Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-10, 13:27
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Det är ju de som händer. Fast med andra huvudpersoner. Förklara gärna varför det är skillnad.

Vill du hålla disskusionen på en hög nivå eller ska även jag ta till personangrepp?
Vad är problemet med att vi har ett bra sätt för att föda upp nötkreatur? Är du neger? Jävla inavlade tönt.
Citera
2018-08-10, 14:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Man får ofta höra från veganer att bönder våldtar kossor när dom kör in näven i arslet på dom eller att dom snor kalvarna från deras mödrar samt kalvarnas mjölk när man mjölkar.

Veganer, fattar ni att er diet bryter ner den lilla hjärnsubstans ni har kvar om det gått så långt att ni tänker i dessa banor?

1. Har ni sett hur kossasex går till? Kossan dör ju fan nästan i processen och står i högst onaturliga eller åtminstone skadliga ställningar. En insiminering genomförs för kossans skull, samt för att kalvarna ska bli så friska som möjligt (undvika sjuka föräldrar / inavel)

2. Vadå "stjäl mjölk från mamman"? Tror du att kalvarna ska ha allt som finns i tuttarna? Det finns ju mjölk kvar, bonden kan göra kalvdans, kossan får ont i tuttarna om hon inte blir mjölkad och det blir hon inte tillräckligt av bara kalvar.

3. Studier har visat att efter en vecka så går det bra att skilja kalvarna från mamman. Skit samma om dom skriker efter mamman, det hade jag också gjort om min morsa blev våldtagen av nån muslim eller fick in en arm i arslet som nådde ända till armbågen, men det är ju fan inte det som händer.

Veganer är sjuka i huvudet. Om ni är veganer så får ni gärna försöka bevisa mig fel. Förresten, mod kan kasta tråden direkt för ingen vegan kommer lyckas ändå, och jag tar en kastad tråd som att det var lite för svårt för er. Fittor.
Därför som du säger, de är pantade med sitt maskrosvin, vevliror och trasmattevästar.
Citera
2018-08-10, 19:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Vad veganer intalar sig existerar, så de kan fortsätta sitta på sin höga moraliska hästar. De är ju inga mördare, alltså måste växterna begått självmord.



Det är en ganska svart/vit fråga, kött och grönsaker är bra, någondera ensidigt är dåligt, men kött är bättre än grönsaker.

Kan du ens något om kost? Upp till bevis och lägg fram varför kött är bättre!
Citera
2018-08-10, 19:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Vad är problemet med att vi har ett bra sätt för att föda upp nötkreatur? Är du neger? Jävla inavlade tönt.

Haha, du är helt hjärndöd. Fått i dig för lite vitaminer med ditt köttätande?

Ett bra sätt att föda upp djur är att låta naturen ha sin gång och sedan skörda frukterna. Det som existerar idag är att jämföra med kineserna som bygger din iPhone.

Hade du slaktat djuret själv som du ska äta till middag?
Citera
2018-08-10, 19:25
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Haha, du är helt hjärndöd. Fått i dig för lite vitaminer med ditt köttätande?

Ett bra sätt att föda upp djur är att låta naturen ha sin gång och sedan skörda frukterna. Det som existerar idag är att jämföra med kineserna som bygger din iPhone.

Hade du slaktat djuret själv som du ska äta till middag?
Jag har slaktat en älg under vägledning av morfar och det var det häftigaste och godaste jag varit med om. Åt köttet rått, vilket är det mest naturliga att äta.
Citera
2018-08-10, 19:26
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Kan du ens något om kost? Upp till bevis och lägg fram varför kött är bättre!
Människan kan inte överleva på en vegansk diet.
Citera
2018-08-10, 19:52
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Människan kan inte överleva på en vegansk diet.

Bevisa det!
Citera
2018-08-10, 19:58
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Jag har slaktat en älg under vägledning av morfar och det var det häftigaste och godaste jag varit med om. Åt köttet rått, vilket är det mest naturliga att äta.

”Ett bra sätt att föda upp djur är att låta naturen ha sin gång och sedan skörda frukterna. Det som existerar idag är att jämföra med kineserna som bygger din iPhone”

Svara på mitt påstående.
Citera
2018-08-10, 20:21
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Bevisa det!
Hur får du vitamin a? B12? K2?
Citera
2018-08-11, 22:40
  #22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Hur får du vitamin a? B12? K2?


Äter något med enorm fetthalt nötter
Citera
2018-08-11, 22:41
  #23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Jag har slaktat en älg under vägledning av morfar och det var det häftigaste och godaste jag varit med om. Åt köttet rått, vilket är det mest naturliga att äta.
Vad menar du med naturligt?
Citera
2018-08-12, 10:09
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyAddict
Hur får du vitamin a? B12? K2?

Lenny, hur får ditt kött i sig b12?

Jag ska svara hur jag får i mig b12, men föst ska du svara på hur ditt kött får i sig b12.

K2, mmm jag visar dig en fin graf ifrån en Googlesökning... http://k2vitamin.se/vad-ar-vitamin-k2/
__________________
Senast redigerad av woldemort 2018-08-12 kl. 10:12.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback