Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-08, 17:27
  #13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Undrar om Emma Hilding fattar att hon nu blir stämplat som rasist, Pojken är helt klart en svartskalle och flickan är vit och ska såklart bara ta emot kulturberikningen!

Vilken blunder! Då blir det inte mycket till drev mot Pierre Robert och Emma kanske tom åker minus i PK-poäng. Man måste vara noga med vad man klagar emot.
Citera
2018-08-08, 17:30
  #14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför ljuger de och säger att det är en gammal bild?

Intränat svar.

Övriga bilder från samma fotosession verkar ligga kvar:
https://www.pierrerobert.se/sv_SE/er...000031012.html
Citera
2018-08-08, 17:33
  #15
Medlem
Ganska fucked up bild, kan verkligen se hur fotografen eller ansvariga säger under fotosessionen "Ahmed, du, du kan väl pussa lilla Hilda på kinden, seså ge henne en puss och håll kvar tills jag säger till, det kan bli en bra bild".
Citera
2018-08-08, 17:43
  #16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intränat svar.

Övriga bilder från samma fotosession verkar ligga kvar:
https://www.pierrerobert.se/sv_SE/er...000031012.html



Ja där har vi ju beviset på att de ljuger och tänker mer på pengar istället för bildernas innehåll.
Citera
2018-08-08, 21:07
  #17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Bilden är dålig, konstigt att den inte rensades bort, men de ville väl ha en bild där en pojke pussar en flicka på kinden, vilket i sig inte är nåt fel kan man tycka.

Sen att denna reaktion är fånig, är en annan sak:
Citat:
– Det är dessutom barn som sexualiseras. Det är många faktorer som gör bilden obehaglig.
Kommer tjejen på bilden att tweeta om detta när Metoo 2.0 brakar loss?

Sen så är det tröttsamt med publiceringar av dessa klagomål på reklambilder som hos överkänsliga moraltanter väcker indigation.
Citera
2018-08-08, 21:10
  #18
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Jag trodde först att detta skulle i vanlig ordning skulle vara en överreagerande kritvit cis-kvinna som ser sexism i allt, men för en gångs skull får jag hålla med om att bilden är usel. Då menar jag i avseende att sälja en produkt.

Ungen ser tamigfan gravt deprimerad ut - antagligen inte det skickligaste pr-draget att låta den bilden vara kvar.
Citera
2018-09-19, 23:44
  #19
Medlem
Takpapps avatar
Obehaglig bild. Långt ifrån första gången s.k. "reklambyråer" (det enda de har i sin byrå är rôten môk) visar total brist på vett och sans. (Skulle skrivit nåt om fingertoppskänsla, men den där jävla PR-idioten har ju huggit av sin hand vid axeln ungefär.)

Ska bilden användas i något NMR-utskick? Eller AfS? Budskapet är ju väldigt tydligt. Det enda ovanliga är att våldtäktsblatten faktiskt är ett barn och inte fått gråa hår än.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback