Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 23:05
  #1
Medlem
Om jag kramar ett barn och barnet kommer emot plåstret finns det ju en risk att barnet får i sig substansen... Eller?
Citera
2018-08-07, 23:07
  #2
Medlem
Varför ska du krama barn för? Låt dem vara.
Citera
2018-08-08, 00:58
  #3
Medlem
Motorola80s avatar
Instämmer med föregående!

Syssla inte med droger och håll på krama eller vad du gör med barn!
Barn och droger ska ICKE KOMBINERAS! FATTA!
Citera
2018-08-08, 01:06
  #4
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Är du peddo eller? Men det är knappast någon fara om du rör ett barn om du har ett plåster på dig själv.
Citera
2018-08-08, 11:57
  #5
Medlem
Kanske ska krama sin egen dotter eller son och undrar? Varför drar ni peddo varning direkt för?

Ont: ingen fara.
Citera
2018-08-08, 14:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Instämmer med föregående!

Syssla inte med droger och håll på krama eller vad du gör med barn!
Barn och droger ska ICKE KOMBINERAS! FATTA!
Så om man är i behov av smärtlindrande medicin ska man sluta krama sitt barn??

Jag kan inte tänka mig att det är någon fara. Vart har du plåstret? Om du kan sätta det vart som helst på kroppen så placera det uppe på ryggen eller typ låret så barnen inte kommer åt det. Det värsta som kan hända är väl om de slickar på det eller så, men inte ens då tror jag att de får i sig något.

Men om du vill vara riktigt säker kan du ju ta en bit bandage eller ett större vanligt plåster och sätta över.
Citera
2018-08-08, 23:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evulss
Kanske ska krama sin egen dotter eller son och undrar? Varför drar ni peddo varning direkt för?

Ont: ingen fara.

Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Så om man är i behov av smärtlindrande medicin ska man sluta krama sitt barn??

Jag kan inte tänka mig att det är någon fara. Vart har du plåstret? Om du kan sätta det vart som helst på kroppen så placera det uppe på ryggen eller typ låret så barnen inte kommer åt det. Det värsta som kan hända är väl om de slickar på det eller så, men inte ens då tror jag att de får i sig något.

Men om du vill vara riktigt säker kan du ju ta en bit bandage eller ett större vanligt plåster och sätta över.

Tack för svar värt att besvara!

Jag har det på olika ytor, ena veckan på revbenen, nästa vecka ryggen och nästa på magen eftersom jag får utslag av dem.
Ena gången Tvättade jag ungen i badkaret medan jag hade plåster på min mage. Dagen efter var ungen dåsig och ledsen... kan ju ha annan orsak förstås!

Tack så mycket för era svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback