Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 17:07
  #241
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Jo, det existerar säkert barn födda i Norge som resultat av inseminering, men du gör dig medvetet dum som låtsas tro att det var det som det handlade om. Kan du inte istället förklara din (om någon) tanke med att jämföra homosexuella adoptioner med norrmän?

När man föds får man gener från föräldrarna. Dessa bestämmer till viss del om du blir homosexuell eller inte (ca 52% av enäggstvillingar korrelerar med sin tvilling inom sexuell preferens). Det jag jämförde var norrmän med homosexuella. Det är helt slumpmässigt vilka som föds i norge eller vilka som blir homosexuella. Jag anser att alla har samma rättigheter oavsett genuppsättningar eller var man föds (då dessa faktorer är helt slumpmässiga). Det jag påstår är att homosexuella och norrmän självklart bör ha samma rättigheter.

Frågan om adoptioner tycker jag är helt separat. Alla bör få adoptera om inte vetenskapliga skäl gör det klart att det är olämpligt. Vetenskapen har inte påvisat att det skulle föreligga skäl för att homosexuella blir sämre föräldrar.
Hoppas du härmed förstår vad jag menade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback