Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-09, 20:08
  #1
Medlem
har fått besked att jag är berättigad till det enligt min läkare men det tar 4 månader för FK att utreda..
kommer jag få träffa någon personligen från FK?
måste jag uppge att jag fått jobb isåfall?
kan jag ljuga och säga att jag bara väntat på att jag ska få pengar av dem utan dem märker något?
Citera
2018-08-09, 20:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
har fått besked att jag är berättigad till det enligt min läkare men det tar 4 månader för FK att utreda..
kommer jag få träffa någon personligen från FK?
måste jag uppge att jag fått jobb isåfall?
kan jag ljuga och säga att jag bara väntat på att jag ska få pengar av dem utan dem märker något?

För att få ersättningen ska du ha deltagit i programmet. Om du jobbat med lön på programdagar så sänks ersättningen med den lön du tjänat.
Citera
2018-08-09, 20:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
För att få ersättningen ska du ha deltagit i programmet. Om du jobbat med lön på programdagar så sänks ersättningen med den lön du tjänat.

Aktivitetsersättning och aktivitetsstöd är inte samma sak.
Citera
2018-08-09, 21:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Aktivitetsersättning och aktivitetsstöd är inte samma sak.
Ojdå.
Citera
2018-08-09, 22:45
  #5
Medlem
vadsadusadus avatar
Om du har aktivtetsersättning får du inte lov att jobba (den procenten du har aktivitetsersättning). FK kommer nosa upp att du fuskar och inte ge dig aktivitetsersättning.
Citera
2018-08-10, 15:20
  #6
Medlem
jag menar alltså följande:
OM jag jobbar INNAN jag får aktivitetsersättningen kan dem då säga jamen du har ju jobbat under tiden vi handlagt din ansökan du kan ju jobba då, ne här blir det ingen ersättning.. undrar inget annat
Citera
2018-08-10, 16:59
  #7
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
jag menar alltså följande:
OM jag jobbar INNAN jag får aktivitetsersättningen kan dem då säga jamen du har ju jobbat under tiden vi handlagt din ansökan du kan ju jobba då, ne här blir det ingen ersättning.. undrar inget annat
Om du kan jobba så varför ska du ha aktivitetsersättning? Det är väl självklart att du inte ska ha det om du kan jobba? Eller är din fråga "jag ska fuska mig till aktivitetsersättning, kommer FK ana oråd om jag arbetar innan jag får det?"
Citera
2018-08-10, 18:11
  #8
Medlem
om det är så du vill formulera det kan vi väll utgå från det fast det är inte riktigt så.. blir tvingad till att söka jobb och ta jobb för få soc bidrag tills jag får det
Citera
2018-08-10, 19:23
  #9
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
jag menar alltså följande:
OM jag jobbar INNAN jag får aktivitetsersättningen kan dem då säga jamen du har ju jobbat under tiden vi handlagt din ansökan du kan ju jobba då, ne här blir det ingen ersättning.. undrar inget annat
Om arbete du utfört påvisar att du har en kvarvarande arbetsförmåga som är större än 75 procent är du inte berättigad till aktivitetsersättning. Det är givet att du i ett sådant fall kan nekas något du inte har rätt till.
Citera
2018-08-10, 20:32
  #10
Medlem
hur fan tänkte systemet där egentligen, dem tvingar en söka jobb i väntan på aktivitetsersättning och får man ett jobb som man måste ta för att ej förlora bidraget drar dem in aktivitetsersättningen
Citera
2018-08-13, 20:39
  #11
Medlem
bump
Citera
2018-08-14, 23:11
  #12
Medlem
Du är kapabel till att arbeta och samtidigt utreds du för att bli sjukpensionär på heltid?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback