Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 12:43
  #1
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
https://www.expressen.se/debatt/sver...ismens-altare/

Vi har fortfarande ett arbetsliv som bygger på det gamla industrisamhällets principer, på det som förr var normen för män. Där arbete och familjeliv sällan gick hand i hand. Kvinnor tvingas anpassa sig till en omodern arbetsmarknad. Mammor hetsas tillbaka till jobbet så snart som möjligt och heltid hyllas som ideal även när barnen är små. Vi offrar kvinnorna på radikalfeminismens altare.

Den feministiska regeringen har inte lyckats lösa de verkliga jämställdhetsproblemen. Istället har man stirrat sig blind på frågor som genuspedagoger i förskolan och kvotering till bolagsstyrelser. Enligt den redigerade läroplanen får skolbarn inte längre kallas pojkar och flickor. I förskolan ska pedagogerna uppmuntra barnen att inte göra könsstereotypa val. Fridolin har pekat med hela handen: en tvåårig flicka ska inte längre leka med dockvagnen.

Bolagsstyrelserna ska kvoteras samtidigt som kvinnors höga sjukskrivningstal slår undan benen på kvinnor som skulle kunna ha klättrat i karriären och in i styrelserummen. Detta är en elitfeminism som i slutändan försvårar för kvinnor i stället för att stödja dem.

Om feminism ska vara rörelsen för jämställdhet behöver vi en ny feminism. Vars fokus är att förbättra för det stora flertalet kvinnor. Som lägger sin kraft på att stötta kvinnors livsval i stället för att ifrågasätta dem. Som tycker att det är ett större problem med för få förskolepedagoger än hur barn leker.

Ur dagens expressen. Skrivet av Ebba Busch Thor (KD).

Det är egentligen inte en ny feminism som behövs. I media och FB behöver bara vanliga feminister tala ut lite mer, istället för den lilla klick extrema vänster-feminister som idag gör 95% av alla inlägg.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2018-08-07 kl. 12:47.
Citera
2018-08-07, 12:48
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
EBT har helt rätt där. Det har spårat ut helt. Det handlar inte om rättvisa, det handlar om könskrig och identitetspolitik. Feminazismen är skadlig både för män och för kvinnor.
Citera
2018-08-07, 13:01
  #3
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
EBT har helt rätt där. Det har spårat ut helt. Det handlar inte om rättvisa, det handlar om könskrig och identitetspolitik. Feminazismen är skadlig både för män och för kvinnor.
Man kan jämföra hur kvinnor hade det 2014 när den feministiska regeringen tillträdde, och nu 2018 när de åker ut. Om det finns en enda svensk kvinna som fått det bättre, skriv gärna här om den förbättringen.

Jag håller med om i princip allt i EBTs artikel. Men varje gång jag skriver på FB kallas jag Antifeminist. Så jag antar att EBT räknas som Antifeminist av vänster-feministerna här.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2018-08-07 kl. 13:03.
Citera
2018-08-07, 14:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ur dagens expressen. Skrivet av Ebba Busch Thor (KD).

Det är egentligen inte en ny feminism som behövs. I media och FB behöver bara vanliga feminister tala ut lite mer, istället för den lilla klick extrema vänster-feminister som idag gör 95% av alla inlägg.

Valfläsk och hyckleri. KD är livrädda för att åka ut. EBT har varit en medlöpare för den radikalfeministiska politiken och hon och hennes parti har tigit om saken i två decennier. Nu, under galgen, så kommer en halvmesyr till avståndstagande. Inte alls trovärdigt, i synnerhet då EBT för ett par dagar sedan stod tillsammans med F! och vifade med Prideflaggan på Sveriges största stalinistevent.

KD ska UT ur riksdagen, de enda trovärdiga alternativen mot vänsterfeminismen är SD och AfS.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-07 kl. 14:50.
Citera
2018-08-07, 15:56
  #5
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ur dagens expressen. Skrivet av Ebba Busch Thor (KD).

Det är egentligen inte en ny feminism som behövs. I media och FB behöver bara vanliga feminister tala ut lite mer, istället för den lilla klick extrema vänster-feminister som idag gör 95% av alla inlägg.

För att citera Aron Flam: Det enda kristendomen och vetenskapen har gemensamt är att de båda anser att könsskillnader faktiskt existerar
Citera
2018-08-07, 16:41
  #6
Medlem
Du skriver att det enda som behövs är att ''vanliga'' feminister tar större plats. Men jag är fan osäker på hur många ''vanliga'' feminister det finns. Jag vet inte, men jag tror bara att om man går så ''långt'' att man kallar sig själv feminist så tror jag iallafall att man har en del radikala åsikter.

Jag hade en tjejkompis som från ingenstans började babbla om feminism och hur förtryckta kvinnor är i västvärlden. Jag utmanade henne lite lätt på hennes åsikter och det slutade med att hon inte kunde bestämma sig om hon ville att män och kvinnor ska vara jämlika eller om kvinnor ska ha mer makt än män som någon slags hämnd för vad kvinnor förr i tiden har fått stå ut med. Hon sa till och med att hon ville både och, haha. Men jag sa att det går ju inte, du måste ju välja. Och då bestämde hon att hon tycker att kvinnor ska ha mer makt än män.

Slopa feminism helt istället, i västvärlden behövs ingen typ av feminism. Åk till saudiarabien och va feminist istället.
__________________
Senast redigerad av dopaminjakt 2018-08-07 kl. 17:07.
Citera
2018-08-07, 19:11
  #7
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopaminjakt
Jag hade en tjejkompis som från ingenstans började babbla om feminism och hur förtryckta kvinnor är i västvärlden.
Det är exakt där vänster-feminismen falerar. Så länge den bara vill ha det bättre för kvinnor, fine. När den börjar klaga på män, förtrycka män, ta av män: inte fine.

Det finns massor med feminister i allianspartierna, och även på FB. De gör inget väsen av sig. Jag får anta att de jobbar sakta men säkert framåt för att förbättra för kvinnor. Ungefär som EBT i sin Expressen-artikel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback