Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 10:44
  #1
Medlem
Försöker roota min Huawei P 20 Lite android 8.0 telefon men det vill inte fungera varken via Kingroot i android eller anslutning till pc och som vi alla vet ger inte Huawei ut koder längre så hur fan ska man komma runt det här? Jag kan ju inte ens manuellt roota den utan en kod.

Någon expert här?
__________________
Senast redigerad av Alex8686 2018-08-10 kl. 10:47.
Citera
2018-08-10, 11:04
  #2
Avstängd
Går ej att roota Huawei med Kingroot. Du måste få koden av Huawei. Det går visst, men deras sajt för root & modding är inte offentlig. Sorry grabben, du får söka lite
Citera
2018-08-13, 22:48
  #3
Medlem
X_surfers avatar
Har aldrig provat, men Chimera Tool påstår sig kunna låsa upp bootloadern på Huawei P20 Lite:

https://chimeratool.com/en/models/hu...ock+Bootloader

Den är inte gratis, men går säkert att hitta en "fixad" *HOST* version någonstans.
Citera
2018-09-28, 13:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Har aldrig provat, men Chimera Tool påstår sig kunna låsa upp bootloadern på Huawei P20 Lite:

https://chimeratool.com/en/models/hu...ock+Bootloader

Den är inte gratis, men går säkert att hitta en "fixad" *HOST* version någonstans.

Sumpade den telefonen, köpte en ny Motorola. Ju nyare telefon desto svårare är det att roota dem så det verkade först svårt.

Jag betalade sedan ett företag att roota den vilket de lovade att man kunde. Fick sedan tillbaka pengarna för att de inte kunde lösa det, trots att uppdraget tillgavs både 1, 2 och 3 så kallade tekniker och experter.

Hittade sedan en snubbe i USA online som fixade det själv i hemmet mot en liten summa. Ett riktigt jävla snille, förmodligen hade han FBI på sig också hackern.

Fick tillbaka telefonen efter ett par veckor, upplåst, rootad och helt custom made och det fixade han i morsans källare typ.
__________________
Senast redigerad av Alex8686 2018-09-28 kl. 13:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback