Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-08, 10:50
  #1
Medlem
Är det nu man skall skynda sig att städa bort allt & kasta brevet??

Måste ju varit posten som skrivit till frågetecknet på brevet, vilket får mig att tro att en post-sorterare där misstänkte att det var något skumt, sedan skickade vidare det för att senare kontakta polis??

Någon med samma upplevelse?
Citera
2018-08-08, 10:58
  #2
Medlem
FuGeeLalas avatar
Är du möjligtvis folkbokförd på någon annan adress än vad som stod på brevet tillsammans med ditt namn?
Citera
2018-08-08, 10:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Är du möjligtvis folkbokförd på någon annan adress än vad som stod på brevet tillsammans med ditt namn?
Nepp! och aldrig sett detta på något brev innan :/ Fan va nojjig man blir
Citera
2018-08-08, 11:03
  #4
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam102
Nepp! och aldrig sett detta på något brev innan :/ Fan va nojjig man blir
Jag har sett det ofta, eftersom min sambo inte stod med på tavlan i porten som visar vilka som bor i trappen. Att hon stod på dörren spelade ingen roll. Ofta när vikarier delar ut post istället för den ordinarie brevbäraren så kan det bli så då dom inte har full koll på vilka som bor var.
Citera
2018-08-08, 11:05
  #5
Medlem
Brevet har blivit felsorterat. När någon brevbärare eller liknande fått tag i brevet och sett att det inte skulle delas ut i hens distrikt så skriver hen ett frågetecken och låter brevet sorteras om.

Inget att noja för!
Citera
2018-08-08, 11:08
  #6
Medlem
TheAntiheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Brevet har blivit felsorterat. När någon brevbärare eller liknande fått tag i brevet och sett att det inte skulle delas ut i hens distrikt så skriver hen ett frågetecken och låter brevet sorteras om.

Inget att noja för!

TS: This ^
Garanterat

Men om du nojar så kanske det känns bäst att flytta på grejerna ett tag ändå.
Citera
2018-08-08, 11:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Brevet har blivit felsorterat. När någon brevbärare eller liknande fått tag i brevet och sett att det inte skulle delas ut i hens distrikt så skriver hen ett frågetecken och låter brevet sorteras om.

Inget att noja för!

Tack för ditt svar! Verkar ju logiskt eftersom brevet är 1 vecka sent! Nu kan man lugna ner sig en bit, fast ändå lite jobbigt att det händer med just ett sådant brev, om detta nu är fallet vilket jag hoppas!
Citera
2018-08-08, 11:14
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam102
Är det nu man skall skynda sig att städa bort allt & kasta brevet??

Måste ju varit posten som skrivit till frågetecknet på brevet, vilket får mig att tro att en post-sorterare där misstänkte att det var något skumt, sedan skickade vidare det för att senare kontakta polis??

Någon med samma upplevelse?

Ett frågetecken i det här fallet betyder bara att något varit oklart med namn eller adress.

Du tror väl inte att någon är så dum att de märker ett misstänkt kuvert med vad det än vara må?
Citera
2018-08-08, 12:18
  #9
Medlem
Det betyder att polisen har span på dig.
Citera
2018-08-08, 13:17
  #10
Medlem
Jag tycker att det alltid är viktigt att ha det städat hemma. Om du kan, försök ha din stash utanför din bostad/tomt.
Citera
2018-08-08, 16:46
  #11
Medlem
Hade brevbäraren polisanmält din adress hade det inte stått ''?'' utan ''!'' då jävlar gosse.
Citera
2018-08-08, 18:04
  #12
Medlem
Jango-fetts avatar
Hahaha. Det där är THC som spökar i huvudet på dig. Kanske dags att lägga spliffen på hyllan ett tag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback