Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 20:44
  #1
Medlem
Mucklans avatar
Hej på er!
Har bestämt att sälja mitt ljudsystem jag köpte för ganska länge sedan. Har bara ståttt oanvänt och nu har sambon fått nog. Tänkte lägga upp det på blocket men vet inte vad jag skall ta för detta. Tror jag gav runt 15,000:- när det var nytt men kommer inte ihåg 100%.

Setup:
2 st WHARFEDALE EVP-215 2x800w (2400w peak)
1 st LD System DP1600 2x800w
Inkl kablar osv+

Vad är ett okej pris åt bägge håll? Är det blocket man skall sälja på eller finns det bättre sidor?

Mvh
Citera
2018-08-06, 20:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mucklan
Hej på er!
Har bestämt att sälja mitt ljudsystem jag köpte för ganska länge sedan. Har bara ståttt oanvänt och nu har sambon fått nog. Tänkte lägga upp det på blocket men vet inte vad jag skall ta för detta. Tror jag gav runt 15,000:- när det var nytt men kommer inte ihåg 100%.

Setup:
2 st WHARFEDALE EVP-215 2x800w (2400w peak)
1 st LD System DP1600 2x800w
Inkl kablar osv+

Vad är ett okej pris åt bägge håll? Är det blocket man skall sälja på eller finns det bättre sidor?

Mvh

Blocket eller köp/sälj-grupp på Facebook. Hade försökt att kränga högtalarna för 3000 kr/paret och förstärkaren för 2000 kr., samt varit beredd med att ge en tusenlapp i rabatt för hela paketet/snabb affär. Du kan säkert få ett par tusenlappar extra om du hittar "rätt köpare", men jag hade i varje fall inte velat sitta och hålla på grejerna en längre tid och hålla på och göra en massa annonser och greja.

Beroende på hur högtalarna har förvarats, och hur länge, så kan skicket på elementen skilja sig rätt så mycket. Ringen runt konen är gummi = färskvara som kan torka. Börjar man spela på dom efter en lång tid så dröjer det ofta inte länge innan hela ringen börjar få sprickor och i princip smulas sönder. Elementen är den dyraste komponenten på högtalarna, så du får ta ställning till det. Om dom stått länge så sänk priset ännu mer.
__________________
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-08-06 kl. 21:18.
Citera
2018-08-06, 21:00
  #3
Medlem
Vad du betalade då är inte relevant. Vad kostar de i affär nu?
Citera
2018-08-06, 21:10
  #4
Medlem
Mucklans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Blocket eller köp/sälj-grupp på Facebook. Hade försökt att kränga högtalarna för 3000 kr/paret och förstärkaren för 2000 kr., samt varit beredd med att ge en tusenlapp i rabatt för hela paketet/snabb affär. Du kan säkert få ett par tusenlappar extra om du hittar "rätt köpare", men jag hade i varje fall inte velat sitta och hålla på grejerna en längre tid och hålla på och göra en massa annonser och greja.

Beroende på hur högtalarna har förvarats, och hur länge, så kan skicket på elementen skilja sig rätt så mycket. Ringen runt membranen är gummi = färskvara som kan torka. Börjar man spela på dom efter en lång tid så dröjer det ofta inte länge innan hela ringen börjar få sprickor och i princip smulas sönder. Elementen är den dyraste komponenten på högtalarna, så du får ta ställning till det. Om dom stått länge så sänk priset ännu mer.

Tack! Mycket hjälpsamt!!@
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback