Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-08, 20:57
  #37
Medlem
Veronica Palm (s) har otur när hon tänker. Hon är inte så van att själv tänka. Hon brukar bara förmedla vad andra säger. Säkert en kandidat att ta över ordförandeklubban när Löfven lämnar in efter valet. Helt enkelt en duktig idiot.
Citera
2018-08-13, 12:16
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Gud va roligt att läsa!

Jag har också gjort en politisk resa i mitt liv. Jag lämnade Kd hösten 16 till att börja heja på Jimmie. För Islamiska männens tillväxt är väldigt skrämmande och det är bara Sd som vill stoppa dessa sjuka å onda krafter.
I somras knackade jag försynt på en dörr som stod öppen till en pytteliten stuga.
Stugan, som i de femtio år jag minns oftast varit ett tillbommat ruckel omgärdat av tistlar och kers.
--Förlåt, jag ville inte störa, jag blev bara så glad över att någon har gjort det så fint här.

Dom har kyrk-kaffe därinne.
--Finns det fortfarande sånt, är jag på vippen att vräka ur mig.
Jag är pinsamt noga med att tala om att jag inte är religiös, varför känner jag att jag måste trycka på det, i det här läget är det rent oförskämt men jag reflekterar inte ens över det.
Jag är också noga med att jag har band till trakten, det är viktigt för mig.

Det hänger ett stort kvinno-porträtt i den lilla kammaren, det enda porträttet i stugan, hennes klädsel säger 1800-tal.
--Vi hittade henne i likboden, hon var lärarinna här.
Likboden är större än pytte-stugan som var klockargården.

Störst är det som var skolan, skolan är större än herrgården som är större än kyrkan även om kyrkan är högst.

Den här kyrkan är den minsta i sitt slag.
Tänker att det blev så tack vare henne, kvinnor som hon.
Hon som lät hugga i stenen som finns kvar vid herrgården, kanske den enda av kvinna rest som skrev om sig själv som fått finnas kvar,
“Jag äger härmed dittan dattan stora områden.”
Här fortsatte man skydda henne.

--Kom gärna till en gudstjänst, bjuder dom in när vi skiljs åt.
Och jag tackar generat nej, det är inte min grej.
Jag skulle velat säga att jag gör min grej, det som kommer an på mig.


När jag ser till graven händer det att jag passar på att göra fint där jag tror att Tore ligger.
Tore kom från traktens då sämst skötta hem, en enda gång var vännerna hemma hos honom, dom hade aldrig sett maken till misär.
-- Jordgolv, alldeles svarta lakan, smutsigt överallt, det går inte att föreställa sig, vi trodde ingen kunde bo så, förfärades mannen som berättade ett trekvarts-sekel senare, och då var han ändå tonåring när det begav sig.
Det snuddades sen aldrig vid det, Tore var omtyckt men man generade honom aldrig igen med att gå hem till honom.
Tore grävde det stora utfallsdiket, så väl behövt, för hand, ja, det var tänkt att hans pappa och han skulle göra det tillsammans, det var nog så han sålde in det, men det var nog ändå förstått att det skulle bli Tore, 15, som ensam grävde allt.
--Det gick bra för Tore, han fick tag i en bra kvinna, mycket tragiskt att han inte blev gammal.


Det fanns uppfostringsanstalt, sånt, här, med omtalad hyllad metod.
En gång frågade jag om det aldrig var problem med det.
--Hmm...En gång när jag var grabb var det en som var dum mot en flicka, förstår du… Vi var skolkamrater, hon gick några klasser över mig.
Hennes farsa sköt honom, han kröp, långt, ända in på deras område. Och han dog där, på deras område, så det där tystades ju ner.
Det gick bra för henne, hon kom oftare och skötte grav än du, ja, hon är ju säkert död nu.

Så metoden var/är kanske hyllad, men det var inte bara den som var orsaken.


På avstånd ser jag hur hon, den mest lömska kvinnan av alla, hon i sjal, långsamt går förbi stugan där det har gjorts så fint.
Måtte dom inte bjuda in henne.
Dom måste vara smartare än så.
Citera
2018-08-13, 12:34
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Kommer du att rösta bort feministregeringen som vill ha denna kultur i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Jag gick från F! till SD på 15 minuter inför förra valet

Vill tillägga att man måste tänka sig för när man använder ordet feminist idag.
För det är så många som inte vet att feminismen är kapad, det finns många som inte vet vilka som har kapat den.

Jag, och då har jag ändå satt mig in i vad det är tredje vågens feminister gör, har på en rak fråga väldigt svårt att säga "Jag är inte feminist", för det skär i min värdegrund.

Och det är det ockupanterna utnyttjar.

--Jag är helt emot mångkulturen, för mig som svensk kvinna finns det ingenting positivt med den, tvärtom är den en våldtäkt på hela mitt väsen.
Så säger jag.
Citera
2018-08-13, 12:38
  #40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Jag förstår att man kan tro det om man inte vet vad burkan representerar. Självklart är det irrelevant att några få där ute faktiskt vill bära burka. Det finns missfoster som tycker om att bli våldtagna också, som har det som fetisch. Inte fan ska vi tillåta våldtäkt för det.
BDSM är tillåtet.
Citera
2020-08-02, 04:32
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Som rubriken lyder: Veronica Palm menar att burkaförbud är "kvinnofientligt" är det en generell uppfattning bland ledande (S) kvinnor? och vad anser ni om detta har hon rätt i det hon säger? Skulle ett sådant förbud göra att kvinnor från islamistiska hem förbjuds gå ut? Är det även slamofobiskt att förbjuda burkan som hon vidare skriver?



Vidare skriver hon:



http://www.friatider.se/veronica-pal...vinnofientligt

Vad tycker hon om att kasta burkan samt hoppa av islam är då?
Inte ett ord från henne om dessa media kvinnor som vill kasta burkan eller lämna islam?
Äckligt!
Citera
2020-08-02, 10:16
  #42
Medlem
Nu är jag emot ett förbud mot burka, då jag anser att alla borde få gå klädda som de vill. Det finns de muslimska kvinnor som faktiskt vill bära burka.

Men att kalla det kvinnofientligt är väldigt skevt. Burka är kvinnofientlig i grunden. Hela tanken bakom den är att dölja kvinnans utseende för att män inte ska bli upphetsade och vilja ha sex med henne. Kvinnan blir alltså tvungen att dölja sitt utseende för att behaga män. Hur det skulle kunna vara kvinnofientligt att vilja stoppa detta går inte ihop.

Allting är upp och nervänt idag, precis som 1984. Att bära slöja har blivit en rättighet som feminister kämpar för. Helt sjukt alltså. Vad kommer härnäst? Feminister som kämpar för rätten att få lov att bli stenade till döds?
Citera
2020-08-02, 10:54
  #43
Medlem
Svårt att se hur det inte kan vara lika förtryckande och kvinnofientligt att vilja få bort burka som att tvinga på någon en burka.

Går det verkligen att bekämpa förtryck med hjälp av förtryck??
Citera
2020-08-10, 22:34
  #44
Medlem
Socialdemokraternas före detta kronprinsessa kan inte smälta att hon inte fick någon ministerpost i Löfvens regeringar. Även en utlänning trängde sig före.
Nu försöker hon komma tillbaka med diverse populistiska utspel. Men hon är redan bortglömd.
Vad hon egentligen tycker i denna och andra frågor är ingen som vet.
Citera
2020-08-11, 00:26
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Socialdemokraternas före detta kronprinsessa kan inte smälta att hon inte fick någon ministerpost i Löfvens regeringar. Även en utlänning trängde sig före.
Nu försöker hon komma tillbaka med diverse populistiska utspel. Men hon är redan bortglömd.
Vad hon egentligen tycker i denna och andra frågor är ingen som vet.

Du motbevisar ju själv en aning att hon skulle vara bortglömd, bra jobbat.
Citera
2020-08-11, 20:21
  #46
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du motbevisar ju själv en aning att hon skulle vara bortglömd, bra jobbat.


Hon är bortglömd som politiker. Men det är fortfarande intressant att följa en föredetting som ofta har otur när hon tänker.
Citera
2020-08-11, 23:03
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hon är bortglömd som politiker. Men det är fortfarande intressant att följa en föredetting som ofta har otur när hon tänker.

Snygg efterkonstruktion.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback