Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 12:10
  #1
Medlem
Saudi och canada håller på att säga upp diplomatiska förbindelser och avveckla samarbeten..pga att Saudi tycker Canada lagt sig i "interna angelägenheter" efter att ha kritiserar Saudis ingripanden mot "kvinno-kämpar"..Är Canada Pk-feminister ?? Är inte Sveriges regering PK-feminister ? Varför öppnar inte regeringsföreträdarna munnen ?
__________________
Senast redigerad av sehba106 2018-08-08 kl. 12:12.
Citera
2018-08-08, 12:12
  #2
Avstängd
För att saudi sitter på olja det spelar ingen roll...den äckliga jävla sossesvennen kommer suga den kuk usa suger....
Citera
2018-08-08, 12:18
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Det är ju inte feministhat om det inte är en vit heterosexuell man som gör det fattar du väl?
Citera
2018-08-08, 12:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är ju inte feministhat om det inte är en vit heterosexuell man som gör det fattar du väl?

Du har banne mig "a point" där..
Citera
2018-08-08, 12:22
  #5
Medlem
Knucklehugss avatar
Saudi är den där kompisen du inte tål men måste vara med eftersom din andra kompis är kompis med han.... Hade dom inte inte haft olja så hade inget land brytt sig.
Citera
2018-08-08, 12:31
  #6
Medlem
jay.simpsons avatar
Sverige har nära samarbeten med terrorisrstaten eller närmare bestämt Sveriges finanafamiljer. Wallström må vara ett mähä men åtminstone yttrade hon sig i frågan för att få skäl. Löfvén fick åka ner med Wallenberg för att be om ursäkt till Saudiarabien. Den feministiska stormakten med hen ledare Löfvén bad om ursäkt och försäkrade att vi inte har något emot kvinnohat och något emot att mänskliga rättigheter kränks. SD däremot SD är värre än Saudiarabien kombinerat.

https://www.svd.se/tidslinje-sa-foro...m-saudiarabien
Citera
2018-08-08, 12:38
  #7
Medlem
Men "Canadas sak är vår" har ju nämnts massor av gånger av S-regeringen , samtidigt som de påtalat" hur lika våra grundläggande värderingar" är...Är detta helt BORTA nu ???

Såg nu förresten att Egypten HELHJÄRTAT ställt sig på Saudis sida mot feministerna.. ( Egypten, ni vet det där landet där 1000 tals västerländska flickor/damer fått hundratals manshänder överallt på kroppen när de gått ut lättklädda).
Citera
2018-08-08, 19:00
  #8
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag tycker absolut att vi gärna hade fått stödja Kanada i den här frågan.

Fast att göra det enbart av feministiska skäl skulle vara att ge lite konstiga signaler tycker jag, de har trots allt gjort en del för att förbättra kvinnornas ställning i landet och det är ju ett beteende vi vill uppmuntra. Men det är så klart värt att kritisera att de godtyckligt frihetsberövar människorättsaktivister.

Anledningen att vi inte har gjort det är sannolikt den lilla diplomatiska kris vi redan har haft, möjligtvis kan det också påverka att vi nog köper en del olja från de, de uppgifterna jag hittade sa att vi får ~20% från OPEC (medans Kanada knappast importerar någon större mängd alls).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback