Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 00:19
  #1
Medlem
Jag utvecklade agorafobi efter en panikångestattack på en buss för ca 10 år sen.
Har fått Stesolid utskrivet sedan fyra år, ca två burkar 5mg om året vid behov.

Brukar funka bra om det känns lite jobbigt på jobbet o sånt, men min stora grej är att jag inte gillar att resa långt osv för att jag vill kunna ta mig hem ifall det börjar kännas jobbigt.

För två år sen blev jag skjutsad ca 50 mil och det var rätt jobbigt. Tog tillslut sammanlagt 17.5mg diazepam, men det hjälpte inte helt och hållet.

Känns som att det mest hjälper ifall man får lite av den där jobbiga känslan, men inte när man är i en utsatt situation liksom.

Hemresan gick mycket bättre, men jag tror det var för att jag skulle just hem.

Jag ska göra samma resa igen på lördag, och har köpt Serbisk alprazolam på nätet.
Diazepam är dock den enda benson jag någonsin testat.

Pratade lite med en anhörig om detta och han sa att han ville rådfråga sin vän som är överläkare inom psykiatri.

Läkaren sa att hon i princip aldrig skriver ut alprazolam till unga för att det är så stor risk att bli beroende, och tyckte att jag istället skulle öka dosen diazepam så min anhöriga blev väldigt orolig och sa åt mig att inte ta det, speciellt inte när det är från nätet (vet dock att det inte är skit, det är dom vanliga blå Ksalol).

Jag har ju aldrig blivit beroende av benso hittills och jag brukar vara jävligt försiktig med hur ofta jag tar osv. och i snitt tar jag kanske 10-15mg i månaden och helst inte om jag tagit det dagen innan.

Jag undrar nu vad ni som är vana tycker att jag ska göra. Jag funderar på att eventuellt ta kanske 10-15mg Stesolid till att börja med och kanske max 5mg till ifall det blir jobbigt.

Alternativt börja med 0.5mg Ksalol och kanske 0.5mg till eller nåt ifall det känns jobbigt.

Bilresan är ju ungefär 5 timmar, men brukar gå lättare i slutet av resan för att man börjar närma sig och man vant sig lite vid det.

Är alprazolam så överdrivet "farligt" som man hör läkare säga, eller ska jag köra på? Känner ju andra som tar det ibland bara.

Tack tacksamt emot tips och råd!
Citera
2018-08-10, 00:55
  #2
Medlem
Nej, tycker läkare överdriver, dock lätt att trycka i sig lite för många o sen är det svart, 5mg stess och 0.5mg alpra före bilresan och 0.5mg i mitten borde räcka gott och väl.
Citera
2018-08-10, 01:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Nej, tycker läkare överdriver, dock lätt att trycka i sig lite för många o sen är det svart, 5mg stess och 0.5mg alpra före bilresan och 0.5mg i mitten borde räcka gott och väl.
Så du tycker alltså att man ska blanda?
Citera
2018-08-10, 20:55
  #4
Medlem
Ingen mer som har input?
Resan är imorgon och jag är duktigt nervös.
Hjälp!
Citera
2018-08-10, 22:01
  #5
Medlem
Av egen erfarenhet är alprazolam mycket bättre.
Har samma problem som du när det kommer till att åka långa resor, kör alltid 3 folköl och 30 mg diazepam innan åkfärd. Men på något sätt släpper ångesten mycket mer av alprazolam.
Testa att börja med 1 mg, sen en till om det skulle bli jobbigare.
Lite avslappnande musik i öronen hjälper otroligt mycket det med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback