Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-21, 23:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schezar
Det är ju så att jag skulle öppna mig för en psykolog och hon var ju så bra engligt massa andra. Nu när jag tog upp det här så bara sade hon direkt du jag har inte längre tystnadsplit och sade att hon skulle ringa polisen. Nu är det tyudligen så att jag kommer komma på på bedömning på rättpsyk alternativ fängelse antar jag.
Så länge du inte gjort nånting illegalt så kan de inte göra nåt av detta nej.

Vill du ha riktig tystnadsplikt så får du ringa anonyma samtal.

Har du gjort nå helt jävla sjukt då kan jag bara säga att du hamnat i rätt fälla!!!
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-21 kl. 23:06.
Citera
2018-08-21, 23:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schezar
Jag var hos psykologen förra veckan och trodde dom hade tystnadsplikt. Men helt plötsligt säger hon att jag är fara för allmänheten att hon kanske behöver ringa polisen eller rättspyk. Allt jag har sagt är ju så jag känner och vill göra ochså. har inte fått polisen efter mig ännu men jag känner mig inte tryck lämgre, tar polisen mig kommer jag begå självmord ganska omgående. Hur har ni som varit hos psykologer har ni fått samma erfarenheter av dom som mig?

De jobbar tydligen så här nu för tiden att de mer eller mindre sitter och väntar på att kunna sätta dit någon, samma med sociala myndigheter, där vågar folk inte heller alltid söka ärlig hjälp och säga som det är och vad de känner, för då kan de bli av med sina barn.
Jag själv har uttalat en sak kring en situation många brukar vara dumma nog att söka psykolog för, men då till en myndighetsperson. Inga direkt uttalade hot utan vad jag för stunden och där och då kände att jag ville göra med personen jag pratade om och som gjort mig orätt(dock inte döda den, men något liknande, alltså bara en känsla jag för stunden uttalade och uttryckte).
Hade jag sagt samma sak till en psykolog hade jag mest troligt fått samma reaktion som den du fick.

Vad du ska göra nu är att ligga lågt och blir du utfrågad om allvaret i det du sagt att du kände och vad du menar med det och hur du menade så ska du inte svara samma sak igen.
Då ska du svara att nej, det var bara något du sade utan att mena något alls med det.
Ligg lågt och håll dig lugn och samlad och låt och se lite förvånad ut över deras helt vansinniga överreaktion.
Men ifrågasätt och säg ingenting, utan säg att oj, men du kanske uttryckte dig lite för allvarligt och i sådana fall får du be så mycket om ursäkt för det och att det inte var din mening att kanske låta och framstå så skrämmande och farlig och som du tyvärr kanske upplevdes som.

Ha is i magen och inse det att i dag är alla strikt påpassade av alla och inte någon tvekar att sätta dit någon för ett fel ord på nätet eller ett fel ord i verkligheten.
Välj dina ord MYCKET NOGA, den typen av samhälle har vi tyvärr fått och det gäller i verkligheten likaväl som på nätet.
(det kallas angivarsamhälle och övervakningssamhälle och sådana uppstår ju fler individer och grupper som slås ut och alla som står över dig i detta ska du veta är din fiende och vill dig inget gott så sluta gå till dessa och prata!)
Absolut inga spontankänslor i ord och uttryck alltså och det oavsett hur arg eller upprörd man är just för stunden.
Välj mycket noga vem du pratar med :-)
__________________
Senast redigerad av vgh 2018-08-21 kl. 23:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback