Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 17:08
  #1
Medlem
gato12s avatar
En laptop med HD skärm, i5 processor, SSD...

För 3990.

https://www.netonnet.se/art/dator/ba.../1002865.8908/

Ett fynd?
Citera
2018-08-07, 17:46
  #2
Medlem
Frater_Frags avatar
Verkar som ett bra pris!
Vad som dragit ned priset är förmodligen den relativt lilla skärmen. Dessutom så kan det vara som så att en ny modell är på ingående och butiken vill rensa på hyllan.
Citera
2018-08-07, 17:49
  #3
Medlem
MartinStLouiss avatar
Eftersom det är Netonnet och inte exempelvis blocket så är det nog inga problem. Om du är sugen så köp, såna här erbjudanden brukar ta slut ganska snabbt.
Citera
2018-08-07, 17:53
  #4
Medlem
Monorailcats avatar
TN-panel, bara 4GB RAM, 128GB SSD. Tycker inte det låter orimligt.
Citera
2018-08-07, 17:53
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Grejen är att det kostar inte mer att göra en sån här dator. Dessutom så är det bara dubbelkärnig istället för fyrkärnig.
Citera
2018-08-07, 18:14
  #6
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Verkar som ett bra pris!
Vad som dragit ned priset är förmodligen den relativt lilla skärmen. Dessutom så kan det vara som så att en ny modell är på ingående och butiken vill rensa på hyllan.
Relativt liten skärm? 15 tum är väl rätt stort idag? Tycker snarare 13' börjat bli det normala.
Citera
2018-08-07, 18:18
  #7
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är att det kostar inte mer att göra en sån här dator. Dessutom så är det bara dubbelkärnig istället för fyrkärnig.
Mjo Lenovo är bra på att få ut billiga prylar, som ändå är helt okej.

Det där med antal kärnor; det gör att man inte kan köra flera tunga grejer samtidigt? Typ.
Citera
2018-08-07, 18:22
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo Lenovo är bra på att få ut billiga prylar, som ändå är helt okej.

Det där med antal kärnor; det gör att man inte kan köra flera tunga grejer samtidigt? Typ.
Ja. Det är sällan direkt sexiga prylar men dom gör verkligen sitt jobb och känns som valuta för pengarna. Jag personligen hade lätt kunnat slå till på den här burken.

Ja, typ. Dom allra flesta klarar sig gott med två kärnor. Jag har en tvåkärnig i5 med 4GB RAM och jag har inga problem med att redigera filmer i 1080-upplösning så det räcker gott och väl för typ alla som bara kör desktopgrejer och aldrig spelar eller pysslar så mycket med media.
Citera
2018-08-07, 18:28
  #9
Medlem
gato12s avatar
Det jag reagerade mest över var processorn. På laptops i den här prisklassen brukar det sitta en trött Intel Celeron eller något liknande.
Citera
2018-08-09, 12:18
  #10
Medlem
321js avatar
Utgående produkt, säljer ut den för att få plats med nya modeller:

https://www.webhallen.com/se/product...-HD-620-Win-10

"Produkten har utgått!"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback