Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 00:51
  #1
Medlem
Det var strax efter klockan 17.30 på torsdagseftermiddagen som rånet inträffade.
De tre maskerade gärningsmännen tvingade till sig gods i form av kläder.
Ingen ska ha blivit fysiskt skadad i samband med rånet.

Det var strax efter klockan 17.30 på torsdagseftermiddagen som rånet inträffade.

Gärningsmännen försvann sedan från platsen i en vit golf och polisen uppmanar personer som har sett till bilen före, under eller efter rånet att höra av sig.
– Den körde från Järnvägsgatan mot Limhamsvägen...


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dde-i-vit-golf

Hände på Järnvägsgatan. De är flitiga grabbarna. Någon som sett eller hört något?
__________________
Senast redigerad av Refraktor 2018-08-10 kl. 00:55.
Citera
2018-08-10, 01:00
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Jag körde förbi där strax efter. Snuten stod och förhörde vittnen. En kille med rullskridskor, en kille med cykel och en med en röd bil som stod och snackade med konstaplarna. Mer än så vet jag inte. Det var den där friluftsbutiken som blev rånad.

Min babberadar gick i taket.

Edit:
Vad ska babbarna med friluftsprylar till - det finns ju både älg och björn i skogen? Glöm inte vargen!
__________________
Senast redigerad av revodneb 2018-08-10 kl. 01:19.
Citera
2018-08-10, 08:04
  #3
Medlem
Gneggars avatar
Det enda jag tänker mig att babbarna är intresserade av är dunjackor, helst med pälskrage. Men inte har väl det börjat säljas och hängas fram i butikerna nu redan i augusti.
Citera
2018-08-10, 08:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Edit:
Vad ska babbarna med friluftsprylar till - det finns ju både älg och björn i skogen? Glöm inte vargen!

Allt som går att sälja stjäl dessa personer, eller så kanske det bar ett beställningsjobb åt någon.
Citera
2018-08-10, 08:20
  #5
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gneggar
Det enda jag tänker mig att babbarna är intresserade av är dunjackor, helst med pälskrage. Men inte har väl det börjat säljas och hängas fram i butikerna nu redan i augusti.
Tittar man på sortimentet så verkar det inte vara någon högprisbutik.

Kläderna är inte heller vad de importerade normalt går runt med.

https://www.friluftsvaror.se/

Trafiken i Limhamn vid råntidpunkten brukar ju också vara att intilliggande gator är ganska igenkorkade eller att trafiken går i snigeltempo.
Citera
2018-08-10, 08:33
  #6
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Ska vi se en massa blattar som tältar nu i parkerna framöver i Malmö?
Citera
2018-08-10, 08:34
  #7
Medlem
Gneggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tittar man på sortimentet så verkar det inte vara någon högprisbutik.

Kläderna är inte heller vad de importerade normalt går runt med.

Det ser ut som om dom har Haglöfs i sortimentet, dom riktigt tjocka dunisarna är dyra och populära.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback