Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-07, 17:13
  #13
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du ringer Applecare och får maila in en bild på orginalkvittot, om allt stämmer överens med deras uppgifter så tas låset bort

Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Jodå, om du har kvitto så kan Apple hjälpa dig att låsa upp telefonen.

EDIT: tvåa på bollen 😁

Det var omöjligt att hitta något om detta på svenska och det närmaste på engelska var en blog som beskrev processen. Visserligen ganska genomgående men att ha som källhänvisning är lite svagt. Apples hemsida har inte en enda artikel jag kan googla fram som ens påstår detta kan vara en möjlighet för att låsa upp icloud/appleid.

Jag får anta dom verkligen inte vill ha det här som allmän information. Att låsa upp deras stöldskydd är en riktigt fet scam business online.

Edit: Glömde säga tack, jag tror på vad ni säger men blir lite grinig när det är så inofficiellt.
Citera
2018-08-07, 20:51
  #14
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det var omöjligt att hitta något om detta på svenska och det närmaste på engelska var en blog som beskrev processen. Visserligen ganska genomgående men att ha som källhänvisning är lite svagt. Apples hemsida har inte en enda artikel jag kan googla fram som ens påstår detta kan vara en möjlighet för att låsa upp icloud/appleid.

Jag får anta dom verkligen inte vill ha det här som allmän information. Att låsa upp deras stöldskydd är en riktigt fet scam business online.

Edit: Glömde säga tack, jag tror på vad ni säger men blir lite grinig när det är så inofficiellt.
Sanningen är nog snarare sådan att AppleCare kan hjälpa dig att få fram ditt Apple-id. Inte ta bort aktiveringslåset utan tillgång till Apple-id.
Man kan ta bort aktiveringslåset själv förutsatt att man kan sitt Apple-id och lösenord.
https://support.apple.com/sv-se/HT201441
Citera
2018-08-08, 10:07
  #15
Medlem
Sinraths avatar
Jag hade nog sett det som i princip samma sak. Du har inte ditt appleid och lösenord, du kan inte återställa kontot och/eller lösenordet genom att svara på personliga frågor, har inte tillgång till länkad email eller telefonnumret som är kopplat. Apple kliver in, förutsatt du har kvitto osv, och låser upp åt dig. Du har nu telefonen användbar igen och kan ta bort appleid:t för att sen peta in ett annat eller inte. Du får bokstavligen tillgång till något som du inte nödvändigtvis är ägaren till om dom inte vill ha bild på dig vid liv bredvid ditt körkort och kvittot samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Sanningen är nog snarare sådan att AppleCare kan hjälpa dig att få fram ditt Apple-id. Inte ta bort aktiveringslåset utan tillgång till Apple-id.
Man kan ta bort aktiveringslåset själv förutsatt att man kan sitt Apple-id och lösenord.
https://support.apple.com/sv-se/HT201441
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback