Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-08, 16:59
  #25
Medlem
Om ni är på en badplats med 90% svenskar, sneglar ni på de resterande 10% invandrarna eller bryr ni er inte?

Det beror på beteendet. Vanliga människor som badar är absolut inget problem. En familj på 50 personer klädda i lakan som grillar,skriker och spottar frön är inget som man orkar med.

Om ni är ute och springer och ser en invandrare gå/springa förbi er, blir ni äcklade och tänker att för tjugå år sen hade det minsann inte funnits ett enda mörkt ansikte i Sverige?
Nej.

Hur ser ni på polack/balkan-folk? Blir ni lika äcklade av dessa som av låt säga somalier?

De kan också vara fruktansvärt högljudda dessutom konstant rökande så det stinker på 10 meters håll.

Vad är det ni avskyr med invandrare? Är det att de kanske har för mycket adidas på sig och ser läskiga ut?

Att de är högljudda och skräpar ner. Bristen på hänsyn till sin omgivning. Kan sitta på kommunal trafik och skrika till varandra eller i telefonen.

Jag är invandrare men jag har ett argt tryne till att börja med, i neutral ställning. Detta är någonting jag alltid försöker att justera när jag går förbi svenskar på gatan, för att jag vill inte vara den där läskiga arga invandraren (även fast jag är vit - och då menar jag inte att jag ser ut som en spansk shitskin, jag menar att jag är vit).

Vill egentligen bara bli accepterad men det är sällan folk vill inleda konversationer med mig hehe, har alltid lyckats hitta vänner men det har varit begränsat och jag gör sällan saker med dessa vänner utanför jobb/skola. Hursomhelst, i vilka sammanhang/scenarion tänker ni bara "jävla invandrarjävlar, hoppas jimmie tar hand om detta"?

Svenskar inleder inte konversation med okända människor oavsett utseende, umgås sällan utanför arbetsplatsen.
Citera
2018-08-09, 11:04
  #26
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickydickie
Jag ska rösta på Sverigedemokraterna. Vi kanske är på samma sida.

Vad menar du med muslimer? Det känns inte som att det går att gruppera muslimer på det sätt som du gör. Tycker du att det finns skillnad mellan olika typer av muslimer? T.ex. en från somalien och en från balkan?

Adidas var lite på halvskoj, då menade jag sådana invandrare som har en "ey-mannen"-attityd, vit keps, mjukis och Adidas överlag (som någon beskrev tidigare här i tråden).

Faktiskt de allra flesta muslimer. Jag tycker illa om alla troende som anser att de har rätr att utöva sin religion på ett sätt som stör de som inte är troende det kan vara en sådan enkel sak som att få ta extra pauser för att be. Men notera att detta gäller ALLA religioner, jag sorterar inte människor på hudfärg eller härkomst. Jag blir jäkla galen på Jehovas vittnen och mormoner som anser sig ha rätt att störa oss icke troende för att deras tro påbjuder det och de är generellt svenskar eller amerikaner.

Jag tycker dock det muslimska inflytandet,där det skapas specialregler och platser för dem på andras bekostnad, är skrämmande. Islam är en i grunden dålig ideologi att närma sig för ett samhälle som är så utvecklat som oss. De behöver anpassa sig till oss om de ska ha en plats, inte vice versa. Jag har inga problem med de som gör det.

Visst, generellt är det skillnad på en muslim från Somalia och en från Balkan. Men det går inte att påstå att alla från ett område är på ett visst sätt. Jag har en (ingift) släkting som jag är uppväxt med från ett i huvudsak muslimskt land i Afrika. Han är ateist och civilingenjör. Så det är den bilden jag är uppväxr med av en invandrad afrikan, det var i medveten ålder som jag fick reda på att det inte är normen. Så jag har liksom inte riktigt samma fördomar som många andra.
Citera
2018-08-09, 12:56
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickydickie
Hursomhelst, i vilka sammanhang/scenarion tänker ni bara "jävla invandrarjävlar, hoppas jimmie tar hand om detta"?

Enbart när det handlar om araber och afrikaner (och annat skräpfolk som t ex Afghaner). De är otroligt mycket för många av dem här redan och de beter sig som total skit som grupp, och förändrar Sverige i en katastrofal riktning. Och i detta fall så tänker jag ovanstående när helst jag ser dem.

Tillägg: Även om muslimer överlag oavsett etnicitet. Maken till cancerös religion har världen sällan skådat.
__________________
Senast redigerad av Achie 2018-08-09 kl. 13:00.
Citera
2018-08-09, 18:00
  #28
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Det är många som röstar SD som inte har problem med invandrare på individnivå. Dom som går runt och känner hat mot ALLA invandrare endast baserat på hudfärg är i extrem minoritet.

En snubbe jag kände i gymnasiet var tokrasist redan då, men bästa polare med två araber.

Ska tillägga att jag inte identifierar mig som invandrarhatare, och inte nödvändigtvis röstar SD, men känner ändå att jag kan resonera generellt i denna frågan.

Så är det för mig. 7-klövern känner jag nog däremot att jag nästintill skulle kunna skjuta av mot betongväggarna utspridda över landet och 7-klövern består till 95% av svenska landsmän. Det är ju frågan om en hel klass av folk som bara vill utnyttja mig som skattebetalare men köra över mig totalt. De är en samling hycklare, självgoda, obildade, dömande, mobbande, köpta. Helt otroligt egentligen ett sånt pack.

TS, det är en rasfråga (det är inte snyggt med svart hår och jag är inte bög så kvinnorna går väl an), en beteendefråga, en språkfråga. Därför söker jag mig bort från badplatser med indier, perser, araber, somalier och hazarer på. Segregation gäller därför att det är det trevligaste.
Citera
2018-08-10, 15:54
  #29
Medlem
RadikalFails avatar
Testar att flytta tråden till ett mer lämpligt forum.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2018-08-10, 16:27
  #30
Medlem
TheRestrainers avatar
TS är en husblatte som vill fjäska för svennen.
Citera
2018-08-19, 10:38
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRestrainer
TS är en husblatte som vill fjäska för svennen.

Pinsamma wannabee-svenskar som försöker imponera och få bekräftelse av svenskar.
Citera
2018-08-19, 10:41
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickydickie
Jag går iklädd mörka jeans, en fin skjorta och gör mitt bästa att le åt folk. Personligen sneglar jag på dessa orten-invandrare med vit keps, mjukis och Adidas överlag. Gör du också det?

Oj du är mycket bättre än resterande invandrare i detta land. Fortsätt snegla på dem så du kanske får en box i ansiktet nån gång, om du har tur

Edit: låt mig gissa, är du Iranier? Alban?
Citera
2018-08-19, 11:45
  #33
Medlem
GenesisPs avatar
TS är ju själv rasist/invandrarhatare. Varför är det det mer okej för dig att hata shitskins och somalier, men inte för I&I att ha sina preferenser om olika invandrargrupper?

Det finns inte en enda människa som önskar se alla sorters folkgrupper/etniciteter i sitt land. Olika grupper leder till olika utfall och alla är inte kompatibla med varandra.
Citera
2018-08-19, 12:02
  #34
Medlem
Niggerss avatar
Varför du använder ordet invandrare för? 95% av Svenska folket har inte problem med Finländare eller folk som kommer hit gör nytt. Utan det man tycker illa om är stora grupper som ta över en plats oftast araber och annat MENA pack. Fråga en Österrikare vid St Anton vad han tycker om Svenskar skidturister, så får han något ont i blicken. ( Kanske inte är så längre )

Low life warszawapakt ( Ryssar , Balter osv ) folk är samma skit som Somalier och MENA slödder i visa lägen. Men mycket bero på kultruell bakgrund och vilken socialgrupp man kommer ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av rickydickie
Om ni är på en badplats med 90% svenskar, sneglar ni på de resterande 10% invandrarna eller bryr ni er inte?

Om ni är ute och springer och ser en invandrare gå/springa förbi er, blir ni äcklade och tänker att för tjugå år sen hade det minsann inte funnits ett enda mörkt ansikte i Sverige?

Hur ser ni på polack/balkan-folk? Blir ni lika äcklade av dessa som av låt säga somalier?

Vad är det ni avskyr med invandrare? Är det att de kanske har för mycket adidas på sig och ser läskiga ut?

Jag är invandrare men jag har ett argt tryne till att börja med, i neutral ställning. Detta är någonting jag alltid försöker att justera när jag går förbi svenskar på gatan, för att jag vill inte vara den där läskiga arga invandraren (även fast jag är vit - och då menar jag inte att jag ser ut som en spansk shitskin, jag menar att jag är vit).

Vill egentligen bara bli accepterad men det är sällan folk vill inleda konversationer med mig hehe, har alltid lyckats hitta vänner men det har varit begränsat och jag gör sällan saker med dessa vänner utanför jobb/skola. Hursomhelst, i vilka sammanhang/scenarion tänker ni bara "jävla invandrarjävlar, hoppas jimmie tar hand om detta"?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback