Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-09-09, 15:07
  #49
Medlem
Maskindiskmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
hade kunnat ta vilken annan medicin som helst. Ipren va de snabbaste jag kunde tänka på.

Är du en person med ångest och fobier av olika slag fastnar man så jävla lätt. Man kollar omkring sig i samhället, jämför sig med extroverta personligheter, tror sig se hur lätt livet är för personer utan ångest och rädslor. Det är målet, att bli en annan person, att fly från ångesten och sist och slutligen en själv. Men verkligheten kommer alltid ikapp.

Ta en kväll och läs igenom alla inlägg på flashback om benzobruk/missbruk så kommer du inse att samma historia upprepar sig gång på gång, och det slutar aldrig bra. Finns ingen solskenshistoria med benzo.
Citera
2018-09-18, 12:04
  #50
Medlem
Jormapormas avatar
Jag tänker såhär. Kanske kommer du lära dig att vara runt folk när du ätit benso, som Pavlons hundar, din egna designade terapi. Sen kanske du klarar dig utan.

Ps. Egentligen bör du vända dig till vården för att lösa ditt problem mer långsiktigt.
Citera
2018-09-20, 01:12
  #51
Medlem
Bli inte torsk på stavar de går fort utför.. tro mig gick på 20 blåa dagligen ett tag.
Citera
2020-09-04, 04:25
  #52
Medlem
Kan nu berätta hur ett relativt kort men ändå långt missbruk utav denna alpra som jag värdesatte så högt i början när jag knaprade.

jag avråder alla som har sociala problem eller sociala svårigheter Öht att experimentera med benzo iallafall alprazolam även vid läkarordination ska man vara otroligt försiktig...

visst det hjälpte otroligt mycket på jobbet och möte med eventuella kunder osv men kan säga att den positiva effekt det gav mitt sociala arbete och liv snabbt blev som mitt liv utan detta preparat blev endast avtrubbad efter ett tag... gick givetvis ej att hålla upp nån vecka för tolerans skull då jag knappt vågade gå utanför lägenheten när jag inte fick min dos benso... har varit utan bra länge nu och är fortfarande påverkad på det sätt att jag nu tycker det är mycket värre än innan jag beslöt mig för att testa detta.

kort och gott skall man absolut inte äta benso för att klara av att vara social eller för att arbeta du kommer fungera bättre en mycket kort stund sedan när du ej knaprar din benso så kommer det bara att vara värre än innan du började. förstör otroligt mycket mer än vad det gynnar i min erfarenhet.
Citera
2020-09-07, 16:30
  #53
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Kan nu berätta hur ett relativt kort men ändå långt missbruk utav denna alpra som jag värdesatte så högt i början när jag knaprade.

jag avråder alla som har sociala problem eller sociala svårigheter Öht att experimentera med benzo iallafall alprazolam även vid läkarordination ska man vara otroligt försiktig...

visst det hjälpte otroligt mycket på jobbet och möte med eventuella kunder osv men kan säga att den positiva effekt det gav mitt sociala arbete och liv snabbt blev som mitt liv utan detta preparat blev endast avtrubbad efter ett tag... gick givetvis ej att hålla upp nån vecka för tolerans skull då jag knappt vågade gå utanför lägenheten när jag inte fick min dos benso... har varit utan bra länge nu och är fortfarande påverkad på det sätt att jag nu tycker det är mycket värre än innan jag beslöt mig för att testa detta.

kort och gott skall man absolut inte äta benso för att klara av att vara social eller för att arbeta du kommer fungera bättre en mycket kort stund sedan när du ej knaprar din benso så kommer det bara att vara värre än innan du började. förstör otroligt mycket mer än vad det gynnar i min erfarenhet.

Precis! Jag föll i den fällan också. När mitt benzo missbruk började var när jag gick in i väggen 23 år gammal. Gick då till en privatpsykiatriker och ANDRA besöket fick jag Stesolid, Imovane och Lyrica. Tyckte ju det var fantastiskt då och halvåret efter det funkade jag hur bra som helst på jobbet.

Det ledde till ett fem årigt missbruk av benzo och Lyrica som var fruktansvärt att ta sig ur.

Folk som tror att det är en bra idé att käka benzo varje dag för vilken åkomma som helst kmr ångra sig senare när du inser att du plötsligt behöver mer och mer för att få samma effekt och känner du sjuk utan.

Inget jag önskar min värsta fiende att kliva av dessa preparat men trots det så gav det mig någonting också för det var så jävla hemskt så nu i efterhand känner jag mig som en betydligt starkare person.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback