Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 13:13
  #1
Medlem
Jag dricker kanske 7-8 öl under dagen och har gjort det i flera år. Jag skulle såklart vilja sluta, och de dagar när tankarna inte behöver lugnas ner med alkohol är trevligast. Tyvärr är de sällsynta, men jag har lagt märke till att jag aldrig har behov av att dricka när jag har feber.

Jag mår riktigt bra av att vara förkyld, men kan ju inte börja springa runt och jaga bakterier. Kan man använda den här informationen på något vettigt sätt? Kanske jag bara behöver operera mig någonstans i hjärnkontoret. Någon som har liknande erfarenheter?
Citera
2018-08-10, 13:23
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar
Jag dricker kanske 7-8 öl under dagen och har gjort det i flera år. Jag skulle såklart vilja sluta, och de dagar när tankarna inte behöver lugnas ner med alkohol är trevligast. Tyvärr är de sällsynta, men jag har lagt märke till att jag aldrig har behov av att dricka när jag har feber.

Jag mår riktigt bra av att vara förkyld, men kan ju inte börja springa runt och jaga bakterier. Kan man använda den här informationen på något vettigt sätt? Kanske jag bara behöver operera mig någonstans i hjärnkontoret. Någon som har liknande erfarenheter?

Har samma erfarenhet, fast angående nikotin. Jag snusar och kan inte vara utan snus speciellt länge. Men när jag är sjuk kan suget vara som bortblåst, vilket förvånar mig mycket.

Ett tips kan väl vara att sluta dricka efter en riktigt pangförkylning. Då får du ju några "gratisdagar" när abstinensen annars skulle vara som värst.
Citera
2018-08-10, 19:36
  #3
Medlem
emptydependas avatar
Har samma fast med snus, dricka tycker jag kan vara rätt nice när man e sjuk. De Kanske är ett tecken på att du är beroende av alcohol
Citera
2018-08-31, 19:05
  #4
Medlem
Får du ingen abstinens då? Om inte är du kanske bara psykologiskt beroende, inte fysiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback