Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 18:20
  #1
Medlem
Hej jag är en kille som försöker förbättra min sångröst. Jag försöker bl a förbättra min ton och jag vill lära mig att riffa. Jag har spelat in en liten cover på "can't help falling in love" https://vocaroo.com/i/s04Z4rMbT77k . Jag skulle va evigt tacksam om jag kunde få tips på vad jag skulle kunna göra bättre.
Citera
2018-09-17, 02:12
  #2
Avstängd
Krullet83s avatar
Själv är jag sångare sedan 28 år

Hur gammal är du? Tonen måste jobbas på enormt, mycket falska toner i denna..

Träna träna att sätta toner, hör du själv när det låter illa? (Vill bara veta, vissa är tondöva)

Menar inget illa med ovanstående!

Återkom gärna med svar!
Citera
2018-09-25, 01:19
  #3
Medlem
Tack för svaret! Det tog sin tid, jag tar absolut inte illa upp. Uppskattar att du är ärlig.
Jag är 24 år, kan höra när jag sjunger falskt t ex känner jag att början på sången är jag väldigt falsk. jag tycker såhär: wise (rätt ton) men (falskt) say (rätt ton) only fools rush in (rätt ton) eller har jag fel? Jag tycker att man kan bli lite döv mot sin egen sång om man lyssnar på sig själv för mycket.
Citera
2018-09-26, 02:45
  #4
Avstängd
Krullet83s avatar
Här är originalet lyssna lyssna och analysera!

https://www.youtube.com/watch?v=vGJTaP6anOU
__________________
Senast redigerad av Krullet83 2018-09-26 kl. 02:50.
Citera
2018-10-15, 19:46
  #5
Medlem
Greydons avatar
Får lite känslan av att du kväver sången med rädsla för att någon ska höra dig sjunga. Använd lite mer kraft i rösten, det är diafragman och magen som ska arbeta när du sjunger - Inte halsen.

Fortsätt kriga och öva för allt vad du är värd
Citera
2018-10-17, 15:39
  #6
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Kul projekt, är inne i lite samma gällande att utveckla sångrösten från scratch.. Som de skriver innan, övaövaöva och våga vara självkritisk men ge aldrig upp, sjung tillsammans med artisten på låten, t.ex låten du sjöng till fast du sjunger till originalversionen och försöker härma artisten.. Då brukar man kunna höra om man ligger rätt eller helt ute och cyklar!! Lycka till

/AY
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback