Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-09, 05:51
  #13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alla insekter är ju supertaniga i år pga den långa värmeböljan. Jag får in drösvis med yttepyttesmå mal (vanliga) som söker svalka. Så otroligt skönt dock att man knappt sett en mygga.
Citera
2018-08-11, 17:51
  #14
Medlem
Asklords avatar
Fyra getingar på fyra dagar? Jag har mellan 4-6st per dag. Inte många som kommer ut levande.
Citera
2018-08-11, 18:06
  #15
Medlem
9rxs avatar
Jag vet inte, vi har inte ens några getingar här.. Helt dött. Ibland ser man nån jävla drönare som ser förvirrad ut.

När jag var liten så attackerade en FET svärm getingar våran inrutade uteterass. Dom slog nästan sönder fönstret. Man kunde inte ens se ut.
Från ingenstans alltså.
Dom är fan luriga de små liven.
Citera
2018-08-11, 21:12
  #16
Medlem
Getingarna brukar lämna boet i slutet av sommaren då de i princip blir förvisade av drottningen. Då strövar de omkring ensamma utan någon egentlig uppgift förutom att dö. Att de är superspeedade beror på värmen, ju varmare omgivningstemperatur desto snabbare rör sig ju insekter.

Jag har inte sett så mycket vanliga getingar i år men har fått in TVÅ stycken bålgetingar i huset. Då fick man lite panik för de är ju omkring sex centimeter stora (ung som en blåmes).
Citera
2018-09-18, 21:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Getingarna brukar lämna boet i slutet av sommaren då de i princip blir förvisade av drottningen. Då strövar de omkring ensamma utan någon egentlig uppgift förutom att dö. Att de är superspeedade beror på värmen, ju varmare omgivningstemperatur desto snabbare rör sig ju insekter.

Jag har inte sett så mycket vanliga getingar i år men har fått in TVÅ stycken bålgetingar i huset. Då fick man lite panik för de är ju omkring sex centimeter stora (ung som en blåmes).
Har sett dom på nära håll. "That's no moon, it's a spacestation" typ. As-stora.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback