljöpartiet tänker.
Citera
2018-08-11, 00:31
  #6
Medlem
EnGodForlorares avatar
getz, testkör en elcykel! Jag lovar att du kommer ändra dig. Alla stadsbor som inte är superfeta skulle kunna cykla till jobbet varje dag året om med en. Kolla hur det ser ut i Köpenhamn eller Lund, så kan vi ha det i valfri svensk storstad också.
Citera
2018-08-11, 00:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
getz, testkör en elcykel! Jag lovar att du kommer ändra dig. Alla stadsbor som inte är superfeta skulle kunna cykla till jobbet varje dag året om med en. Kolla hur det ser ut i Köpenhamn eller Lund, så kan vi ha det i valfri svensk storstad också.

Tyvärr, Men en stor del av året är inte cykelvänlig i resterande delar av Sverige.
Citera
2019-05-13, 10:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
getz, testkör en elcykel! Jag lovar att du kommer ändra dig. Alla stadsbor som inte är superfeta skulle kunna cykla till jobbet varje dag året om med en. Kolla hur det ser ut i Köpenhamn eller Lund, så kan vi ha det i valfri svensk storstad också.
Fy fan, skulle aldrig falla mig in att cykla till jobbet varje dag året om även om det var med en elcykel, idioterna i miljöpartiet kan cykla ut i skogen.
Citera
2019-09-07, 11:18
  #9
Medlem
Ledarna inom MP, är uppenbarligen tekniska idioter så just därför kan vi inte hoppas på att de skall kunna bidra till miljövänliga lösningar. Jag har själv skrivit brev angående ett miljöproblem med ett förslag till lösning på detsamma, till både Isabella Lövin och Karolina Skoog. Ingen har svarat !
Därmed är jag numera totalt desillusionerad, när det gäller MP och klimatlösningar.
Jag har tidigare röstat på detta parti men nu är det slut med detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback