Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 12:03
  #1
Medlem
Jagtardindotters avatar
Tänkte kolla om det är möjligt?

Är intresserad av statistik rent allmänt och hade varit intressant att se i vilka forum jag och andra användare postar mest.
Citera
2018-08-10, 12:55
  #2
Medlem
ChemicalGirls avatar
Tycker detta är en underbar idé!
Vore ju jätteintressant att se sitt egna och andras statistik.
Det här ska förverkligas Flashback! Kan ni inte vara så jättesnällt och göra iaf en bra sak.
Citera
2018-08-12, 17:07
  #3
Medlem
sinewaves avatar
1. Skriv ett script som skrapar Google efter url:er med t ex "ChemicalGirl "sp" site:flashback.org"
Spara dessa url:er

2. Skriv sedan ett filter för alla url:er som inte specifikt innehåller "flashback.org/sp"

3. Skriv sedan en ny del i scriptet som:
a) Går till alla tidigare sparade url:er
b) Går till den första url:en i alla dessa url:er (vilket tar scriptet till sidan där användaren postade inlägget)
c) Hämtar namnet från första länken under <code><ol class="breadcrumb"></code>
c) Sparar detta namn i en lista och ökar antalet om flera likadana påträffas

4. Kalkylera procent mellan alla dessa sparade namn

Så, då har du något att göra. :-)

Detta kräver dock att du lär dig att skriva någon typ av kod, detta kan du förslagsvis göra på t ex:
https://www.codecademy.com/learn

Enkla språk att lära sig som skulle kunna fungera för syftet är t ex Javascript och PHP. Du skulle även kunna lära dig C++ eller något annat men inlärningskurvan är enligt de flesta bedömare något högre och tar således lite längre tid.

Lycka till!
Citera
2018-08-16, 14:18
  #4
Medlem
Jagtardindotters avatar
Jag är inte duktig med datorer och förstår inte hälften av vad du skrev, men tack ändå!
Citera
2018-08-16, 23:54
  #5
Medlem
sinewaves avatar
Ńej, förlåt -- jag insåg att inlägget kunde uppfattas som mindre hjälpfullt för proceduren jag beskrev är trots allt inte särskilt enkel. Ska se om jag kan lösa det själv på något vis näe jag har tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback