Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 09:30
  #1
Medlem
Lite eller mycket thc,olja eller röka/äta vad är det medicinskt optimala egentligen ?
Citera
2018-08-10, 09:37
  #2
Medlem
Hegamons avatar
CBD olja tar många för medicinsk effekt, men då utan THC.

Men är det medicinskt röka utifrån just att du vill ha THC så är det organiskt odlat alltså utan tillsatser som folk brukar rekommendera.

Sativa eller Indica är en smaksak vad jag förstår.
Citera
2018-08-10, 09:45
  #3
Medlem
Folk som vapear/röker cannabis för medicinskt bruk lindrar enbart symptom.

För att du ska få i dig tillräckliga mängder CBD och THC så att det kan få några effekter på din kropp så måste du ta det oralt i hög koncentration.

CBD har många användningsområden, men THC och alla andra cannabinoider fyller minst lika många funktioner.

För att göra det enkelt kan man själv tillreda cannabissmör/cocosolja och lägga i kapslar som man förvarar i kylen.
Citera
2018-08-10, 10:06
  #4
Medlem
CBD olja med nästan obefintlig THC halt framställs ju av industrihampa vad jag förstår.Är det för att det skall bli lagligt och att man undviker bieffekter i form av rus eller har THC ingen medicinsk betydelse ?
Om man röker industrihampa får man då i sig de "nyttiga" ämnen lika bra som oralt intag ?
Citera
2018-08-10, 10:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Folk som vapear/röker cannabis för medicinskt bruk lindrar enbart symptom.

För att du ska få i dig tillräckliga mängder CBD och THC så att det kan få några effekter på din kropp så måste du ta det oralt i hög koncentration.

CBD har många användningsområden, men THC och alla andra cannabinoider fyller minst lika många funktioner.

För att göra det enkelt kan man själv tillreda cannabissmör/cocosolja och lägga i kapslar som man förvarar i kylen.

Detta. Finns många videos på Tuben om hur du framställer din egna olja. Jag rekommenderar Rick Simpson Oil.

Må väl.
Citera
2018-08-10, 11:17
  #6
Medlem
Jag har tyvärr ingen råvara men har blivit lite klokare vad jag skall söka efter.
Citera
2018-08-11, 22:33
  #7
Medlem
SVHDDs avatar
Beror helt på vilket medicinskt syfte du är ute efter,
Har du ont i kroppen, mycket verk mm så gäller CBD såklart.
Lider du av ångest/depression/sömnsvårigheter osv kan THC visa dig alla sidor av myntet och få dig att känna dig ok & lugn i stunden, sen varierar det mycket på vilken strain du har
Citera
2018-08-12, 18:07
  #8
Medlem
Jag har svårartad restless legs och tumör i ena lungan bla,så jag tänker go all in och försöka få tag i fullt potent Simpsonolja.Får väl ta en tripp utomlands för att köra en kur om det behövs,vet ej vart men Holland kanske.
Citera
2018-08-13, 03:42
  #9
Avstängd
godmankinds avatar
Min nästa odlingsrunda blir att testa odla på :

Medical Marijuana Genetics - Candida

Candida is the flagship strain of Medical Marijuana Genetics, a feminized strain with very high CBD content and thus ideal for a large number of medical conditions.

Den har så fina föräldrar
Genetics: Harlequin x ACDC

Candida can contain from 10 to 20%CBD, while THC content is never above 1%. As usually happens, CBD content depends on phenotypes.
The Sativa phenotype, with longer internodal spacing, reaches higher CBD content than the Indica phenotype, although the latter esily reaches 10% CBD.

Man får både indica och sativa minst 10% CBD

Sen en annan strain, bra indica med THC typ Sensi star eller Critical Kush
Kombinerat de två , gjort olja på de , om jag hade haft cancer eller liknande.

Nu så ska jag röka upp dom efter nästa odling

SVHHD kan inte du byta avatar? bajsar på mä varje gång nästan ja ser din avatar.
Livrädd för polis
__________________
Senast redigerad av godmankind 2018-08-13 kl. 03:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback