Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-09, 17:21
  #1
Medlem
Dorniers avatar
Enligt Fredrik Vejdeland världens näst bästa lokalradio efter Radio Kungälv.

Två avsnitt släppta hittills. Mycket lyckat och en frisk fläkt skulle man kunna säga.

Johanna Hagberg toppen som programledare. Emma Karlsson bisittare, och även kul att Pär Sjögren har varit med i dessa avsnitt.

Radio Ludvika #2 Första valkandidaten intervjuas, nyheter och massa annat spännande

Radio Ludvika #1 - Lokalradiopremiär för Ludvika!
Citera
2018-08-09, 21:23
  #2
Medlem
Ustyugov3s avatar
Har också lyssnat. Mycket bra. Johanna Hagbergs röst är ovanligt behaglig.
Citera
2018-08-14, 18:55
  #3
Medlem
Dorniers avatar
Lite för mycket "jävlar" och "fan" från Emma Karlsson i avsnitt tre, det är ändå radio. Man pratade lustigt nog också om vikten av vårdat språk i officiella sammanhang i senaste Radio Kungälv.

Emma Karlsson är lite flåshurtig också, mycket flabb och "oooh". Hon ska också prata när andra håller på och pratar. Det blir lite töntigt. Det är inte sånt som gör att programmet är en frisk fläkt.

Johanna Hagberg håller stilen, riktigt professionell och säker som programledare. Hon fick även säga till Emma att vara tyst vid ett tillfälle.
Citera
2018-08-14, 19:50
  #4
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Lite för mycket "jävlar" och "fan" från Emma Karlsson i avsnitt tre, det är ändå radio. Man pratade lustigt nog också om vikten av vårdat språk i officiella sammanhang i senaste Radio Kungälv.

Emma Karlsson är lite flåshurtig också, mycket flabb och "oooh". Hon ska också prata när andra håller på och pratar. Det blir lite töntigt. Det är inte sånt som gör att programmet är en frisk fläkt.

Johanna Hagberg håller stilen, riktigt professionell och säker som programledare. Hon fick även säga till Emma att vara tyst vid ett tillfälle.

Precis som jag ansåg efter att ha hört första avsnittet och som jag skrev om här på Flashback. Skippa svordomar i radion, vårdat språk är lika viktigt som vårdad klädsel om man ska representera en rörelse.
__________________
Senast redigerad av spyhink 2018-08-14 kl. 19:53.
Citera
2018-08-14, 20:11
  #5
Medlem
Dorniers avatar
Emma Karlsson får dämpa sig litegrann och tänka på språket så blir det bra framöver.
Citera
2019-02-04, 23:35
  #6
Medlem
Offerviljas avatar
Jag blev tidigare under dagen anklagad för att vara ett vänstertroll, så därför är jag full just nu. Bitte Sjögrens snack om världens genom tiderna bästa poet måste ändå lyftas fram. Dan Andersson är troligtvis den bästa människan som någonsin levt här på jorden. Om Dan hade ångest och mådde dåligt emellanåt? Ja, det kan ni ju fethaja! Skattlösberg! Det är nästan otäcka marker, för det är liksom så ödsligt och tungt. Dan Andersson, Radio Framåt/Motgift och Morrissey!

Ett stor tack till Bitte Sjögren!

Du sjunger oss sånger att sorg är kort
låtsas trösta när sol går ner
men hav dina visors buller bort
jag orkar ej höra dem mer!


https://www.youtube.com/watch?v=f_LKPg5YlKI

Japp, jag har självklart varit på Dan Andersson-veckan, flera gånger faktiskt. Ätit kolbullar i Skattlösberg!

Sluta hetsa mot Magnus Söderman, fortsätt älska Dan Andersson!
Citera
2019-02-05, 01:29
  #7
Medlem
Offerviljas avatar
Dan Andersson! Det kom tidigare in ett svin i en annan tråd som anklagade mig för att vara ett troll. Han är ett as. Ett riktigt jävla svin. Mamma och jag bodde på vandrarhem när vi var på Dan Andersson-veckan. Vid en sjö strax utanför Ludvika bodde vi (Hagge? Kan det ha hetat så?) Sofia Karlsson, Staffan Hellstrand, Thorstein Bergman, Dan Viktor och många andra förstår Dans storhet, men inte det där jävla svinet som lyssnar på Radio Svegot. Det finns människor som skriver saker eller gör saker som kan rädda livet på andra människor, Dan Andersson är en sådan. Bottenbetyg på dagens svenska män, toppenbetyg på folk födda i Skattlösberg år 1888!

Jag sjungit, men sjöng väl aldrig för dem
Som leva med glädje till döden
Jag sjunger som den, vilken ej har ett hem
På jorden, en sovlats i nöden


Edit: Sofia Karlsson - Julvisa i Finnmarken

Varsågod, här får ni 180.000 kronor av mig. Tack så mycket för vänstertrollanklagelserna!
__________________
Senast redigerad av Offervilja 2019-02-05 kl. 01:43.
Citera
2019-02-11, 18:07
  #8
Medlem
Dorniers avatar
Det är så mycker poddar från Nordfront nu så man hinner inte och vill inte lyssna på allt.

Har dock lyssnat litegrann på Radio Ludvika sista tiden och beträffande historieinslagen så vinner RL helt klart över Radio Kungälv. Daniel Nordberg är inte så bra som historieberättare medan Bitte Sjögren är riktigt bra som sådan.

Bra jobbat Bitte Sjögren.
Citera
2019-05-07, 21:48
  #9
Medlem
Ustyugov3s avatar
Bytt namn till NR Dalarna nu.

Om de hade en bra genomgång av 1 maj i Ludvika, vilket de hade, så bör det nämnas att norska Frontlinjen hade en kanongenomgång av 1 maj i Kungälv. Fascinerande och sinnessjukt.
Citera
2019-08-13, 19:41
  #10
Medlem
Ustyugov3s avatar
Även om Johanna Hagberg var en bra programledare med en behaglig röst så har den nya konstellationen gjort programmet ännu bättre.

Är mycket mer Dalarna nu, och även om Emma sticker ut därvidlag så är känslan mer genuint lokal nu. Emma gör det dock bra ska sägas.

Men det är kul med mer dalmål.

Max är perfekt som programledare också.

Lyssnat i kapp lite idag, det var riktigt bra!
Citera
2019-08-13, 21:55
  #11
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Även om Johanna Hagberg var en bra programledare med en behaglig röst så har den nya konstellationen gjort programmet ännu bättre.

Är mycket mer Dalarna nu, och även om Emma sticker ut därvidlag så är känslan mer genuint lokal nu. Emma gör det dock bra ska sägas.

Men det är kul med mer dalmål.

Max är perfekt som programledare också.

Lyssnat i kapp lite idag, det var riktigt bra!

Max är en klippa. Ja, det är mer radio än podd nu, bättre uppstyrt helt enkelt. Emma är bra och så även de nya.
Citera
2019-09-11, 22:19
  #12
Medlem
Ustyugov3s avatar
Återigen ett bra avsnitt häromsistens. Sjögren har mycket energi när han går upp i varv, Norling alltid bra i alla sammanhang som sagt och övriga likaså. Intressant att höra gästen Isak också.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov3 2019-09-11 kl. 23:12.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback