Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 19:17
  #1
Medlem
Flög in en geting i min lägenhet för 20min sedan, men jag och min polare kan inte hitta den, 99% säker att den inte flög ut igen. Hur länge brukar dom överleva inne? Rätt så loj när den flög in.. är inte sugen att lägga mig och sova innan jag hittar den, är väldigt rädd för dem. Har fobi.
Citera
2018-08-08, 19:38
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Ett par dagar klarar den nog. Eftersom getingar söker ett bo så kan den undersöka dina öron men var inte orolig, den bosätter sig inte där. Den kryper hellre in under täcket.
Citera
2018-08-08, 20:45
  #3
Medlem
maxatdunders avatar
Ett par dagar, den hittar mat och om den inte gör det blir den aggressiv. Är du döv? De låter som fan
Citera
2018-08-08, 20:55
  #4
Medlem
Snart gått 3timmar, inte sett eller hört någonting, rört om överallt där dom brukar vara annars.. bor i en 1a så den måste väl ha dragigt ut igen på något lustigt vis... hoppas jag iaf 😇
Citera
2018-08-09, 01:43
  #5
Medlem
400Bens avatar
Inget att bry sig om. Men den kommer överleva ett par dagar. Det beror ju lite på hur mycket mat du har framme.

Sätt fram ett glas med nåt söt i (helst saft) så ska du sen att den är där snart De känner mat från tusen hålls mil typ.
Citera
2018-08-09, 02:54
  #6
Medlem
Onanikrems avatar
Någon dag eller två, se till att skaka kläder som ligger framme innan du tar på dem.
Drog på mig en tröja för nåt år sen och blev stucken som fan på ryggen, slet av mig tröjan och skakade, ut trillade en geting som såg hatisk ut.

Den här tiden är de på sluttampen av sin livscykel och söker protein, kött, de gillar grillade fläskkotletter.
Rätt sällan jag dödar getingar då jag anser dem vara nyttodjur, dock vill man inte ha ett stort jävla bo just i närheten där man äter, skiter eller sover.
Citera
2018-08-13, 06:59
  #7
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Var med om något liknande på ett hotellrum i Polen för några veckor sen. En getingjävul flög in genom det öppna fönstret just när jag skulle sova. Jag stängde fönstret och rullade ihop en reklambroschyr om aktiviteter i området med tveksam tryckkvalitet och gav mig ut på jakt i rummet med mordlysten blick. Helt säker på att getingen inte flugit ut var jag.

Men, det lilla rummet till trots, så kunde jag inte hitta den hotfulla insekten. Jag letade i minst tjugo minuter utan resultat.

Utmattad gav jag upp och lade mig i sängen för att sova. Sömnen blev orolig och jag plågades av mardrömmar om getingsting och vaknade flera gånger av inbillningar att något kröp under täcket.

Jag har egentligen inget emot getingar. Men när de gör såhär blir det inte bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback