Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-05-23, 16:07
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Om du har varit högre upp i politik/näringsliv så vet du att allt har dold och absolut styrning
Ah. Så att ha arbetat i tolv år med partiledare, i sex år med ministrar mfl, haft en fru som arbetat under statsministern och med ministrar är inte tillräckligt. Vad är då tillräckligt högt?

Kan det möjligen vara så att du helt enkelt har fel..?
Citera
2019-05-23, 16:12
  #38
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Ah. Så att ha arbetat i tolv år med partiledare, i sex år med ministrar mfl, haft en fru som arbetat under statsministern och med ministrar är inte tillräckligt. Vad är då tillräckligt högt?

Kan det möjligen vara så att du helt enkelt har fel..?

Jo, det är definitivt tillräckligt högt. Du missuppfattade. Mitt inlägg var en brasklapp om att din historia möjligen inte är riktigt sann..

Antingen för att du inte hade den positionen du utger dig för att ha haft, eller så hade du det, men väljer att mörka vad som pågår i kulisserna, alternativ att du var blind för informella maktstrukturer av någon anledning..
Citera
2019-05-23, 16:29
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Du har fel. Nej, jag har inte en lägre grad, utan en högre. Men "makten" ligger inte i graden utan - som i alla ideella föreningar - hos dem som har förtroendeuppdrag. Till skillnad från den fantasivärld som du befinner dig i, så har jag arbetat tolv år i riksdagen där min omgivning vetat om att jag varit frimurare. Via mitt eget arbete hade jag de sista sex åren tillgång till vissa ministrar, statssekreterare m.m. Jag hade då en fru som arbetade direkt under Reinfeldt och hade tillgång till andra ministrar (googla mitt nick). Med andra ord, om någon hade velat verka för en fråga, få något lyft, så fanns alla möjligheter. Jag fick under 12 år exakt 0 propåer från frimurare om att påverka politiken i en viss riktning. Vilket visar att frimureriet verkligen handlar om det som det utger sig för och som lindq skrivit om och inte om planer på att ta över världen.

Jag hade ju rätt. Du är murare och jobbar/jobbat i riksdagen där även din fru jobbar.
Du är givetvis inte heller den enda muraren där.
Du jobbar för din far Lucifer och han belönar dig i denna värld, men vad ska du göra vid skörden?
Jag tycker du ska omväda dig.
Lycka till.
Citera
2019-05-24, 14:19
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Antingen för att du inte hade den positionen du utger dig för att ha haft, eller så hade du det, men väljer att mörka vad som pågår i kulisserna, alternativ att du var blind för informella maktstrukturer av någon anledning..
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Arnell
https://sv.wikipedia.org/wiki/Åsa_Arnell
Jag lovar, jag har god inblick i hur både regerings- och riksdagsarbetet fungerar.

Kolla matrikeln: är det samhällets elit som är medlemmar? Nej. Varför inte? Det finns flera svar. Ett är att du måste ha en kristen bekännelse för att bli medlem, och du måste vara man. I dagens Sverige är en mindre och krympande andel av maktens män kristna, och kvinnor tar i allt större omfattning plats och positioner. OM det vore så att frimureriet strävade mot makt, så borde man för länge sedan släppt kravet på kristen bekännelse, eller ha börjat antaga kvinnor. Man skulle också ha behövt ändra rekryteringsbasen för att verkligen ta in personer av tyngre position i samhället, kanske minska på storleksantalet och höja medlemsavgiften.

Svenska Frimurare Orden håller fast att det här för kristna (icke-kristna kan söka sig till exempelvis Odd Fellow) och att frimureriet är för män (kvinnor kan antas i den kvinnliga motsvarigheten Mariaorden). Av det följer rent logiskt att man inte är intresserade av maktspel.

Frimureriet säger själv att orden syftar till att göra goda män bättre, är väl den korta sammanfattningen. Tänk på detta från ett medlemsrekryteringsperspektiv: om frimureriet säger så, och får sökanden som är intresserade av att försöka utveckla sig själva, så matchar det och man får livaktig förening som verkar i samma anda i alla delar.
Om frimureriet säger så, och får en massa personer som tänker sig att det här är en väg till makt, så kommer man att få en massa besvikna personer är missnöjda och som till slut avbryter sitt medlemskap. Alltså rent rationellt: om Svenska Frimurare Orden var intresserad av att tillskansa sig makt, så hade man behövt presentera sig själv på ett helt annat sätt än vad man gör, om man velat rekrytera och behålla sådana medlemmar.

Under den tid som jag arbetade i riksdagen så hade jag lite koll på vilka som var frimurare bland riksdagsledamöterna av ren nyfikenhet, och rörde sig runt 10 personer. Under Alliansregeringen var en frimurare minister. De hade inte fått dessa positioner av lätt insedda skäl genom att vara frimurare (utöver att vänskapskorruption i Ordens Allmänna Lagar är uttryckligen otillåtet, så är maskorna i nätverket enligt ovan för glest för att ge den möjligheten). Men förhoppningsvis har frimureriet gett något till dem som personer och bidragit till att nå dessa positioner.

Så: frågan är vem den blinde är? Man kan absolut ge sig f-n på att det finns en världskonspiration av frimurare som försöker ta över Sverige/världen, men om någon inifrån säger att det inte förekommer, är det inte då dags att åtminstone reflektera kring den påstådda självklara "sanningen" att frimureriet har en annan agenda än den som den för fram?
Citera
2019-05-24, 17:47
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Bara för att vara tydlig: Du påstår alltså att Armeniska apostoliska kyrkan, Equmeniakyrkan, Evangeliska frikyrkan, EFS, Grektisk-ortodoxa kyrkan, Frälsningsarmén, koptiska ortodoxa kyrkan, Pingstkyrkan, trosrörelsen och sjutton andra svenska kyrkor är Antikrist eftersom de vill lindra lidandet i världen, men på YouTube, där finns minsann sanningens kyrka?

Jag påstår att dom inte lär ut korrekt doktrin ja.
För att få den korrekta doktrinen så skall du besöka Gathering of Christ Church.
Detta gör du enklast via deras youtubekanal aGATHERING144.

Shalawam.
Citera
2019-05-31, 07:45
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Haha, nice try gate keeper!

Ledsen, men folk i tråden är för kunniga om alla sorters dimridåer - lögner, false flags, gate keepers, kontrollerad opposition etcetera.

Om du har varit högre upp i politik/näringsliv så vet du att allt har dold och absolut styrning

Vad du menar är att folk redan är övertygade om att efterblivna konspirationsteorier är korrekta och kommer, likt besatta sektmedlemmar utan förmåga till kritiskt tänkande, bortse ifrån allting som tyder på att de har fantiserat ihop någonting som bara är smörja. Det är ett kännetecken för detta forum.

Men annars har du ju rätt.
Citera
2019-05-31, 22:49
  #43
Medlem
Frihetsordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Arnell
https://sv.wikipedia.org/wiki/Åsa_Arnell
Jag lovar, jag har god inblick i hur både regerings- och riksdagsarbetet fungerar.

Kolla matrikeln: är det samhällets elit som är medlemmar? Nej. Varför inte? Det finns flera svar. Ett är att du måste ha en kristen bekännelse för att bli medlem, och du måste vara man. I dagens Sverige är en mindre och krympande andel av maktens män kristna, och kvinnor tar i allt större omfattning plats och positioner. OM det vore så att frimureriet strävade mot makt, så borde man för länge sedan släppt kravet på kristen bekännelse, eller ha börjat antaga kvinnor. Man skulle också ha behövt ändra rekryteringsbasen för att verkligen ta in personer av tyngre position i samhället, kanske minska på storleksantalet och höja medlemsavgiften.

Svenska Frimurare Orden håller fast att det här för kristna (icke-kristna kan söka sig till exempelvis Odd Fellow) och att frimureriet är för män (kvinnor kan antas i den kvinnliga motsvarigheten Mariaorden). Av det följer rent logiskt att man inte är intresserade av maktspel.

Frimureriet säger själv att orden syftar till att göra goda män bättre, är väl den korta sammanfattningen. Tänk på detta från ett medlemsrekryteringsperspektiv: om frimureriet säger så, och får sökanden som är intresserade av att försöka utveckla sig själva, så matchar det och man får livaktig förening som verkar i samma anda i alla delar.
Om frimureriet säger så, och får en massa personer som tänker sig att det här är en väg till makt, så kommer man att få en massa besvikna personer är missnöjda och som till slut avbryter sitt medlemskap. Alltså rent rationellt: om Svenska Frimurare Orden var intresserad av att tillskansa sig makt, så hade man behövt presentera sig själv på ett helt annat sätt än vad man gör, om man velat rekrytera och behålla sådana medlemmar.

Under den tid som jag arbetade i riksdagen så hade jag lite koll på vilka som var frimurare bland riksdagsledamöterna av ren nyfikenhet, och rörde sig runt 10 personer. Under Alliansregeringen var en frimurare minister. De hade inte fått dessa positioner av lätt insedda skäl genom att vara frimurare (utöver att vänskapskorruption i Ordens Allmänna Lagar är uttryckligen otillåtet, så är maskorna i nätverket enligt ovan för glest för att ge den möjligheten). Men förhoppningsvis har frimureriet gett något till dem som personer och bidragit till att nå dessa positioner.

Så: frågan är vem den blinde är? Man kan absolut ge sig f-n på att det finns en världskonspiration av frimurare som försöker ta över Sverige/världen, men om någon inifrån säger att det inte förekommer, är det inte då dags att åtminstone reflektera kring den påstådda självklara "sanningen" att frimureriet har en annan agenda än den som den för fram?


Du som hävdar att du är medlem av SFMO, hur ställer du dig till att 9/11, Bali-bombningen, Oklahoma City-bombningen och Oslo-bombningen som enligt Dimitri Khalezov var nukleära attentat. http://www.911thology.com ) genomfördes av människor kopplade till en person inom Frimureriet som är nummer två inom Mossad nämligen Michael Harari som officiellt är Israelit och "Jude" men privat läste Koranen?

Gör gärna en kommentar om "terrorattentatet på Drottninggatan" i Stockholm och om "bussolyckan" genom tunneln i Stockholm som gav (Geofencing - Agenda 2030)
__________________
Senast redigerad av Frihetsorden 2019-05-31 kl. 23:26.
Citera
2019-06-05, 15:48
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsorden
Du som hävdar att du är medlem av SFMO, hur ställer du dig till att 9/11, Bali-bombningen, Oklahoma City-bombningen och Oslo-bombningen som enligt Dimitri Khalezov var nukleära attentat. http://www.911thology.com ) genomfördes av människor kopplade till en person inom Frimureriet som är nummer två inom Mossad nämligen Michael Harari som officiellt är Israelit och "Jude" men privat läste Koranen? Gör gärna en kommentar om "terrorattentatet på Drottninggatan" i Stockholm och om "bussolyckan" genom tunneln i Stockholm som gav (Geofencing - Agenda 2030)
Det är både lätt och svårt att svara på frågorna. Det är lätt och jag skulle kunna svara att alla terrorattentat är fruktansvärda och är ett allvarligt angrepp på både individer och samhälle. Det är svårt, eftersom du vill tro på ett samband med frimurarna och ett sådant finns inte: det kommer inte att spela någon roll hur mycket jag visar eller bevisar, jag gissar att du har din uppfattning klar. Av de resonemang och namn du för fram, så finns mycket lite substans - allt jag hittar är från konspirationssidor, inte från kritiskt granskande personer som är noga med källkritiken.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback