Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 11:49
  #1
Medlem
maxatdunders avatar
Vänster och de andra besläktade partierna ämjar starkt för öppenhet och invandring/flyktingar samtidigt som man vill ha ett öppet samhälle där wohooo det är okej att vara bög , trans m.m

Majoriteten som kommer till Sverige är antingen muslimer eller från en kultur där man avrättar HBQT-personer som är lika synliga som här i Sverige med regnbåfsflaggan i högsta hugg. Hur fan vill vänster ha det? Man kan inte göra alla till lags, det är inte hållbart att propagera för invandring samtidigt som man hyllar HBQT som är förbjudet i deras hemländer omkring MENA. Har jag fel?
Citera
2018-08-08, 12:05
  #2
Medlem
Haajibs avatar
Tyskland har samma problem, det går inte att vara liberal och samtidigt massimportera några av de mest konservativa, och radikalt fundementalistiska människor på jorden att bo på samma ställe.
Citera
2018-08-08, 12:22
  #3
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vänster och de andra besläktade partierna ämjar starkt för öppenhet och invandring/flyktingar samtidigt som man vill ha ett öppet samhälle där wohooo det är okej att vara bög , trans m.m

Majoriteten som kommer till Sverige är antingen muslimer eller från en kultur där man avrättar HBQT-personer som är lika synliga som här i Sverige med regnbåfsflaggan i högsta hugg. Hur fan vill vänster ha det? Man kan inte göra alla till lags, det är inte hållbart att propagera för invandring samtidigt som man hyllar HBQT som är förbjudet i deras hemländer omkring MENA. Har jag fel?


Nej du har inte fel. Jag tror vänstersympatisörer vet att islam är den största diskriminerande religiösa sekten i världen,, men de hoppas väl naivt på att problemet ska lösa sig " på nåt sätt".
Citera
2018-08-08, 12:52
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Nej du har inte fel. Jag tror vänstersympatisörer vet att islam är den största diskriminerande religiösa sekten i världen,, men de hoppas väl naivt på att problemet ska lösa sig " på nåt sätt".

Precis, dom hoppas nog att krossa islam på samma sätt som man infiltrerade och förstörde SvK under 1900-talet.
Citera
2018-08-08, 15:50
  #5
Medlem
Rafos avatar
Dum godhet?

Skuldkänslor för att det är det "vita väst" som förstört världen som gör att man blundar för problemen.

Idioti.

Medvetna om konsekvenserna.

Några av de troliga alternativen. Dock så tror jag det finns många med vänster sympatier som Tror att revolution är vägen framåt och därför vill förstöra det "gamla". Mao istället för att försöka den värld de vill ha så tror dem att nästa steg kommer magiskt uppenbara sig ifall man bara krossar det som är. Starkt förenklad bild av Marx med andra ord.

Man behöver inte hitta sig djupt för att se dragningen i Marx. Bara en ytlig genomgång kan få det att framstå som vettigt och det är lätt att därför förstå dragningskraften med det är så infantilt korkat att man blir mörkrädd. Räcker med att höra hur många som inte ens är vänster säga att kommunism är en bra idé men inte praktisk.
Citera
2018-08-08, 15:54
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Majoriteten som kommer till Sverige är antingen muslimer eller från en kultur där man avrättar HBQT-personer som är lika synliga som här i Sverige med regnbåfsflaggan i högsta hugg.

Den absoluta majoriteten som kommit till Sverige är inte islamister eller muslimska fundamentalister. De flyr från en regim där de inte delar eller ens får uttrycka sin åsikt. Gillar historia och kika på hur t.ex Iran såg ut på sjuttiotalet och jämför med nu. Fundera även på uttrycket, ”bomba tillbaks till stenåldern”.

Annars gällande HBTQ kan vi ju kika på vad AFS, SD och NMR anhängarna här på Flashback anser i ett stort antal trådar.

Med det sagt tror jag inte det är vänstern som har problem med dubbelmoralen jämfört med de konservativa alternativen.
Citera
2018-08-08, 15:59
  #7
Avstängd
Vidare kan man nog lugnt påstå att polarisering är en stor del av problemet. Vi svenskar har en förutfattad mening och tror att de som flyr IS sympatiserar med IS, korkade som vi är... Vi sätter stämplar på dessa människor som homofober, bakåtsträvare, konservatister under förespegligen att det handlar om religion.

Därav kan man fortsätta hata invandrare, trots att ovan nämnda partier trots anti-islam ändå hatar HBTQ-rörelsen.
Citera
2018-08-08, 16:51
  #8
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Den absoluta majoriteten som kommit till Sverige är inte islamister eller muslimska fundamentalister. De flyr från en regim där de inte delar eller ens får uttrycka sin åsikt. Gillar historia och kika på hur t.ex Iran såg ut på sjuttiotalet och jämför med nu. Fundera även på uttrycket, ”bomba tillbaks till stenåldern”.

Annars gällande HBTQ kan vi ju kika på vad AFS, SD och NMR anhängarna här på Flashback anser i ett stort antal trådar.

Med det sagt tror jag inte det är vänstern som har problem med dubbelmoralen jämfört med de konservativa alternativen.

Vad exakt är dubbelmoralen inom höger? De vill ju inte ta in fler invandrare överhuvudtaget, så det finns inget problem där man både vill ha och äta kakan som i vänster?

Försök inte skönmåla med "Fundamentala muslimer" - ALLA muslimer är emot ett stödjande av HBQT i ett samhälle, det ligger inte i deras intresse, kultur samt religion och varit så i åratal. Testa lägga Pride i en förort och se hur det går? Tror du det är guld och gröna skogar? Njäää, i så fall, varför inte??
Citera
2018-08-08, 17:35
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vad exakt är dubbelmoralen inom höger? De vill ju inte ta in fler invandrare överhuvudtaget, så det finns inget problem där man både vill ha och äta kakan som i vänster?

Försök inte skönmåla med "Fundamentala muslimer" - ALLA muslimer är emot ett stödjande av HBQT i ett samhälle, det ligger inte i deras intresse, kultur samt religion och varit så i åratal. Testa lägga Pride i en förort och se hur det går? Tror du det är guld och gröna skogar? Njäää, i så fall, varför inte??

Okej... Och de konservativa inklusive du älskar HBTQ?!
Citera
2018-08-08, 18:07
  #10
Medlem
AdjooooglEs avatar
Dessa invandrare blir ett slagträ i debatten om mäns problematiska könsroll.
(Se vita CIS män i övre halvan av hierarkin).

Dom används även för att användas som bevis för att män förtycker kvinnor.
(Se vita CIS män i övre halvan av hierarkin).
Citera
2018-08-08, 19:43
  #11
Medlem
Ligger säkert en önskan om att kunna omvandla invandrarnas syn på HBTQ.
Sen om det är möjligt på kort tid det vet jag ej, är ju många som bott i Sverige länge som har svårt för Pride, Trans m.m.
Citera
2018-08-31, 09:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Den absoluta majoriteten som kommit till Sverige är inte islamister eller muslimska fundamentalister. De flyr från en regim där de inte delar eller ens får uttrycka sin åsikt. Gillar historia och kika på hur t.ex Iran såg ut på sjuttiotalet och jämför med nu. Fundera även på uttrycket, ”bomba tillbaks till stenåldern”.

Annars gällande HBTQ kan vi ju kika på vad AFS, SD och NMR anhängarna här på Flashback anser i ett stort antal trådar.

Med det sagt tror jag inte det är vänstern som har problem med dubbelmoralen jämfört med de konservativa alternativen.

Jag tycker att det räcker med att titta på resultaten av den förda politiken. Sexbrotten har skjutit i höjden under denna mandatperioden; Kvinnors rörelsefrihet beskärs mer och mer. Mer eller mindre alla minoriteter har blivit mer utsatta. Lycka till att vara öppet gay i förorten. Allt detta skiter man i.

Jag är liberal så tillvida att jag vill ha frihet för alla våra medborgare. Friheten måste dock värnas. Det innebär att även om jag är globalist på det sättet att jag välkomnar goda relationer och handel med utlandet, så motsätter jag mig starkt mångkultur. Därutöver så ska inte religiositet ge ett carte blanche åt förtyckande åsikter. Religionsfrihet är sekundär till alla inneboende egenskaper hos en individ - vilka är de som främst ska värnas. Jag är vänster så tillvida att jag tror på bra och gratis skola och vård.

Med allt detta sagt röstar jag på SD. Spridningen av religiösa åsikter i detta landet är vårt mest angelägna problem, så det är fullt logiskt. Islamiseringen måste upphöra. (Även svenska kyrkan är jag kritisk mot.) Så hur mina hållningar är ’hycklande’ det vet jag faktiskt inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback