Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 18:14
  #13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Om det inte vore för invandringen så skulle jag definitivt säga Löfven, men i dagens läge så är väl Åkesson det minst dåliga alternativet av de tre... Dock så talar ju SD ofta om att samarbeta med M och KD, och det tycker jag är mindre bra, hade föredragit ett samarbete med S, men det lär väl aldrig ske...
Citera
2018-08-08, 18:16
  #14
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Löfven, han tar ansvar ansvar för S nazistiska förflutna
Citera
2018-08-08, 18:22
  #15
Medlem
FruStormuftis avatar
Ingen av de här tre pajaserna.
Lövet har haft 4 år på sig att rätta till saker, men sket i det.
Kristrrsson är bara Ms nya fasad och jag öppnar inte mitt hjärta för deras flum om allt och okeyar våldtäkter i Muf
Åkesson går bort för han är spelmissbrukare och har idioten Kinnunen och fler omkring sig.
Varje dag gör dessa clowner nya rubriker att kräkas av. De borde avgå, vad är de kvar för.

Nej, Katerina J eller Heberlein tack
och nån jävla ordning.
Citera
2018-08-08, 18:25
  #16
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Om det inte vore för invandringen så skulle jag definitivt säga Löfven, men i dagens läge så är väl Åkesson det minst dåliga alternativet av de tre... Dock så talar ju SD ofta om att samarbeta med M och KD, och det tycker jag är mindre bra, hade föredragit ett samarbete med S, men det lär väl aldrig ske...

S har en stark och kapabel kvinna de fryst ut. Nalin Pekgul.
De skrotar sin främsta chans till fler röster och föredrar islamister som Kaplan & CO.
Det är dagens sossar

Edit: rösterna blir också därefter. Som man bäddar
__________________
Senast redigerad av FruStormufti 2018-08-08 kl. 18:26. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-08, 18:28
  #17
Medlem
Schweinmunds avatar
Löfven.
Citera
2018-08-08, 19:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Löfven.

Du måste vara hjärntvättad med tanke på din avtar. Löntagare har blivit blåsta av sossarna i decennier.
Citera
2018-08-08, 19:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du måste vara hjärntvättad med tanke på din avtar. Löntagare har blivit blåsta av sossarna i decennier.
Och Åkesson vill i sin tur sänka A-kassan och försämra sjukersättningen. Därtill vill han avskaffa LAS-lagen. Vänligen förklara vad som vore bättre med det?
Citera
2018-08-09, 01:29
  #20
Medlem
Lillarapunzels avatar
Av dessa tre så helst Kristersson. Han känns trovärdig sakkunnig på många områden.
Löfvén är inkompetens personifierat och fascister/nazister/rasister ska givetvis aldrig inneha statsministerposten.
Hade jag dock fått välja helt fritt bland partiledarna hade jag velat se Annie Lööf som statsminister. Tiden är sedan länge mogen för Sveriges första kvinnliga statsminister. Hon är därtill en oerhört förtroendeingivande och skicklig politiker, som har seriösa och vettiga åsikter om sakfrågor. Hade hon fått leda Sverige, hade Sverige blivit ett otroligt bra och inkluderande land med en fungerande arbetsmarknad, infrastruktur och välfärd i hela landet.
Citera
2018-08-09, 02:11
  #21
Medlem
EnGodForlorares avatar
Löfven såklart. Det är något särskilt med att vår statsminister är en alldeles tvättäkta horunge.
Citera
2018-08-14, 17:19
  #22
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Av dessa tre så helst Kristersson. Han känns trovärdig sakkunnig på många områden.
Löfvén är inkompetens personifierat och fascister/nazister/rasister ska givetvis aldrig inneha statsministerposten.
Hade jag dock fått välja helt fritt bland partiledarna hade jag velat se Annie Lööf som statsminister. Tiden är sedan länge mogen för Sveriges första kvinnliga statsminister. Hon är därtill en oerhört förtroendeingivande och skicklig politiker, som har seriösa och vettiga åsikter om sakfrågor. Hade hon fått leda Sverige, hade Sverige blivit ett otroligt bra och inkluderande land med en fungerande arbetsmarknad, infrastruktur och välfärd i hela landet.
Röfvén har fler nazistiska släktkopplingar än förmodligen någon annan kandidat i riksdagen, bara att läsa på: https://twitter.com/projektsanning/s...10807427272704

Citat:
Bondeförbundet startade som ett agrarkonservativt, antimodernistiskt intresseparti för jordbrukare, där liberala idéer snarast skyddes likt pesten. Det märks tydligt om man studerar deras partiprogram, unikt bland riksdagspartierna genom att officiellt förespråka rasism. Enligt 1933 års version skulle partiet kämpa mot "inblandning av mindervärdiga utländska raselement" och skydda "folkmaterialet" mot "degenererade inflytelser" (paragraferna gällde till 1946). Tidsandan satte förstås prägel på klimatet.
Men dåtidens Centerparti var i särklass när det gällde judefientlighet, rasbiologi och främlingshat. I boken "Sverige och Förintelsen" (1997) framhåller etnologen Ingvar Svanberg och historikern Mattias Tydén att bortsett från de svenska nazisterna, var det Bondeförbundet "som sedan 1920-talet starkast tagit till sig de rasbiologiska föreställningarna. Och det är egentligen inte konstigt då den rasbiologiska litteraturen ofta framhöll att en 'sund' och 'rasren' bondebefolkning utgjorde svenska folkets grundstomme".
Bland Centerns grundare fanns den antisemitiske propagandisten Elof Eriksson, som hade intima kontakter med nazisterna i Tyskland. Otto Wallén, även han en inflytelserik figur i partiet, talade på nazistiska möten och förklarade 1939 i riksdagen att han var stolt över att vara antisemit. SLU-bladet, ungdomsförbundets tidning, skrev i en typisk kommentar 1938: "den svenska bondeklassen älskar heller inte judarna över hövan... en utresningsaktion mot icke önskvärda element kan snart vara på tiden." Och så vidare. Exemplen kan mångfaldigas.
http://www.sydostran.se/ledare-sydos...r-varre-an-sd/

^^ Det där kanske du borde ta till dig så du slipper göra självmål i dina frenetiska propagandatal. Åkersork är ärlig och medger att han noterat sådana tendenser vid partiets grundande, medan...

Citat:
...det jag finner svårt att förstå är inte att Centern idag vill vara liberala. Utan att partiet aldrig gjort upp det förflutnas synder och istället skamlöst bluffar om sin mörka historia.

^^ Sanningen är att SD som "fascister/nazister/rasister" bara är ett jävla wannabeparti som inte ens är i samma solsystem av allomfattande hardcorerasistpartier som S och framför allt C



On topic: Givetvis Åkersork. Vill hemskt gärna lägga ännu en röst på Åkersork (gjorde det fatala misstaget att rösta PP 2010, sinnesfullkomligt oförstående om deras anti-intellektualism i invandringsfrågan, så inte förrän 2014 föll min första röst till SD ). Med ett land i flyktingkaos med bilbränder och terrordåd ser jag det dock ännu viktigare att prata om återvandring, så det lär väl bli en vote på AfS iallafall, även om det vore glädjande att dra sitt strå till stacken för att maximera käftsmällen mot sjuklövern.

Dött lopp mellan Röfvén och Kristersson för övrigt. Röfvén verkar innerst inne vara en hederlig och reko snubbe, men politik skall han inte hålla på med då han viker sig alldeles för lätt för grupptrycket. Tror inte han är så jävla korkad som han verkar, utan att han helt enkelt inte kan tampas med det kaos landet befinner sig i eftersom det går emot partiets ideologi, vilket är vad väljarna röstat på. Käkar kokt med bröd och gillar veteranbilar, vafan, lite vett finns ju i honom iallafall.

Kristersson är bara ett namn för mig. I all enkelhet "Mr. Rasande Opinionssiffror".
Citera
2018-08-14, 19:52
  #23
Medlem
Med stor tvekan Löfvén. Håller dock inte med honom i allt, och vill inte att nästa regering ska se ut som den nuvarande. Föredrar en S+M regering.
Citera
2018-08-16, 09:00
  #24
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
S har en stark och kapabel kvinna de fryst ut. Nalin Pekgul.
De skrotar sin främsta chans till fler röster och föredrar islamister som Kaplan & CO.
Det är dagens sossar

Edit: rösterna blir också därefter. Som man bäddar
Ett dreamteam med Pekgul, Hanif, Heberlein, Janouch, Bard. Det hade varit något. Finns ett sådan parti i Göteborg, Demokraterna. Partiledaren sade något om att ideologi kan inte lösa de problem vi står inför. Önskar dom vore ett riksdagsparti.

Om man måste välja någon av de tre så väljer jag globalist dvärgen för han ser mest statsministerlik ut av de tre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback