Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-01-22, 19:12
  #97
Medlem
Religions-Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombiano
Ladda ner 7Zipper.

Tackar och bugar för fup, och tack för hjälpen med hur jag öppna filformatet. 👍😁
Citera
2019-01-22, 19:29
  #98
Medlem
Noterade att polisen som kommer till brottsplatsen har samma efternamn som den misstänkte. Rätt ovanligt efternamn...
Citera
2019-01-26, 10:05
  #99
Medlem
hur gör jag för att öppna dokumentet på en mac?
Citera
2019-05-10, 15:43
  #100
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Offret höggs ihjäl med en yxa i en lägenhet i Borås.
Gärningsmannen menade att han handlat i nödvärn och dömdes i tingsrätten för dråp till åtta års fängelse.
Nu har hovrätten skärpt påföljden:
Mannen döms för mord och straffet höjs till tolv års fängelse.


/.../

Hovrätten anser inte att det våld som användes är tillåtet i en nödvärnssituation.
I domen skriver rätten att offrets beteende visserligen försatte gärningsmannen i en nödvärnssituation men att denne använde klart mer våld än vad som är tillåtet.
Hovrätten dömer mannen till fängelse i tolv år.

https://www.expressen.se/gt/mordade-...-ars-fangelse/

Borås TR, B 2565-18:
https://docdro.id/1ix0tOz

(HovR-domen har jag inte)
Citera
2019-10-26, 03:32
  #101
Medlem
Missat detta fasansfulla mord. Undrar om det framkommit varför GM mördade honom.
Citera
2021-07-31, 00:26
  #102
Avstängd
karlinges avatar
Går domen att ladda upp igen? Vill veta mer om detta fall.

Vem var GM och vad gör han idag?
Citera
2021-10-03, 16:46
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Går domen att ladda upp igen? Vill veta mer om detta fall.

Vem var GM och vad gör han idag?

Gärningsmannen RW var ganska chill i ungdomen, för mycket tjack gjorde honom mer oberäknelig är min gissning. Jag umgicks med honom ibland och blev ärligt talat förvånad och ledsen när jag fick höra att han var GM för han var relativt förståndig när jag umgicks med honom. Väldigt snäll mot många av sina vänner i alla fall. Historien med "bollen" som blev en del av förundersökningen var inte helt omotiverad då bollen betedde sig skitskumt runt den perioden incidenten skedde.

Antar att RW sitter på passande anstalt just nu.

Motivet har jag för var att offret hotade honom med en kniv precis innan GM gick till attack, enligt GM. Vet såklart inte om det är sant, de tog nog tjack ihop och båda led av en blandning av sömnbrist, tjack AT och xanor-berusning (mot AT:n), detta gjorde båda två ostabila och konstiga saker händer då. Med tanke på att yxhugget var bakifrån/snett bakifrån så var det inte världens solklaraste nödvärnssituation.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback