Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 20:48
  #217
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Det var tråkigt att inte Jimmy fick vara med. Jag hade sett fram emot att se honom dansa barbröstad i Brunnsparken, iklädd blöja med hästsvans och diciplinboll - det hade varit en snygg dödsruna över alla politiska ambitioner hos SD som handlat om nationell självbevarelsedrift, till förmån för att i den politiska taktikens namn och pissblöja passa in i det politiska villakvarteret.


Lite OT, så uppmanar jag alla att ta sig in till Göteborg för att beskåda spektaklet. Det här är en unik möjlighet att få se det politiska makten ruttna ner framför våra ögon. Man har rotat upp alla missfoster, allt missbildat och vanskapt, och man har målat över det i glada färger. Här sprutar bajset i regnbågens färger över publik och politiker, och med sina svarta hundögon röntgar de judiska propagandaofficerarna publikens blickar, för att kunna anfalla minsta molekyl av äckel, tvivel eller värdighet som fortfarande blinkar i goyens ögon.


Där i godhetens ormgrop av blod och avföring, där ringlar sig liken av 6 miljoner judar med hermafroditerna, sadisterna, transsexuella, pedofilerna, pissbögarna, skitätarna, och våra ryggradslösa ledare. Animale.


Det här är vårt samhälles dödsdans.
__________________
Senast redigerad av hahatamejomnikan 2018-08-15 kl. 21:10.
Citera
2018-08-15, 22:18
  #218
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag tycker att 'giftemål' inte är något som staten borde hantera över huvud taget (stryk ordet i lagboken). Giftemål kan individen göra med egna avtal. Vill man gifta sig med 100 personer, så inte mig emot (självklart ska det inte innebära några förmåner överhuvudtaget).
Tror att anledningen till att SD inte fick delta i debatten är att de har representanter som utrycker sig som 'freak show' om dem. Det är absolut inte ok. De som fötts som homosexuella har fått en speciell gen. Det är något som alla kan födas med. Samma lagar bör självklart gälla för dem.

Kan berätta om mina föräldrar som hade en homosexuell bekant. En dag knackade det på dörren. Några maskerade personer stod där. De misshandlade honom helt blodig. Han hade aldrig träffat dem innan.
Det är tyvärr sådant som drabbar dessa personer.

Att särbehandla homosexuella i lagstiftningen (angående barnbidrag osv. verkar ju fullständigt vettlöst). Ingen forskning visar att de skulle vara sämre föräldrar.

Var och en får ju tycka som den vill. Jag och Sverigedemokraterna är starkt emot månggifte, att hur många som helst ska kunna vara "föräldrar" till ett barn och få ersättning och bidrag för detta. Att homosexuella män ska få ge blod fast det är en extrem riskgrupp. Sådant som RFSL och Priderörelsen kräver.

Utöver det så är Sverigedemokraterna som parti inte inbjudna på samma villkor som alla andra, vilket är totalt oacceptabelt. Det är väl därför man har olika partier och debatter, för att man tycker olika och ska kunna tycka olika? Den intoleranta priderörelsen både i Stockholm och Göteborg anser uppenbarligen inte det.

Sett till hur Jimmie Åkesson mobbades, trakasserades och förnedrades från scenen i Stockholm så finns det ingen som helst anledning att frivilligt utsätta sig för detta i Göteborg heller.
Citera
2018-08-15, 23:11
  #219
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag håller helt med dig att folk får hitta på vad de vill hemma.
1.
Om SD:s representant uttalar sig med orden 'freakshow' ser jag inte att de respekterar olika sexuella läggningar.
2.
Vet ej. Beror väl helt på individen (alla saknar olika saker).
3.
Tja, flyktingar ger man inte samma rättigheter som Svenskar.
4.
Hjälpmedel låter rimligt.

Vidare:

1. Man kan inte kräva respekt av någon. Bara likvärdig behandling; dvs spelet ska inte vara riggat eller ge för- eller nackdelar baserat på kön, sexuell läggning, etnicitet, religion osv.
2. Precis, det är individens ansvar att lösa sitt eget liv, då lagen säkerställer att alla har samma förutsättningar. Att vi sedan lyckas olika bra är en del av livet.
3. Inte samma rättigheter men heller inte samma skyldigheter - eftersom dom inte är medborgare i landet. Bara på tillfälligt besök tills hotet avvärjts. Vi ska se till att dom inte lider brist eller hotas under tiden dom är under vårt beskydd och att dom kommer tillbaka till landet dom flytt ifrån på ett säkert sätt.
Citera
2018-08-16, 06:58
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
En dag knackade det på dörren. Några maskerade personer stod där. De misshandlade honom helt blodig. Han hade aldrig träffat dem innan.
Hur kan hen veta att hen inte träffat dem tidigare om de var maskerade?
Citera
2018-08-16, 07:01
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Du menar att du hellre inte hade blivit född ?
Om jag inte blivit född hade jag inte funnits.
Citera
2018-08-16, 11:26
  #222
Medlem
8711s avatar
Nu börjar väl den här händelsen bli allt mer aktuell? Vilken dag är det debatten skulle vara på? Fredag kanske som i Stockholm? Eller är det en annan dag i Göteborg?

Hur som helst lär den här saken få uppmärksamhet över helgen dels då SD inte är inbjudet överhuvudtaget som alla andra partier i riksdagen är, dels för att Jimmie Åkesson tackat nej till debatten då han såg hur det var i Stockholm och det inte finns någon anledning att utsätta sig för denna mobbing och trakasserier till och med från scenen.
Citera
2018-08-17, 14:03
  #223
Medlem
8711s avatar
Många evenemang i Göteborg denna helgen. Kulturfestivalen, kulturkalas, prideevenemang, konserter och annat. Så det finns säkert gott om platser att kampanja på för SD Göteborg i helgen alldeles oavsett och Ungsvenskarna är ju på plats i Göteborg för att kampanja just nu idag.
Citera
2018-08-17, 20:56
  #224
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Hur kan hen veta att hen inte träffat dem tidigare om de var maskerade?
Nej, det är möjligt. Men har det med saken att göra ? Detta var knappast en människa som gjort något felaktigt (en vän till mina föräldrar (som är lugna och umgås med välordnade människor)). Min poäng var bara att homosexuella är väldigt utsatta. Jag har då själv (som hetero) aldrig upplevt något liknande. Jag känner inte heller någon som råkat ut för något liknande.
Citera
2018-08-17, 21:02
  #225
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Om jag inte blivit född hade jag inte funnits.
Ett helt matematiskt korrekt uttalande.
Jag brukar argumentera på exakt samma sätt avseende djur som enbart lever för att bli föda.
Skillnaden mellan oss är att jag gör en differentiering avseende människor och boskap.
Citera
2018-08-18, 00:15
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Ett helt matematiskt korrekt uttalande.
Jag brukar argumentera på exakt samma sätt avseende djur som enbart lever för att bli föda.
Skillnaden mellan oss är att jag gör en differentiering avseende människor och boskap.
Skillnaden mellan oss är att jag har naturvetenskapen och filosofin på min sida.
Citera
2018-08-18, 00:21
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej, det är möjligt. Men har det med saken att göra ? Detta var knappast en människa som gjort något felaktigt (en vän till mina föräldrar (som är lugna och umgås med välordnade människor)). Min poäng var bara att homosexuella är väldigt utsatta. Jag har då själv (som hetero) aldrig upplevt något liknande. Jag känner inte heller någon som råkat ut för något liknande.
Det flesta homosexuella får inte hembesök av maskerade personer som misshandlar dem. De som brukar få sådana besök är de som har någon form av relation till de som gjort hembesöket eller har oturen att bli offer för ett rån i hemmiljö.
Citera
2018-08-19, 09:35
  #228
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Det kan ibland vara ett bra sätt att på saker och ting från en annan synvinkel. Ibland kan man då se saker man inte såg från början (ett tankeexperiment). Du behöver inte se norsktestet som någon sanning...

Ursäkta för sent svar på din kommentar. Jag håller med dig att det ofta är nyttigt att försöka se saker från en annan synvinkel och göra olika tankeexperiment. Däremot håller jag inte med om att ditt "test" med norrmän var ett bra sådant.


Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Menar du att norrmän bör särbehandlas jämfört med samkönade föräldrar ?

Jag ser överhuvudtaget inte relevansen i frågan. Norrmän finns så vitt jag vet i både former av män och kvinnor och kan således få barn på naturligt sätt. Precis som samtliga människor som existerat i historien är alla nu levande norrmän ett resultat av att en man och kvinna parat sig. Detta är således uppenbart det "normala".

Jag säger inte att jag inte tycker att samkönade kan få adoptera, däremot är det inte en jätteenkel fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback