Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 20:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Men det finns ju flera studier som visar att det hjälper mot mkt, där de satte hälften på placebo dessutom.

Men precis som med allt så funkar det olika bra för olika personer. Det var inte för dig kanske helt enkelt! Sedan finns det mängder av typer och märken som är olika bra i hur de plockats fram osv.

Men jag tror också att meditation, träning osv är minst lika bra för folk som kan göra det. Att kombinera är nog inte fel heller.

Det är ytterst blygsamma positiva resultat i en mycket liten studie. Men ja, adaptogener funkar givetvis bättre på vissa och sämre på vissa.
Citera
2018-10-20, 00:19
  #14
Medlem
5-htp, rosenrot, l-tryptofan, l-theanine, magnesium, ashwangda, spikmatta, riktig mat, djup och bra sömn, promenera, träna, vara i naturen och inte i en skärm hela dagen, umgås med vänner och familj, göra nya saker, alltid försöka förbättra sig själv och meditation är saker som kan hjälpa dig med din ångest och stress!
Citera
2018-10-29, 18:52
  #15
Medlem
Har använt KSM-66, och en annan som jag glömt namnet på, säljs i beiga påsar på 100g, fans på nätet för 99 kr, märkte inget särskiljer på KSM-66, medan den andra gjorde underverk!

Jag led då av vedervärdig Ånger, har nämligen en mycket kraftig ånger, avsaknad av att känna lycka mm. sen 10år tillbaka, detta har jag ibland fått läkar-bens, resten av tiden köpt benso svart, Skaffat ett sidoberoende på Subtex i doser upp till 8mg/dag. Efter en längre tid med skyhög stress bäde hemma och på jobb (50-mil flytt, och 5 nya jobb på ett halvår där jag nästan bosatte mig, månader med 240 arbetstimmar)

Så i januari i år kraschar jag helt, utbränd såklart. Varken bens eller sub kunde nu dölja mitt mående.

Vårdcentralen remissvar till psykakuten, som skickar hem mig pga. Att jag erkände min självmedisinering 😣 Får ingen madicinsk hjälp av någon, endast inskrivning på beroendemottagningan (med flera veckors kö) inte ens nått som Atarax fick jag.

I detta mående var aschwagandgan påtagligt lugnande (ett paket postafen/dag hjälpte en hel del)

När värsta AT-n släppt efter några månader blev både jag och min sambo (som också använt löspulvermodellen) som kaniner😍😍 dvs. sjukt trevligt att dom känslorna kom tillbaka efter 10år.

Oj! Nu blev det lite mycket om mej här.

Mina erfarenheter: utmärkt vid kraftig ånger, och både med och utan ångest värsta kåtmedlet😍👌
Citera
2018-10-30, 13:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Har använt KSM-66, och en annan som jag glömt namnet på, säljs i beiga påsar på 100g, fans på nätet för 99 kr, märkte inget särskiljer på KSM-66, medan den andra gjorde underverk!

Jag led då av vedervärdig Ånger, har nämligen en mycket kraftig ånger, avsaknad av att känna lycka mm. sen 10år tillbaka, detta har jag ibland fått läkar-bens, resten av tiden köpt benso svart, Skaffat ett sidoberoende på Subtex i doser upp till 8mg/dag. Efter en längre tid med skyhög stress bäde hemma och på jobb (50-mil flytt, och 5 nya jobb på ett halvår där jag nästan bosatte mig, månader med 240 arbetstimmar)

Så i januari i år kraschar jag helt, utbränd såklart. Varken bens eller sub kunde nu dölja mitt mående.

Vårdcentralen remissvar till psykakuten, som skickar hem mig pga. Att jag erkände min självmedisinering 😣 Får ingen madicinsk hjälp av någon, endast inskrivning på beroendemottagningan (med flera veckors kö) inte ens nått som Atarax fick jag.

I detta mående var aschwagandgan påtagligt lugnande (ett paket postafen/dag hjälpte en hel del)

När värsta AT-n släppt efter några månader blev både jag och min sambo (som också använt löspulvermodellen) som kaniner😍😍 dvs. sjukt trevligt att dom känslorna kom tillbaka efter 10år.

Oj! Nu blev det lite mycket om mej här.

Mina erfarenheter: utmärkt vid kraftig ånger, och både med och utan ångest värsta kåtmedlet😍👌
Hej, du hade inte kunnat hitta namnet på detta pulver du snackar om? Tar redan ksm-66/ashwangda men blev lite intresserad av det hära andra

Vården är dessvärre efterblivna, bättre du fixar allting på eget håll utan starka läkemedel för dem sätter bara kroppen i ännu mer obalans.

Kan starkt rekomendera rosenrot, l-tryptophan, l-theanine, 5-htp och magnesium före sängdags för att sova och må som en kung
Citera
2018-10-30, 13:37
  #17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
5-htp, rosenrot, l-tryptofan, l-theanine, magnesium, ashwangda, spikmatta, riktig mat, djup och bra sömn, promenera, träna, vara i naturen och inte i en skärm hela dagen, umgås med vänner och familj, göra nya saker, alltid försöka förbättra sig själv och meditation är saker som kan hjälpa dig med din ångest och stress!

Detta! Helt rätt! Rosenrot, natur, promenader och umgås med familj/vänner är guld.
Citera
2018-10-30, 14:13
  #18
Medlem
[quote=FunkyDunky|65683007]Hej, du hade inte kunnat hitta namnet på detta pulver du snackar om? Tar redan ksm-66/ashwangda men blev lite intresserad av det hära andra

Vården är dessvärre efterblivna, bättre du fixar allting på eget håll utan starka läkemedel för dem sätter bara kroppen i ännu mer obalans.

Kan starkt rekomendera rosenrot, l-tryptophan, l-theanine, 5-htp och magnesium före sängdags för att sova och må som en kung[/QUOTE

Här är den. Provat dom du nämner och massa mer som Nootropica, peptider. Magnesium och Ashwaganda ger mig några få procent minskad ångest.


https://www.happygreen.se/rawpowder-...gaAlHUEALw_wcB
__________________
Senast redigerad av jhes 2018-10-30 kl. 14:18. Anledning: Glömt svar
Citera
2018-10-30, 14:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Här är denhttps://www.happygreen.se/rawpowder-ashwaghanda-pulver-125g-ekologisk?gclid=Cj0KCQjwguDeBRDCARIsAGxuU8YMnRXvrz TLn1TFBYKhBtXIWR QrN0USImEuk3o89nkk5NLywfeOeEgaAlHUEALw_wcB
Tackar

Kan även rekommendera macarot det är extremt bra för att få högre testosteron och bli plisk som ett djur, gul maca är dock bäst för tjejer och svart för killar
Citera
2018-10-30, 20:09
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Tackar

Kan även rekommendera macarot det är extremt bra för att få högre testosteron och bli plisk som ett djur, gul maca är dock bäst för tjejer och svart för killar

Tack för tips, men föredrar riktigt testo. Har recept på Nebido och gel, som jag toppar med lite extra, typ 125mg/v subq. 😎
Citera
2018-11-03, 02:43
  #21
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Meditation funkar bäst för mig mot stress, men har även haft viss effekt av chinesisk ginseng och ashwaghandha.

Ashwaghandha är lätt att odla själv. Odlar man själv torkar hela växten, blad, grenar, bär och roten, allt är användbart.
Citera
2018-12-03, 20:48
  #22
Medlem
ToastyPs avatar
Örter som dämpar stress, ångest och depression

Jag har sen några dagar tillbaka börjat dricka te på natten med passionsört som sägs ha en lugnande effekt. Jag har känt att det faktiskt hjälper men jag skulle vilja veta om det faktiskt funkar eller om det är någon sorts av placebo effekt?


Sen om det funkar och att jag faktiskt inte inbilldar mig har ni några förslag på örter med samma effekt?



Ligger ämnet fel så får mod mer än gärna flytta på den. Jag tvekade lite på om den skulle liga här eller inuti ämnet droger.
Citera
2018-12-03, 20:55
  #23
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToastyP
Jag har sen några dagar tillbaka börjat dricka te på natten med passionsört som sägs ha en lugnande effekt. Jag har känt att det faktiskt hjälper men jag skulle vilja veta om det faktiskt funkar eller om det är någon sorts av placebo effekt?


Sen om det funkar och att jag faktiskt inte inbilldar mig har ni några förslag på örter med samma effekt?



Ligger ämnet fel så får mod mer än gärna flytta på den. Jag tvekade lite på om den skulle liga här eller inuti ämnet droger.

De flesta är antingen läkemedels- eller narkotikaklassade, tanken är att det är bäst för dig att äta piller. Valeriana och kamomill kan du plocka på dig ute, man jag tror inte någondera får säljas längre.
Citera
2018-12-03, 21:00
  #24
Medlem
Oldberrys avatar
Ashwagandha kör jag på, inbillig mig att det fungerar i alla fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback