Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 17:39
  #1
Medlem
SVT väljer i gammal god sovjetanda att bara rubricera sina sändningar "EM-veckan" med alla ingående sporter uppräknade. Och så får det liksom bli vad det blir. För i SVTs värld sitter tittaren troget vid den statliga utsändningen och konsumerar vadhelst SVT behagar sända.
Citera
2018-08-10, 17:49
  #2
Medlem
Utopiantoss avatar
Vad är det för galet med att rubricera sina sändningar "EM-veckan"? Det kanske inte är klart exakt vilka tider som vilka grenar ska genomföras?

Och även om så skulle vara fallet så finns det väl mer detaljerade tablåer på svt.se? Men det är klart, OM tiderna för när grenarna ska genomföras redan är klargjort, så borde SVT precisera vilken gren det handlar om nedanför "EM-veckan" i TV-tidningen.

Sedan så hade jag i och för sig föredragit "friidrotts-EM" som rubrik, så att man vet vilken sport det handlar om. "EM-veckan" kan man ju rubricera vilken sport som helst. Så jag antar att jag trots allt håller med dig.
__________________
Senast redigerad av Utopiantos 2018-08-10 kl. 17:51.
Citera
2018-08-11, 07:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Vad är det för galet med att rubricera sina sändningar "EM-veckan"? Det kanske inte är klart exakt vilka tider som vilka grenar ska genomföras?

Och även om så skulle vara fallet så finns det väl mer detaljerade tablåer på svt.se? Men det är klart, OM tiderna för när grenarna ska genomföras redan är klargjort, så borde SVT precisera vilken gren det handlar om nedanför "EM-veckan" i TV-tidningen.

Eurosport sänder också från EM och har inga problem med att skriva ut grenen.

Citat:
GYMNASTIK - GLASGOW
SIMHOPP - GLASGOW

Public service respekterar inte sina tittare.
Citera
2018-08-11, 20:20
  #4
Medlem
TeEsErs avatar
Man gör ju samma sak med SM-veckan och då är det ingen som gnäller så det hörs. Gemensamt för båda varianterna är att det rör sig om sporter som är publiksvaga, antingen på plats eller på TV.

Att EM i friidrott läggs in i EM-veckan får tyvärr anses visa att sändningarna är av marginellt intresse för tv-publiken i Sverige. EM i friidrott känns ärligt talat rätt ljummet och jag är rätt säker på att TV-rättigheterna för EM kommer "på köpet" när man köper rättigheterna för VM (som ju SVT har säkrat)
Citera
2018-08-12, 23:53
  #5
Medlem
Krickedixans avatar
Hur fasen kan de bryta sändningen av stavhoppningen och sända en dokumentär om en italienare
Här händer något otroligt i svensk friidrott och så sabbar de det. De säger inte ens vart sändningen fortsätter.
Vilka idioter och pga det missar man allt
Hittade inte vart de sändes
Vilken flexibilitet.... not!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback