Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 01:33
  #1
Medlem
Köpte nyligen en blackbox för att begränsa hastigheten, men problemet är att jag inte vet vilken kabel jag ska koppla den röda sladden till( röda sladden från blackboxen) det finns fyra sladdar vid cdi:n en svart, grön,röd och gul. Till vilken av dessa är det jag ska koppla blackboxen till?
Citera
2018-08-10, 01:40
  #2
Medlem
Fotbollspucks avatar
Köpte du den begagnad, om du köpte den ny så lär ett kopplingsschema följt med om inte googla bara på modellen så lär det dyka upp guider i text och bild förmodligen även videoguider på youtube eller på återförsäljarens/ tillverkarens hemsida.
Citera
2018-08-10, 01:53
  #3
Medlem
Sonofdevilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Köpte du den begagnad, om du köpte den ny så lär ett kopplingsschema följt med om inte googla bara på modellen så lär det dyka upp guider i text och bild förmodligen även videoguider på youtube eller på återförsäljarens/ tillverkarens hemsida.

Man får inte med något kopplingsschema när man köper dom ny.


Det är olika från moped till moped vilken sladd det ska vara som den röda från blackboxen ska in i.

När jag installerade mig fick jag testa mig fram och i slutändan var den rätta sladden en vit röd från cdin
Citera
2018-08-10, 02:38
  #4
Medlem
Tack för svar ska testa den röda sladden
Citera
2018-08-10, 03:13
  #5
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonofdevils
Man får inte med något kopplingsschema när man köper dom ny.


Det är olika från moped till moped vilken sladd det ska vara som den röda från blackboxen ska in i.

När jag installerade mig fick jag testa mig fram och i slutändan var den rätta sladden en vit röd från cdin

Märkligt om inte mopedernas elsystem uppmärkning/färger på kablage följer någon som helst standard tycker jag, vi har att göra med en japanskt tillverkad moped från ett väldigt stort och välkänt märke inte en kinachinchongbastard.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback