Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 08:26
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Igår sa han att han hade fått känslor för mig. Det kom ändå som en chock. Han hade haft det länge men inte velat säga nått för att han visste hur jag skulle reagera. Under natten har han sagt att jag är nonchalant och blundar för allt och jag får bestämma mig nu för vilken väg jag vill ta, om jag vill fortsätta vara singel eller ha något seriöst med honom men att vi inte kan fortsätta umgås såhär annars.

Hah, jadu.. vad var det folk i tråden sa? Men du ville absolut inte lyssna på dem.
Citera
2018-09-07, 13:08
  #146
Medlem
Krongjorts avatar

Slutet gott, allting gott, oavsett vad du väljer. För nästa gång så är han tydlig, även om det inte är med dig han blir tydlig. Nästa gång så kan du inte låtsas att du inte förstår, för du kommer minnas det som hänt nu. Det är ändå allt härligt när livet och verkligheten visar sig. Lycka till med vad du än väljer att göra.
Citera
2018-09-10, 00:14
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Igår sa han att han hade fått känslor för mig. Det kom ändå som en chock. Han hade haft det länge men inte velat säga nått för att han visste hur jag skulle reagera. Under natten har han sagt att jag är nonchalant och blundar för allt och jag får bestämma mig nu för vilken väg jag vill ta, om jag vill fortsätta vara singel eller ha något seriöst med honom men att vi inte kan fortsätta umgås såhär annars.

Vi försökte ju förklara för dig att han har känslor för dig, men du ville ju inte lyssna på oss.

Har du fattat ett beslut ännu?
Citera
2018-09-10, 20:13
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
De senaste två veckorna har jag sovit hos en kille jag träffat. Varje natt. Under den här tiden har vi hunnit med en hel del. Lagat middag varje kväll. Träffat varandras vänner. Åkt och badat med hans syskon. Jag har min tandborste där och jag har fått låna nyckeln till hans lägenhet nu när han är utomlands. När han pratar med sina föräldrar så säger han att han är med mig och jag gör likadant. Vi klänger väldigt mycket på varandra med kyssar och närhet. När vi åker bil så har han handen på mitt lår och när vi sitter ute bland folk så har han handen på mitt lår. Ibland håller vi handen offentligt utomhus. Han har till och med köpt schampoo och balsam åt mig.

Han har sagt att jag är väldigt speciell. Att han har så roligt med mig och att han aldrig varit såhär attraherad av någon. Att han kan prata med mig om saker han inte brukar prata med vänner om.

Han håller kontakten nu när han är borta med sms och telefonsamtal och säger att han saknar mig, mitt busiga leende och så vidare.

Problemet är att jag vet inte riktigt vart vi står i det hela. Jag har sagt att jag aldrig kommer att gå in i ett förhållande igen och ibland blir jag skrämd av hur intensivt vi umgås och jag säger då att jag bara vill vara vänner och sluta med det sexuella. Då säger han att han inte kommer klara av det.

Jag vill inte förstöra den fina relation vi har, jag vill inte att någon blir sårad i slutändan. Jag har så jäkla svårt att prata om det med honom. Om det skulle vara okej att träffa andra, om det finns några känslor inblandade, hur det ska utveckla sig. Vet inte hur jag ska definiera oss när andra ställer så frågor om vad vi egentligen är. Det känns som en ”yeah right” attityd när jag säger att vi bara är vänner.....

Hyffsat taskigt att hänga med nån du inte har känslor för, riktigt dåligt faktiskt med tanke på att han verkar ha känslor för dig
Citera
2018-09-17, 15:14
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vi försökte ju förklara för dig att han har känslor för dig, men du ville ju inte lyssna på oss.

Har du fattat ett beslut ännu?

Vi hänger fortfarande på daglig basis och han berättar glatt hur mycket hans vänner tycker om mig och han är väl rätt tydligt kär. Han väljer ju att komma över till mig även när jag är sjuk och bara sover.

Tycker fortfarande det är jättesvårt. Jag kysste en kille på krogen för några dagar sedan och jag berättade det för honom efteråt pga dåligt samvete. Ni kan ju gissa hans reaktion. Han var nära att slänga ut mig och sa att jag leker med hans känslor etc men tillslut löste vi det genom att jag lovade att jag ville ha något seriöst och att jag bara ska vara med honom. Ibland känner jag så men imorse när vi gick till bussen och han tog min hand så kände jag bara NEJ och släppte den så fort jag kunde. Det är så komplicerat så jag förstår ingenting jag heller.
Citera
2018-09-17, 15:23
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Hyffsat taskigt att hänga med nån du inte har känslor för, riktigt dåligt faktiskt med tanke på att han verkar ha känslor för dig

Aa jo jag vet. Å andra sidan har han sagt att han inte vill hoppa in i ett förhållande än utan han vill se nu hur vi fungerar tillsammans och ta det långsamt, så vi båda har ju tid att känna av utan att lura varandra. Han tycker jag tar honom för givet, är nonchalant och opålitlig i krogmiljö. Samtidigt har vi sex i snitt 4 ggr per dygn och spenderar all vår vakna tid med varandra och visar hur mycket vi uppskattar det men ack så icke hållbart..
Citera
2018-09-17, 15:31
  #151
Medlem
Jag hör ju själv hur jäkla skevt det låter och hur egoistisk jag framstår att vara
Citera
2018-09-17, 16:21
  #152
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Jag hör ju själv hur jäkla skevt det låter och hur egoistisk jag framstår att vara

Vad vill du med killen egentligen?
Citera
2018-09-17, 22:15
  #153
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Aa jo jag vet. Å andra sidan har han sagt att han inte vill hoppa in i ett förhållande än utan han vill se nu hur vi fungerar tillsammans och ta det långsamt, så vi båda har ju tid att känna av utan att lura varandra. Han tycker jag tar honom för givet, är nonchalant och opålitlig i krogmiljö. Samtidigt har vi sex i snitt 4 ggr per dygn och spenderar all vår vakna tid med varandra och visar hur mycket vi uppskattar det men ack så icke hållbart..
Det finns ett talesätt som lyder att "Sex är inte ens anledning till bekantaskap."
Fastän det aningen är överdrivet beskriver det er ganska bra. Märkvärdigt nog att det var en tjej som först lärde ut till mig denna visdom. Men din kille verkar inte ha hört talas om det talesättet ännu, annars skulle han inte vara så förvånad och upprörd. Va synd om honom alltså...
Citera
2018-09-18, 00:03
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Aa jo jag vet. Å andra sidan har han sagt att han inte vill hoppa in i ett förhållande än utan han vill se nu hur vi fungerar tillsammans och ta det långsamt, så vi båda har ju tid att känna av utan att lura varandra. Han tycker jag tar honom för givet, är nonchalant och opålitlig i krogmiljö. Samtidigt har vi sex i snitt 4 ggr per dygn och spenderar all vår vakna tid med varandra och visar hur mycket vi uppskattar det men ack så icke hållbart..
Hoppa in i ett förhållande? Ni är ju i ett förhållande, även om ni båda verkar för emotionellt tillknäppta för att kunna prata om det.
Den här tråden är fullt i nivå med "Jag är väl inte bög för att jag låter en kille ta mig i fisen, så länge som vi säger 'no homo'". Fast inte ironiskt.
Citera
2018-09-29, 18:12
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IEndLives
Hoppa in i ett förhållande? Ni är ju i ett förhållande, även om ni båda verkar för emotionellt tillknäppta för att kunna prata om det.
Den här tråden är fullt i nivå med "Jag är väl inte bög för att jag låter en kille ta mig i fisen, så länge som vi säger 'no homo'". Fast inte ironiskt.

Vi har pratat en del, kortfattat berättat att vi båda känner oss sårbara. Vi har träffat varandras föräldrar och så vidare. Vi säger att vi har en relation men vi sätter ingen etikett på det dvs vi är INTE pojkvän och flickvän. Vi har t.ex inte sagt att vi är kära i varandra och absolut inte jag älskar dig. Det senaste han sa var ”jag tycker om dig jättemycket och jag bryr mig om dig jättemycket”, så på den nivån är det. Han har berättat hur glad han är att jag äntligen förstått att vi är mer än bara vänner och att jag blivit mer kärleksfull mot honom.

Men det sjuka är väl att vi umgåtts konstant i snart tre månader men ingen har egentligen öppnat sig känslomässigt.
Citera
2018-09-30, 03:07
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmssynd
Vi har pratat en del, kortfattat berättat att vi båda känner oss sårbara. Vi har träffat varandras föräldrar och så vidare. Vi säger att vi har en relation men vi sätter ingen etikett på det dvs vi är INTE pojkvän och flickvän. Vi har t.ex inte sagt att vi är kära i varandra och absolut inte jag älskar dig. Det senaste han sa var ”jag tycker om dig jättemycket och jag bryr mig om dig jättemycket”, så på den nivån är det. Han har berättat hur glad han är att jag äntligen förstått att vi är mer än bara vänner och att jag blivit mer kärleksfull mot honom.

Men det sjuka är väl att vi umgåtts konstant i snart tre månader men ingen har egentligen öppnat sig känslomässigt.

Han har ju försökt men du har blockat och avvisat så då är det inte så konstigt att han inte öppnar sig mer heller. Kommunikation är A och O i en relation så vill du att denna relation och kommande ska funka och du inte ska bli sårad eller såra så är det dags att ta tag i den biten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback