Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 12:56
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Jag ska till Tokyo den femte, och kommer ha en 7½ timme lång väntetid mellan landning och flyget till Tokyo.

Jag har ingen aning om hur flygbussarna fungerar, och hur långt det kan ta in till stan, men skulle ni säga att man hinner åka in till stan, sightseea lite, ta en öl och tillbaka till Franz Josef Strauss, eller är det bäst att vänta på flygplatsen pga. att det är en överbefolkad flygplats som det nästan tar 2 timmar att bara ta sig igenom säkerhetskontrollen på?
Citera
2018-08-09, 13:06
  #2
Medlem
Det tar 45 minuter in till stan. Buss eller taxi. Varför tog det dig två timmar i säkerhetskontrollen? I förra veckan flög jag Munchen - Bangkok, det tog 15 minuter att gå igenom säkerhetskontrollen, inklusive extra kontroll av mina mediciner.
Citera
2018-08-09, 13:14
  #3
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det tar 45 minuter in till stan. Buss eller taxi. Varför tog det dig två timmar i säkerhetskontrollen? I förra veckan flög jag Munchen - Bangkok, det tog 15 minuter att gå igenom säkerhetskontrollen, inklusive extra kontroll av mina mediciner.

Okej, perfekt!

Du missförstod, kanske jag som skrev klumpigt. Jag har aldrig varit i München innan, så jag skrev det mest för att jag helt enkelt inte visste utan var mer ett "what if"-scenario.

Men vad bra, då hinner vi nog ta en liten tur!
Citera
2018-08-09, 15:20
  #4
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Okej, perfekt!

Du missförstod, kanske jag som skrev klumpigt. Jag har aldrig varit i München innan, så jag skrev det mest för att jag helt enkelt inte visste utan var mer ett "what if"-scenario.

Men vad bra, då hinner vi nog ta en liten tur!
Ja då! Du hinner lugnt med en sightseeingtur! Passa på att käka litet också (Femton resor billigare än inne på flygplatsen)! Grillade fläsklägg (Schweinshaxe) på Haxnbauer rekommenderas, eller varför inte en riktigt god schnitzel!
Citera
2018-08-09, 16:30
  #5
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Ja då! Du hinner lugnt med en sightseeingtur! Passa på att käka litet också (Femton resor billigare än inne på flygplatsen)! Grillade fläsklägg (Schweinshaxe) på Haxnbauer rekommenderas, eller varför inte en riktigt god schnitzel!

Ok, gött! Nu var det någon på ett annat ställe som sa att säkerhetskontrollkön där är förjävlig oc att det tog honom 2 timmar igenom. med tanke på det som skrevs innan med att det tog en kvart anar jag att det är väldigt säsongs och tidbaserat hur tursam man är, men en liten svängom stan lär man ju hinna med hur som helst, även om det bara är för att äta.
Citera
2018-08-09, 23:11
  #6
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ok, gött! Nu var det någon på ett annat ställe som sa att säkerhetskontrollkön där är förjävlig oc att det tog honom 2 timmar igenom. med tanke på det som skrevs innan med att det tog en kvart anar jag att det är väldigt säsongs och tidbaserat hur tursam man är, men en liten svängom stan lär man ju hinna med hur som helst, även om det bara är för att äta.
Reser du med svenskt pass och inte ser ut som en islamist eller knarkare så kommer passkontrollen att gå fort. Bara visa passet för att sedan passera
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-08-09 kl. 23:13.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2966088

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback