Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 16:52
  #1
Medlem
Hej, jag har en äldre modell Kinnarps 8000 med nackstöd. Vi fick tag i dessa på kontoret via någon firma som sålde dem begagnat, så den har en "ny" klädsel över originalklädseln. Hur som helst så tänkte jag plocka av den klädseln för att tvätta den ordentligt, men jag fastnar på nackstödet. Klädseln sitter under nackstödet så för att få låss den skulle jag behöva demontera nackstödet tillfälligt. Men hur jag än knepar så lyckas jag inte finna hur jag gör det., jag kan enkelt få bort själva kudden, men fästet med de två rören som går ned och fäster i stolsryggen är envisa. Jag vill ju inte börja skära och dona i stolen givetvis, så jag undrar om någon har erfarenhet av detta och vet hur det här är monterat?
Citera
2018-08-07, 17:04
  #2
Medlem
Det var inget. Det visade sig att våld löser det mesta, med nog mängd kraft applicerad på nackstödet så gick det att dra ut ur ryggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback