Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 09:45
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ALHH8zPXkuk

https://www.youtube.com/watch?v=DC7xFJaeOKc

Gissar att detta inte är det sista vi får höra av dessa. Cohens inspelningar var de första och nu detta. Kan tänka mig att det är en hel del som sitter på liknande grejer från Vita Huset. Det tog ju ett tag innan telefonerna plockades in men man kan ha flera och lämna in två och ha en tredje som spelar in direkt på annan plats.


Jag vet inte om jag tror på det själv men tanken kom i alla fall att Hope Hicks jobbade för FBI när hon gick ombord på Ariforce one. Och om så behöver det inte handla om att sätta dit Donald J Trump för något utan om någon annan på planet eller att Trump vittnar om vad någon annan gjort. Den kvinnan är lite skum, lite udda. Inget olagligt och något mer vet då inte jag om henne så jag lämnar det där. Tills vidare.


Detta med inspelningar, med dagens möjligheter, kommer nog att förekomma väldigt mycket kring dagens politiker i W DC. Så denna tråd är ägnad att diskutera omständigheterna kring olika samtal som har bandats där inte alla är medvetna om det. Det är olika lagar i olika stater kring detta så det kan också diskuteras beroende på var samtal har spelats in.
Citera
2018-08-09, 10:18
  #2
Medlem
Nunes talar om att det är viktigt att impeacha Rosenstein. De är de enda som kan fixa stopp på Muellers utredning. Detta för att behålla alla platser och gör de inte det så kommer allt att bara försvinna.


Undrar hur Trump tar det att Nunes säger att han cringes av en del av Trumps tweets. Trump klarar ju inte kritik så bra.
Citera
2018-08-09, 10:56
  #3
Medlem
Stig-Britts avatar
För mig är ingenting i inspelningarna särskilt kontroversiellt, men det kan vara jag som inte är tillräckligt insatt. Vad är det som är så stort?
Citera
2018-08-09, 11:00
  #4
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
För mig är ingenting i inspelningarna särskilt kontroversiellt, men det kan vara jag som inte är tillräckligt insatt. Vad är det som är så stort?
Frågeställningen är tydlig: Blev Trump arg när Nunes sade att han cringeade av Trumps Twitter eller inte?

Mitt svar på denna sprängande politiska frågan är: jag vet inte.
Citera
2018-08-09, 11:04
  #5
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Frågeställningen är tydlig: Blev Trump arg när Nunes sade att han cringeade av Trumps Twitter eller inte?

Mitt svar på denna sprängande politiska frågan är: jag vet inte.

Ja, jag läste följande:

Citat:
cause, you know you've got a mixed bag on the tweets, right? Like sometimes you love the president's tweets, sometimes we ringe on the president's tweets

Källa: https://youtu.be/ALHH8zPXkuk?t=320

Jag förstår inte vad som är uppseendeväckande med detta? "Vi älskar vissa tweets, vi skäms över vissa". Jaha?

Resten var enligt Maddow större och mer kontroversiellt, men jag kände precis tvärtom, det blev ju helt platt det här. Vad är det jag ska reagera på? Någon insatt som kan klargöra?
Citera
2018-08-09, 11:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, jag läste följande:



Källa: https://youtu.be/ALHH8zPXkuk?t=320

Jag förstår inte vad som är uppseendeväckande med detta? "Vi älskar vissa tweets, vi skäms över vissa". Jaha?

Resten var enligt Maddow större och mer kontroversiellt, men jag kände precis tvärtom, det blev ju helt platt det här. Vad är det jag ska reagera på? Någon insatt som kan klargöra?


Det som jag tycker var nytt men inte sensationellt det var det inte, var att Rep jobbar i hemlighet för att få Rosenstein impeachad. Utåt säger de att de inte alls vill lägga ner Muellers utredning. Det känns väl bara så där som upplysning men om jag misstänker att det genom detta kan bli mer svårt för dem att bli av med Rosenstein för att lägga ner Muellers utredning.

Att Nunes ser allt detta som nödvändigt är för att Rep annars kommer att tappa ALLT.

Så resultatet av samtalen kan få stor effekt. D ligger redan nu bra till för att ta över ALLT. Så hur ska de nu göra?


Sen är det ju tweetsen, Trump är så känslig så han far ju illa av sånt här. Och med Omarosas inspelningar och bok så känns det nog ännu mer. Så utspel väntas.
Citera
2018-08-09, 11:15
  #7
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det som jag tycker var nytt men inte sensationellt det var det inte, var att Rep jobbar i hemlighet för att få Rosenstein impeachad. Utåt säger de att de inte alls vill lägga ner Muellers utredning. Det känns väl bara så där som upplysning men om jag misstänker att det genom detta kan bli mer svårt för dem att bli av med Rosenstein för att lägga ner Muellers utredning.

Att Nunes ser allt detta som nödvändigt är för att Rep annars kommer att tappa ALLT.

Så resultatet av samtalen kan få stor effekt. D ligger redan nu bra till för att ta över ALLT. Så hur ska de nu göra?

Ja, de har helt enkelt en intern strategi, detta lär gälla alla politiska organisationer genom historien. Till och med miljöpartiet lär ha en intern strategi inför valet som de inte berättar om utåt. Precis som du säger kan det bli svårare att få igenom hemliga strategier om de slutar vara hemliga.

För mig föll detta rätt platt (alternativt saknar jag kunskap om något).
Citera
2018-08-09, 11:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, de har helt enkelt en intern strategi, detta lär gälla alla politiska organisationer genom historien. Till och med miljöpartiet lär ha en intern strategi inför valet som de inte berättar om utåt. Precis som du säger kan det bli svårare att få igenom hemliga strategier om de slutar vara hemliga.

För mig föll detta rätt platt (alternativt saknar jag kunskap om något).

Jo men det är väl självklart men när detta kommer fram helt tydligt så får det ju effekt. Ju mer hemligt man vill hålla något desto jobbigare är det ju när det blir helt offentligt. De säger alla att Muellers utredning är bra, men i hemlighet jobbar de för att lägga ner den.

Detta kan användas effektivt nu i höst inför valen. De ligger ju redan nu rätt bra till. Men det är klart att det är ju också platt på sitt sätt. Om man inte bryr sig så gör man ju inte.
Citera
2018-08-09, 12:16
  #9
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=lez_WDObrwM

Lite mer om Nunes. Detta gör det nog svårt att avsluta Muellers probe. Jill Wine-Banks från Nixontiden ger sin åsikt. Tydlig och klar som vanligt. Och detta exempel som Nunes ger handlar om stulna dokument vilket kanske inte betyder så mycket. Men kanske ändå.
Citera
2018-08-09, 16:32
  #10
Medlem
Men då är ju frågan, varför skall republikanerna riskera förlora allt om Muellers utredning fortsätter?
Borde ju var i deras politiska intresse att låta utredningen fortgå om den nu är så ineffektiv och resultatlös och rena häxjakten.
Det Nunes ju indirekt säger är ju att Mueller faktiskt gör sitt jobb och nu uppnår besvärande resultat som kan skada fler enskilda småkorrupta republikaner nära Trump.
Nudes verka i alla fall hålla sig till sanningen i sin beskrivning av det framtida dystra läget för republikanerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback