Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-12, 22:26
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
The mindset Advantage poker podcast avsnitt 77.

"The downswing myth".

Lyssnade på den, men jag tyckte inte den gav så mycket. tack för tipset dock.

Det här med mindset och "power of positive thinking" är typ den enda vidskepelse jag har i poker. jag får INTE tänka på vilka kort jag inte vill se, för då dyker dom upp

Men mindset tror jag är viktigt, det gäller att känna sig taggad och redo. För mig hjälper det att träna innan, men inte för mycket så jag känner mig trött framför datorn. Men med ett lagomt pass, och sen en kopp tee är jag som mest redo. Synd att jag inte kan hålla det fokuset och vinstsuget mer än 2-3 timmar. Undantaget är dock att jag känner mig som bäst efter 4-5 timmar, men så länge har jag aldrig tid att spela längre.
__________________
Senast redigerad av Zuckermananaman 2018-08-12 kl. 22:32.
Citera
2018-08-13, 12:35
  #26
Medlem
Råkade precis se att jag har pokertracker 4 kvar på datorn. Men bara händer från Januari-Februari 2017. Hade helt glömt de, trodde inte jag använde pokertracker efter min SSD gick sönder under sommaren 2016, och när jag skickade in den så rensade dom så klart HDD också, så försvann mycket man saknar idag då.

Januari spelade jag 43.87 timmar, 17 043 händer, BB/100 7.12.
Februari, 48.63 timmar, 19 226 händer, BB/100 13.41.
vpip 27.65
pfr 18.44 (skulle gissa att jag har något lägre vpip idag, och lite högre pfr)

Jag har aldrig analyserat sådana stats, och det finns en oändlig massa att kolla på i pokertracker, men efter att ha googlat lite snabbt så var mina BB/100 tydligen bra, det hade jag ju inte gissat med tanke på hur jag själv tyckte det gick skit.

Börjat kolla igenom lite videor från "split suit" och tycker han är behaglig att lyssna på, sen kanske det han säger är lite bättre anpassat för 100bb bord, och man får ta en del med en nypa salt. Men han är väldigt pedagogisk och värd att lyssna på tycker jag. och nu när jag har hittat lite av mina gamla pokerhänder ska jag försöka kolla igenom vart jag går fel oftast. Tänkte även göra ett konto på partypoker snart och kolla hur motståndet är där, samt använda pokertracker 4 igen och få in lite mer nutida stats på hur jag spelar. tänkte köra 0.25-0.5 blindsen där, och jag tror 100bb kommer passa min spelstil ganska bra då jag inte är rädd för att ställa in degen.
Citera
2018-09-08, 16:28
  #27
Medlem
Bra tips
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback