Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-09, 09:20
  #1
Medlem
Hej
Börjar jobba på måndag. Hur klär man sig inom finansbranschen när det är så här varmt? Är det mörk kostym som gäller ?
Citera
2018-08-09, 09:39
  #2
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Materialvalen kan ju göra mycket, linne istället för bomull, finns i mörka material också,

eller bomulls kavaj men en linne skjorta,

inga höga strumpor, mer sånna balett strumpor, och sen låga skor, i typ mocka, eller annat material som vädrar,

sen även dina underkläder kan man ju ha annat material på,

Skippa hårprodukter också det påverkar svettningen, tänk även på att ha en bra deo som håller torrt,

osv
Citera
2018-08-09, 09:46
  #3
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbaseman
Hej
Börjar jobba på måndag. Hur klär man sig inom finansbranschen när det är så här varmt? Är det mörk kostym som gäller ?
Kostym. Du har A/C i bilen och A/C på kontoret. Den enda tiden du behöver svettas är när du traskar över från bilen till kontoret. Du kommer klara dig.

Lycka till!
Citera
2018-08-09, 09:52
  #4
Medlem
Europes avatar
Som nyanställd skulle jag köra den konservativa stilen. Längre fram kan man kanske ta ut svängarna, beroende på vad man jobbar med.
Citera
2018-08-09, 10:37
  #5
Medlem
Snacka med någon kollega om du är osäker, men sannolikt mörk kostym.
Citera
2018-08-09, 11:22
  #6
Medlem
Köp en liten fläkt med rör. som en omvänd dammsugare. Blåser in frisk härlig luft under kostymen.
Du slipper bli svettig.
Citera
2018-08-09, 11:24
  #7
Medlem
Kostym från Dressman
Citera
2018-08-09, 11:44
  #8
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbaseman
Hej
Börjar jobba på måndag. Hur klär man sig inom finansbranschen när det är så här varmt? Är det mörk kostym som gäller ?

Jag kör ett par vanliga mörkblå kostymbyxor i ull och en skjorta, sen varierar jag skorna lite beroende på vad jag känner för (vita sneakers eller oxfordskor beroende på om det är möte osv). Kavaj är inte nödvändigt när det är så här varmt, men du kan ju alltid ta den i handen och ha den på dig inne på kontoret.
Citera
2018-08-09, 12:08
  #9
Medlem
Grattis till jobbet som ekonomiassistent på SE bankens lokalkontor i Oxelösund.
Som den finansvalp du är bör du uppdatera din garderob med skjorta och långbyxor.

Nu är det dags att dansa med de stora elefanterna så jag rekommenderar att du går in på Zalando eller närmaste Dressman och köper dig nåt i Svart.
Citera
2018-08-09, 12:14
  #10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Som alltid så är mitt råd att, redan innan anställningsintervjun, spionera lite på hur folk i allmänhet är klädda på den aktuella arbetsplatsen.

Just nu har vi dock AC-problem, så spionera inte här, för jag sitter i kallingarna & jobbar.
Citera
2018-08-09, 12:20
  #11
Medlem
Beror ju på vad du ska jobba som sitter du i kundtjänst eller backoffice är det väl ingen som bryr sig skulle köra med jeans och pike
Citera
2018-08-09, 12:30
  #12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Trams raderat, varningar kommer delas ut om det fortsätter.
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback