Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 22:18
  #1
Medlem
Jag har precis skaffat mig IPTV med onödigt mycket kanaler. Finns det någon kanal där ute som handlar om programmering och andra IT-relaterade områden?
Citera
2018-08-09, 22:34
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Jag har precis skaffat mig IPTV med onödigt mycket kanaler. Finns det någon kanal där ute som handlar om programmering och andra IT-relaterade områden?

Informationsvetenskap vill du ha alltså vilken typ av information hade du tänkt dig?
Citera
2018-08-09, 22:37
  #3
Medlem
nabplayers avatar
Allt nischat finns på youtube
Citera
2018-08-09, 22:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Informationsvetenskap vill du ha alltså vilken typ av information hade du tänkt dig?
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag vill veta om det finns en TV-kanal som handlar om IT-system, typ som Viasat History handlar om historia.
Citera
2018-08-09, 22:59
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag vill veta om det finns en TV-kanal som handlar om IT-system, typ som Viasat History handlar om historia.
Ja det råder brist på kunskap, det märker jag... IT = InformationsTeknik, personen undrade vilka områden inom IT.
Citera
2018-08-09, 23:28
  #6
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag vill veta om det finns en TV-kanal som handlar om IT-system, typ som Viasat History handlar om historia.

Du frågar faktiskt om data, data=information.
Citera
2018-08-09, 23:36
  #7
Medlem
Jag återkommer när jag har läst på så alla termer blir exakta. För nu går det ju inte att svara på min fråga fast ni vet vad jag menar.
Citera
2018-08-09, 23:48
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Jag återkommer när jag har läst på så alla termer blir exakta. För nu går det ju inte att svara på min fråga fast ni vet vad jag menar.
Förlåt om vi låter otrevliga, men din fråga kan jämföras med: Hej, jag söker efter en TV-kanal som handlar om vatten.

Vi ville bara veta på vilket sätt...
Citera
2018-08-11, 20:31
  #9
Medlem
Sados avatar
Men har ni Asperger allihopa eller? Han skriver ju "programmering och andra IT-relaterade områden". Hur svårt ska det vara att fatta? Tyvärr har jag inget svar på ursprungsfrågan.

Och ja, jag har jobbat som programmerare i 15 år och ändå hakar jag inte upp mig på terminologin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback